Hoi allemaal

Home Forum Stel jezelf even voor ! Hoi allemaal

  • Maker
    Discussie

  • Meijvis alain
    Deelnemer

      Ik ben Alain en heb een garage in Merksem , heb onlangs een boxster 2.5 op de kop getikt met kapotte motor . Heb dan besloten om in UK een komplete rijdende 3.2 van 2000 te kopen om alles over te bouwen van motor en versnellingsbak . Hoop dat ik wanneer ik hier of daar in de knel raak hulp te vinden hier 😉 2.5 en 3.2 naast elkaar :popcorn:

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • +1, hoe mooi ook het idee, dat levert gegarandeerd problemen op….
        Als je het doet, veel succes gewenst, maar kom achteraf niet klagen….
        Btw, eens je omgebouwd hebt en niet in verkeer krijgt, lukt verkopen meestal ook niet meer… en dan is het een dure gok geweest!
        De 2.5 oplappen en een beetje kittelen zal goedkoper zijn en zelfs meer rijplezier geven als je weet wat en hoe….

        J

          Lijkt me veel gedoe om te eindigen met een boxsterke die mogelijks een administratieve nachtmerrie wordt.
          Sop, kolen, niet waard, als je het mij vraagt.
          Boxsters zijn goedkoop genoeg. Waarom de zaken moeilijker maken dan nodig?

          XXX

            Hallo Alain, welkom op’t forum hier.
            Succes met de ombouw.

            123

              Das er van uit gaan dat er nooit eens iemand bij de keuring, onderaan het type nummer van die motor zal nazien..
              M96/22 2.5
              M96/21 3.2

              En ja dat kunnen ze zien , het zit gewoon in het Motor serienummer verwerkt.

              Ten zij het een vervangmotor is, dan krijg je M96/01AT Austauschmotor

              En daar kun je ook gezeik mee krijgen op de keuring, ik had vroeger een 944S uit NL, toen ik terug in Belgie kwam wonen kreeg ik die niet door de keuring omdat er een vervangmotor in zat.
              en het was wel degelijk de juiste.
              Maar de motorcode op dat blok was M44.JD ipv M44.40 en ik heb maanden emailtjes mogen kakken met d’Iederen, Porsche Import , Porsche Classic.
              De eerste 2 hadden niet veel zin tot de laatste iemand bij Porsche Import optrommelde, en toen kreeg ik een attest dat op basis van de foto het wel degelijk een 2.5S motor moest zijn en niks anders kon zijn.

              Ik zeg nu niet dat elke keurder er altijd op zal letten.. maar als je pech hebt sta je daar natuurlijk…
              En als je er in slaagt om een bepaald soort ongeval te veroorzaken waarbij er voldoende drama , schade en slachtoffers bij komen te kijken.
              Kan de expertise plots dat motor nummer in het oog krijgen.
              De verzekering zal wel uitbetalen aan de slachtoffers, daar niet van.

              Maar vervolgens zal de verzekeraar alles op de verzekeringsnemer verhalen. Eventueel deels op de bestuurder als dat niet de verzekeringsnemer was op het moment van de feiten…
              Dan kunnen die onderling ook nog eens in proces gaan waar de ene argumenteert “ik wist niet van de illegale motor” en de andere “de fout was zijn stuurkunsten”

              Allemaal heel leuk natuurlijk…

              En trust me , als de som van de kosten groter is dan de potentiële winst die ze ooit nog op je kunnen halen met andere verzekeringen… Op dat moment zoeken ze toch wa neiger naar uitsluitende factoren.

                Welkom op het forum!!!

                Vraag van een leek … die 2 verschillende motoren … gaat dat geen problemen geven bij de keuring?

                  welkom en inderdaad veel succes… :up: :up:

                  Ive

                    Welkom en succes

                      2,5L motor = drive by cable
                      3,2L motor = drive by wire

                      het is dus niet zomaar motor en bak overzetten, ook achterophanging is verschillend.

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.