Homologatiekeuring of Dieteren?

Home Forum Porsche Talk Homologatiekeuring of Dieteren?

  • Maker
    Discussie

  • AudiPorsche
    Deelnemer

      Beste

      Net terug van de alpen met een Audi Porsche Rs2 de auto tot hier rijden op Franse platen en op verzekering van de vorige eigenaar geen enkel probleem dus.

      Maar nu ben ik terug in ons apenlandje belandt en nu begint de miserie hé…

      Stap 1
      Maandag naar de douane met een verkoopfactuur en “la carte grise” (frans inschrijvingsbewijs) om een Vignet 705 te bekomen.

      Stap 2
      Homologatiekeuring of Dieteren

      Even de situatie proberen schetsen:

      De auto is origineel van Zwitserland en pas in 2008 naar Frankrijk gebracht.

      -Enkel een Zwitsers COC daar staat ±hetzelfde op als de Belgische maar dit zal wel niet bruikbaar zijn? :what:
      -De auto staat niet volledig origineel:
      -H&R veren (met attest)
      -K&N luchtfilter
      -Chiptuning
      -Porsche (gewone) 993 Remmen met porsche serienummer[origineel zijn het 993 Turbo remmen met een audi serienummer]***
      http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_Avant_RS2 zo goed snap ik duits helaas niet.

      Stap 2.1
      Dus zoals die nu staat gaat dieteren hem niet willen keuren.
      Veren, luchtfilter en remmen kan ik wel origineel zetten voor een weekje (ff een andere rs2 lenen)
      maar gewoon de ECU swappen gaat niet lukken denk ik? Auto zal dan niet starten denk ik met al die codes etc?
      Laten unchippen en terug chippen is ook geen optie wegens te kostelijk.
      TIPS?

      Stap 2.2
      Homologatiekeuring
      Auto aanbieden op Franse plaat + carte grise (frans inschrijfbewijs) + frans keuringsbewijs?
      Enige dat zij gaan zien is de luchtfilter de rest kunnen ze niet zien tenzij ze een rem demonteren.
      En de veren zijn geen probleem want er zit een attest bij en de auto staat maar een 2cm lager dan normaal, valt eigenlijk niet eens op.
      Hoe lang duurt dat hele gedoe normaal aka 2012/13 iemand nog tips voor de keuring etc?
      En hoe verlopen de stappen
      1.Auto aanbieden zij checken alles (aleenstaand geval of doen ze het op basis van een andere rs2 gezien zij de chip niet zien en de remmen ook niet?) Veren zijn legaal met een attest desnoods even originele voor miserie te vermijden als dit helpt maar laten wil ik de h&r terug dus best mee laten holomogeren?
      2.Zij sturen alles naar brussel
      3.Ik moet betalen aan brussel
      4…..?

      Nog een Foto *luv

    8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
      • Ik vrees dat je de lijdensweg van de keuring zal moeten nemen. Dieteren geeft alleen attesten af als de auto 100% origineel is. Bij Dieteren is het idd een halve dag : erheen rijden, wachten betalen en papieren meekrijgen. Via de keuring zal het enkele weken / maanden ? duren.
        Je zal dus vooral geduld moeten hebben, ik spreek uit ervaring.

          [quote=”cabrio wim” post=139059][quote=”AudiPorsche” post=139010]TIPS?[/quote]

          Naar Holland komen wonen, den edde al da geziever nie. ;)[/quote]

          En BPM betalen zeker :mrgreen:
          België en Nederland moeten toch in de Top3 staan van meest auto-onvriendelijke landen ter wereld?

          Wim

            [quote=”AudiPorsche” post=139010]TIPS?[/quote]

            Naar Holland komen wonen, den edde al da geziever nie. 😉

              Wel ervaring met D’Ieteren, maar alleen met een originele wagen. Was toen 2x niets. Naar Brussel rijden, wagen een uurtje achterlaten, centjes neertellen en papiertje mee …

                [quote=”porsche” post=139046]Het zal weer de bekende Calvarie tocht worden. 😕
                Veel moed en succes en ……. vooral geduld :sleep:[/quote]

                En niemand ervaring met Dieteren?

                En is dat keuring als alleenstaand geval of op basis van?

                Geduld…2a3maanden in best case?

                  Het zal weer de bekende Calvarie tocht worden. 😕
                  Veel moed en succes en ……. vooral geduld :sleep:

                    ja maar zwitserland is geen lid van Europa. is dus zelfde als import uit Verweggistan.

                      Een COC is overal hetzelfde, Certificate Of Confirmity, oftewel, dit is een Europees gelijkvormigheidsattest, aanvaard in alle Europese landen. Als je dit hebt sta je al een hele stap dichter, dan hoef je niet naar D’Ieteren of homologatiekeuring.

                    8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.