Hoever met een volle tank ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hoever met een volle tank ?

• Maker
    Discussie

• Hugo Van Hecke
    Deelnemer

Een vraagje aan alle 911 sc en Carrera rijders ? Hoeveel km halen jullie uit een volle tank ? Ik geraak met mijn 911 sc aan 480 km met een tank in stadsverkeer en secundaire wegen. Lijkt me wel ok qua verbruik :relaxman: . En jullie ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Met de Carrera 3.2 ongeveer 9 liter, met de 993 4S ongeveer 13 liter en met de 964 WTL iets van 12,5 liter per 100 Km

… bij normaal rijgedrag :engeltje:

Met het 6-cilinder dieseltje – maar 7 liter per 100 Km 😳

kweet het gaat nie over een 928 maar ik wil toch even mijn mosterverbruik
          meedelen + 20 liter op de 100 :first:
          en op de snelweg 9 liters op de 100 :drink:

[quote=”CarCleaner” post=91993]Boxster es getankt en een verbruik van 12 literkes geregistreerd .Ma da zal wel zakken want heeft ook nogal veel op ralentie gedraaid .[/quote]

Te laat gezien … :wtf:
            D’8 da het algemeen P was ma tgaat hier over ne 911…. :happy:

Anoniem

Mijn 1986 911 turbo.
              14 L gemiddeld :relaxman:
              +25 L bij ritje +200 op die autobahn 😯 na ± 300 km het gele lampje aan van de 90 L tank.

997 GT3 Mk1: net 77 liter getankt met de dagteller op 560km.
                13,8 l gemiddeld.
                Volkomen vlgs verwachtingen :applaus:

Kjen volgetankt en volgens boordcomp. 780km maar in real life max 500 a 600km.
                  997s volgetankt en volgens boordcomp. ?(nog nie op gelet :sleep: ) in real life met veeeeel chance 400km. :driver: :driver: :driver:

600km met mijn SC. En ik heb een obsceen zware voet. 😈

Boxster es getankt en een verbruik van 12 literkes geregistreerd .Ma da zal wel zakken want heeft ook nogal veel op ralentie gedraaid .

Troost je , ik elke week twee keer rond de 110€ (benzine)

Deze ochtend dieseltje volgetankt. 99,80 € ! :shock

Wim

Als lampje gaat branden zit er nog zo’n 6 liter in, ga dan maar eens tanken. :mrgreen:

Maar is je verbruik goed, en net als bij ons.

@ Wim : De volle 80 liter heb ik nog nooit getankt. Laatste keer slechts 60 liter (€ 90). Benzinenaald stond bijna beneden, maar is dus blijkbaar nogal pessimistich. Had dus blijkbaar nog 20 liter over aan 480 km 😀 . Dan zal het wel ok zijn met het verbruik en kom ik aan gelijke waarden als jij en 911 lover. Bedankt voor de info, toch superhandig, zo’n forum :relaxman: .

Wim

Mijn 3.2 cabrio verbruikte in de buurt 1 op 8, en op lange afstand haalde ik ruim 1 op 10.
                                Naar Italië met een snelheid van rond 130 km/h reed ik toen ruim 800 km op een tank.

Voor onze Belgen ong. 12 en 9,5 liter op 100km. 😉

@911addict
                                , en hoeveel liter gaat er dan bij als je 480 km gereden hebt, denk dat dat het voornaamste is, want als er dan bijna 80 liter ingaat. 💡

Geen idee, maar rij zo +- 1 op 8.

Met mijn 3.2 deed ik er toch vlot 100km bij .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.