Das er van uit gaan dat er nooit eens iemand bij de keuring, onderaan het type nummer van die motor zal nazien..
M96/22 2.5
M96/21 3.2
En ja dat kunnen ze zien , het zit gewoon in het Motor serienummer verwerkt.
Ten zij het een vervangmotor is, dan krijg je M96/01AT Austauschmotor
En daar kun je ook gezeik mee krijgen op de keuring, ik had vroeger een 944S uit NL, toen ik terug in Belgie kwam wonen kreeg ik die niet door de keuring omdat er een vervangmotor in zat.
en het was wel degelijk de juiste.
Maar de motorcode op dat blok was M44.JD ipv M44.40 en ik heb maanden emailtjes mogen kakken met d’Iederen, Porsche Import , Porsche Classic.
De eerste 2 hadden niet veel zin tot de laatste iemand bij Porsche Import optrommelde, en toen kreeg ik een attest dat op basis van de foto het wel degelijk een 2.5S motor moest zijn en niks anders kon zijn.
Ik zeg nu niet dat elke keurder er altijd op zal letten.. maar als je pech hebt sta je daar natuurlijk…
En als je er in slaagt om een bepaald soort ongeval te veroorzaken waarbij er voldoende drama , schade en slachtoffers bij komen te kijken.
Kan de expertise plots dat motor nummer in het oog krijgen.
De verzekering zal wel uitbetalen aan de slachtoffers, daar niet van.
Maar vervolgens zal de verzekeraar alles op de verzekeringsnemer verhalen. Eventueel deels op de bestuurder als dat niet de verzekeringsnemer was op het moment van de feiten…
Dan kunnen die onderling ook nog eens in proces gaan waar de ene argumenteert “ik wist niet van de illegale motor” en de andere “de fout was zijn stuurkunsten”
Allemaal heel leuk natuurlijk…
En trust me , als de som van de kosten groter is dan de potentiële winst die ze ooit nog op je kunnen halen met andere verzekeringen… Op dat moment zoeken ze toch wa neiger naar uitsluitende factoren.