Hoi Porsche lovers

Home Forum Stel jezelf even voor ! Hoi Porsche lovers

• Maker
    Discussie
  • key.jpg

hallo iedereen,

Ik stel me even voor.
    Ik ben sinds juli 2011 de trotse bezitter van een Boxster Spyder en I love it!
    Mijn interesses gaan buiten Porsche uit naar vintage Tamiya en custom carbononderdelen.
    Ik kijk er wel naar uit om gelijkgestemden te ontmoeten en de passie te delen.

greets
    carbonman

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
  • XXX

Sjieken bak.
      Heb er al zo enkele gezien en iedere keer de moeite om naar te kijken. Love it!

’94: 536
        ’95: 531

Niet mis, dat Maritime Blue monstertje :respect2: :drink:

Greet

HIERde productieaantallen van de 968 en hun modellen

De aantallen die je via het net vind verschillen enorm .
          De ene gaat net over 1000 (aangegeven link) de andere zit rond 1300 en nog een LINK gaan over +1700
          Ik denk dat hierbij de Engelse 968 Sport (was speciaal voor de Engelse markt en is niet zo kaal als de CS + RHD) gerekend zijn en eigenlijk geen Clubsports zijn .

[quote=”911-lover” post=89843][quote=”Daggie” post=89825]maar wereldwijd zouden er minder dan 2000 geproduceerd zijn (volgens dspyda)
            [/quote]

Behoorlijk meer dan de 968CS :geek:
            Dan is de mijne nog véééél zeldzamer 😈 ;)[/quote]

Hoeveel :engeltje:?

Groeten

[quote=”Daggie” post=89825]maar wereldwijd zouden er minder dan 2000 geproduceerd zijn (volgens dspyda)
              [/quote]

Behoorlijk meer dan de 968CS :geek:
              Dan is de mijne nog véééél zeldzamer 😈 😉

Geen probleem, duurde even voordat ik ze allemaal overgetypt had, maar ik dacht dat u dit wel graag zou willen weten 🙂 Verbaast me eigenlijk ook dat er zoveel in BE in de omloop zijn, maar het betekend dan ook dat ik maar 3 van die hele lijst gezien heb 😛

Groeten

Is om plaats te maken voor de nieuwe Boxster, die vroeger kwam dan verwacht ( ❓ ❓ )

dixit mijn verkoper 🙄 volgens mij omdat de Spyder niet goed verkocht heeft
                  Mijne is geleverd half Juli 2011 en dit zou de laatste zijn die nog in Belgie te bestellen was. Dan zal het wel kloppen dat ze eind juli gestopt zijn.

Man dat zijn er toch al wat in omloop!
                  thanks for the info

VEQ-436
                    9-555-SPY
                    578-BJX
                    9-NIC-069
                    069-BJE
                    1-AMD-320
                    SAQ-970
                    9-HVA-001
                    115-BPA
                    670-BTM
                    1-BRH-169
                    Dealer, matzwarte kofferbak: 1-ZAG-782
                    Dealer, ZBX-248
                    777-CBB
                    1-BPJ-519
                    1-BNQ-106
                    1-BFH-620
                    028-CEE
                    127-CAY
                    668-BWP
                    811-BTF
                    9-RYH-001
                    768-BTQ
                    RIO-007
                    8-B-062
                    263-AXJ
                    YBD-777

Dat is wat ik op het moment gevonden heb. Pistonheads meldt ook een productiestop in Juli van de Spyder. Zonde.. Is om plaats te maken voor de nieuwe Boxster, die vroeger kwam dan verwacht ( ❓ ❓ )

Groeten

P.S. fouten wat betreft kentekens overtypen voorbehouden 😛

[quote=”Daggie” post=89812]Ferme kar, ik heb ook zo eentje 🙂

Geef me gerust een seintje als je wat foto’s wil. We vinden ongetwijfeld wel een fotograaf.
                      Er bestaat trouwens een Spyder Registry: http://www.dspyda.com/dspyda/Home/Home.html maar voorlopig zonder Belgen. (ik heb wel al een mailtje gestuurd, gisteren)[/quote]

proficiat, ik kan alleen maar beamen dat het een fantastische wagen is en IMO één vande mooiste Porsches van de laatste jaren

Hoi,
                        Fijn te zien dat er nog spinnekes zijn! Volgens mijn goedingelichte bronnen zijn er 7 Spyders in Belgie via officiele verdelers ingeschreven toen ik mijne ging afhalen. Ondertussen weet ik nog van een aantal Spyders die via NL of Duitsland zijn ingevoerd dus ik denk wel dat het er ondertussen wat meer zijn ingeschreven. Al heb ik zelf nog maar één andere zien rijden in de omgeving Antwerpen. Ik weet via Porsche insiders dat het streefdoel was om 2000 stuks WW te bouwen en te verkopen maar dat er maar 1,5 jaar geproduceerd is zodat er maar een 500tal van de band zijn gerold. Al willen ze niet exact zeggen hoeveel, en ik weet ook niet of dit echt correct is. Alleen zijn ze wel eerder gestopt om voorrang te geven aan de lancering van de nieuwe Boxster die trouwens sneller dan verwacht werd voorgesteld…
                        Tot zover mijn info :sleep:

Anoniem

Zouden er twee gespot zijn in de streek van Brugge, eentje zou er zelfs gestald zijn…?
                          Van hieruit ook nog eens proficiat Daggie!!!

Nederlandse verkoper heeft een inschrijving nodig om BPM terug te vorderen. En dat gaat sneller op Duitse transitplaten dan wanneer ik hem inschrijf.

Productie zou al een hele tijd gestopt zijn:

Production for the Boxster Spyder has come to an end. Assembly for the Spyder was active February 2010 through July 2011. Final production numbers have yet to be released, but numbers are estimated below 2,000 globally.

[quote=”Daggie” post=89825]De mijne hoort niet bij die 7. Ik heb gekocht bij Porsche Centrum Gelderland in Nederland. In België staat nl. geen enkele (afaik) te koop. Ik weet niet hoeveel er in België bestaan, maar wereldwijd zouden er minder dan 2000 geproduceerd zijn (volgens dspyda)

Ik heb nog weet van een witte van een bakker in Sterrebeek.[/quote]

En waarom staat hij op Flickr op Duits exportkenteken :P? En productieaantallen is enorm moeilijk te zeggen, er is echt niks betrouwbaars ervan te vinden op het net. En er is ook geen productiestop, dus dat getal gaat gelukkig nog omhoog!

Groeten

De mijne hoort niet bij die 7. Ik heb gekocht bij Porsche Centrum Gelderland in Nederland. In België staat nl. geen enkele (afaik) te koop. Ik weet niet hoeveel er in België bestaan, maar wereldwijd zouden er minder dan 2000 geproduceerd zijn (volgens dspyda)

Ik heb nog weet van een witte van een bakker in Sterrebeek.

[quote=”Daggie” post=89812]Ferme kar, ik heb ook zo eentje 🙂

Geef me gerust een seintje als je wat foto’s wil. We vinden ongetwijfeld wel een fotograaf.
                                  Er bestaat trouwens een Spyder Registry: http://www.dspyda.com/dspyda/Home/Home.html maar voorlopig zonder Belgen. (ik heb wel al een mailtje gestuurd, gisteren)[/quote]

Jammer dat ik geen Boxster Spyder eigenaren ken, anders had ik ze die site wel doorgestuurd. Maar aangezien er volgens carbonman zijn bronnen maar 7 Spyders in België zijn, heeft u al een dekking van 2/7 = 28% 😛 Ik kan via via nog aan een 3de Spyder geraken, als het eventueel gewenst is :)Een vriend van mij kent iemand in Tienen die een Spyder heeft.

Maar ik weet niet of die 7 kloppen. Heb er namelijk al 3 gefotografeerd, dan weet ik nog 2 die ik nog niet gefotografeerd heb, en dan die van u (Daggie) en die van carbonman. Dan zitten we al aan 7.

Als u een fotograaf nodig heeft, hou ik me graag aanbevolen :lekker: 😀 Heb al een paar shootjes achter de rug 😛

Groeten

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.