hogedrukpomp 964 C4

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 hogedrukpomp 964 C4

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Mij hogedrukpomp begint dus na te laten …
      Volgens de garage (Dossogne in Houthalen) kan ze moeilijk(er) de druk houden.
      Maar omdat deze behoorlijk prijzig zijn heeft ie er voorlopig niks aan gedaan.
      Is er een bedrijf in Belgie (of Nl) dat deze reviseert?
      De sensor is waarschijnlijk pas om zeep gegaan (moet nog uitgemeten worden)
      en zorgt ervoor dat zekering 18 springt. (sensor los, en de zekering blijft heel)
      Al de klokken hangen hier aan,
      en dat wil dus zeggen dat geen wijzer van geen enkele klok nog beweegt.
      Als de pomp er dus toch uit moet om de sensor te vervangen…..

      thx

      123

        een 964 heeft bij mijn weten gewoon EFI, das 1 pomp
        Geen lagedruk/hogedruk pomp zoals bv een 73’er met MFI ,of zoals de DFI’s..

        Dan steek je daar toch gewoon een andere bosch pomp in??

        Dat je er geen Porsche Original teile in wil steken van 400 of 500 euro ok. begrijpelijk.. Maar die pompen zijn echt niet uniek voor Porsche qua design.

        https://www.design911.co.uk/fu/pt259_275_-cma81-cmo107/Porsche/964–911–1989-94/Fuel-Pump/

        150 euro of zo…Je wil toch echt niet sukkelen met een pomp die aan het gaan is…???

          Thx maatje, maar het gaat niet om de fuelpomp maar de brake booster
          nr 14 in ‘t schema is incl 15 is (de sensor)
          https://www.design911.co.uk/pages/diagramsBrowser.aspx?categoryID=6&diagramID=2319

            Dan spreken we over een paar duizend (ongeplaatst dan nog) en daar komt nog bij dat het ontluchten van het hele systeem ook geen “kattepis” is.

            https://rennlist.com/forums/964-forum/672389-c4-brake-bleed-hydraulic-system-bleed-procedure.html

              Is die pomp ook niet gebruikt in Land Rover Defender.
              Heb het ooit ergens gelezen den ik.

                in ‘t Nl forum stond daar iets over ja…maar niemand die het ooit geprobeerd heeft dacht ik.
                In een bepaald type jaguar ook…en ferrari ook ergens…maar daar moet ge al zeker ni gaan zoeken voor zo een pomp …

                https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=28231&hilit=remdrukverhogingspomp
                http://www.invasionautoproducts.com/abspump-and-motor-porsche-abs-99335505301.html (currently unavailable)

                  @ Vandamme (louter ter informatie)

                  ff een simulatie gedaan bij design911..

                  pomp + sensor + btw + verzending = 4003 euro
                  daarom de vraag of deze geriviseerd kunnen worden ergens ten lande…
                  De pomp werkt nog …maar ze slaat iets vaker aan…

                  123

                    ja ok, das iets anders.

                    ABS pomp dus… 😀
                    Maar op zich is dat een hydrauliek pomp.
                    Moet volgens mij te reviseren zijn, nieuwe seals erop etc etc

                    https://rennlist.com/forums/964-forum/853080-964-abs-pump-cheap-repair.html

                      nee, ook niet de abs pomp:roll:

                      123

                        dient nie voor naft
                        dient niet voor uw ruitenwissers.
                        Zit gene pasm op een 964
                        en het is geen vacuum pomp

                        Als het geen pomp voor Anti Lock Braking is, voor wat dient het dan wel volgens u??

                        Ze staan op de Antilock Braking pagina van PET

                        99335505350 is de ABS pomp
                        Er staat ook “pump” in PET

                        Deze pompt en levert hoge druk

                        96435595500 Is de ABS Hydraulische regel unit..
                        Hier staat dus nergens “pump” bij, want het ding pompt nie.

                        Die maakt geen druk
                        Das een kleppen systeem die de druk onderbreekt met kleppen

                        Beide zijn enkel nodig op een rem systeem met ABS

                          de hogedrukpomp dient als oa als rembekrachtiging.

                          hogedrukpomp –> hoofdrempomp —> abspomp

                          verder voedt de hogedrukpomp ook de PDAS …

                          123

                            allrighty then

                              op een Range Rover P38 zit idd een gelijkaardig systeem, maar werkt dacht ik op een iets lagere druk (rond de 80bar)
                              Als je er zelf aan werkt, let op met de enorme druk op het systeem en op de zwarte accumulator bol (+/- 100bar )

                              als de pomp veel moet draaien, al beginnen met de sensor te vervangen (opgelet, deze moet er optisch scheef in) en vooral de zwarte accumulator bol… als deze stuk, kan deze de druk niet meer opslagen en moet de pomp veel meer draaien, normaal moet je zeker 5a6x kunnen remmen zonder dat de pomp moet opspringen…

                              nadeel is dat als je aan de hogedrukpomp werkt, je ook de abs pomp/remsysteem en de 2 differentiel lockers moet ontluchten… en hiervoor heb je eigenlijk een Hammer nodig. Een abs pomp mag niet langer dan 60sec droogdraaien.

                              123

                                weer eea geleerd.
                                Was bij originele vraag dus totaal niet duidelijk omdat ik geen fluit van AWD afweet natuurlijk.
                                Ik ben een RWD mens en dan val je uit de lucht bij al die randapparatuur die ik gelijkhoe liever niet op mijn masjien zie 😀

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.