HOOGTE AANPASSEN 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 HOOGTE AANPASSEN 911

  • Maker
    Discussie
  • Na het monteren van nieuwe rubbers aan de veerplaten staat de linker kant 20 mm lager.
    Ik wil deze nu verhogen maar ik twijfel of ik de veerplaat naar boven of naar beneden moet verdraaien in de vertanding op de torsieas.
    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij advies geven bij voorbaat dank.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Naar mijn ervaring hebben ze t veel moeilijker met de voorkant. Das nl niet met vijzen te regelen maar door de veerpoten onder de juiste hoek te monteren.

      Zeker als de wagen iets te laag staat, dan krijgen ze het camber niet goed (altijd beetje negatief). Ook durven de spoorstangen al eens vast te zitten.

      Wim

        Ik bedoelde de 2 net achter de torsie vering, deze zijn ook excentrisch en kun je fijn afstelling doen.

        Maar ik denk als je hem laten uitlijnen hebt, hij gaat als op een rails.
        Zorg wel dat je erbij blijft, en dat ze de achterkant ook zetten zo het hoort, want daar durven ze wel eens met de pet naar gooien.(lees te moeilijk)

          Wim allereerst bedankt voor de info
          auto heeft vlg’s de spuiter geen schade gehad.
          Ik dacht dat de excentrische bouten voor het uitlijnen bestemd zijn?
          Ik laat hem zo staan en opnieuw uitlijnen .

          Wim

            Op zich staat hij dan nog niet zo slecht, want een marge van 25tot 30KG is binnen de limiet van Porsche, en daar zit je achter buiten.
            Maar nu komt het, de wieldruk is bij Porsche gebaseerd op de linker kant, deze staat normaal iets minder dan rechts.
            Waarom, omdat je als bestuurder aan de linkerkant plaatsneemt, en zo het gewicht gecompenseerd word tegen over rechts, over mede passagiers praat Porsche niet in de boeken. 😆
            Dus de voorkant staat goed, de achterkant niet, die staat net verkeerd om.
            Dit zou je nu goed moeten krijgen door de fijn afstelling op de veerplaten (excentrische bouten)

            Nu komt er nog iets, en is misschien niet zo leuk om te lezen, maar moet het even vragen.
            Weet je zeker dat de auto schadevrij is, want als deze b.v eens een tikje achter gehad heeft, kan het zomaar zijn dat je hem vlak krijgt op het zicht, maar in feite door het grote druk verschil de carrosserie iets om staat.

            Vandaar dat alle Porsche bij een restauratie bij ons op de richtbank gelast worden, zodat we alle punten weer staan waar ze horen.

            Verder als de auto goed rijd en ligt, zou ik er mij niet te druk om maken, want wat is nu 20Kg verschil op de (marge) achterkant van een auto die 1100kg weegt.

              Oke wim maar ik kan alleen de hoogte achter aanpassen d.m.v. de veerplaten te verstellen.
              Ik heb nu de linkse torsie as een tand naar beneden verstoken.
              De hoogte is nu L en R gelijk zowel voor en achter.
              Als de auto op zijn wielen staat is de hoek van de veerplaten L en R gelijk.
              Gecontroleerd met een verstelbare gradenboog (i.p.v. pernumeter).
              Het verschil inhoogte tussen de centers van de wielen en torsieas is 10 mm.
              De auto staat op de dorpels gemeten waterpas.
              Echter de wieldruk is niet goed LV 205kg LA 350kg RV 235kg RA 300kg.
              Voor de wieldruk zou ik LA weer moeten verlagen.
              Maar dan komt hij weer lager te staan t.o.v. rechts.
              Wat stel jij voor ??

              Wim

                De veerplaat naar beneden zetten als de auto opgekrikt is, zul je zien dat het wiel dichter naar de grond gaat.
                Maar als je dat doet, gebruik dan een pernumeter om de stand gelijk te krijgen aan beide kanten.
                Het kan ook zijn dat je op de torsie een tand moet verzetten.

                Deze kun je echt niet missen om de auto mooi gelijk te zetten. 💡

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.