hoogteverstelling electrische zetels

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 hoogteverstelling electrische zetels

• Maker
    Discussie
  • Sinds gisteren blijft de passagierszetel op de hoogste stand staan , ik krijg er geen beweging meer in ook niet in de kantelfunctie.Naar voor en naar achter schuiven werkt dan weer wel. 😕
    Als ik op het knopje duw dan hoor ik de motor wel een klik geven maar het lijkt alsof het mechanisme geblokkeerd zit.
    Iemand tips om dit op te lossen? ❓

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • slecht contact kan al genoeg zijn, dan zal die motor wel willen , maar niet kunnen, vandaar de klik.

bij mij was er één draad los (door oxidatie afgerot), ik heb met heel veel moeite , omdat de zetel op laag stond , de zetel verwijderd en de losse bedrading toen ontdekt. wat ik nog meer ontdekte was dat deze zetel reeds van in the states defekt was,, want ondanks dat mijn wagen al verscheidene jaren in nederland reed vond ik enkele amerikaanse betalingsbewijzen van aan een tankstation, een verpakking van een onbekend ijshoorntje, een visitekaartje van een schoonheidsallon in ohio, en twee rekeningen uit een bloemenwinkel in the us. 😉

cabrio wim schrijft:

Waar is het tweede pinnetje/staafje dan. 🙄
        En is raar dat motor dan een klik geeft, terwijl er geen aansturing is.

Sorry voor mijn rare beredenering. 😉

Wel,jouw benadering is helemaal niet raar,integendeel…….
        Het heeft mij ertoe aangezet het schakelaartje nog eens te bekijken en raad eens……
        Heb het metalen staafje verwijderd (na jouw opmerking zag ik er inderdaad het nut niet van in) en de schakelaar terug op zijn plaats gezet en nu werkt het wel,stond er zelf even naar te kijken 😯

Wim

Waar is het tweede pinnetje/staafje dan. 🙄
          En is raar dat motor dan een klik geeft, terwijl er geen aansturing is.

Sorry voor mijn rare beredenering. 😉

Probleem gevonden,was de schakelaar zelf.
            Als je de knop van de schakelaar afhaalt en je draait hem om dan zou je normaal 2 metalen staafjes moeten zien zitten,bij zit er nog maar eentje in.
            Dus morgen vlug even een nieuw schakelaartje bestellen en probleem opgelost.

laat maar rap herstellen, anders weer een Porscherijder die te horen krijgt dat hij uit de hoogte wil doen… 😉

Wim

Zitten er ergens relais voor die stoelen, anders die even checken.
                En anders stoel eruit, en motortje checken of misschien iets vast gelopen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.