Horloge topic met foto’s

Home Forum Zeverhoekje Horloge topic met foto’s

• Maker
    Discussie
  • Wie is hier buiten auto/Porsche liefhebber ook een horloge liefhebber ?
    Ik in ieder geval. Heb maandag een super sportieve Tag Heuer gekocht.
    Een gelimiteerde serie welke al een tijdje uitverkocht is maar een dealer in Hasselt had er nog eentje.

My pride and joy is deze , een JLC Master Compressor Geo

Hopelijk zijn er hier onder de leden nog een paar liefhebbers die hun foto’s willen posten. Laat ze maar komen! 🙂

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
  • S2

Ik heb 1 klokje dat ik elke dag draag en waar ik heel trots op ben:

Mijn horlogemaker zei het jaarlijks binnen te geven voor onderhoud als je het dagelijks draagt, maar hier hoor ik 5-jaarlijks.

Ik had vroeger ook duurdere GSM’s allemaal Nokia en na 1,5 tot 2 jaar gingen ze één voor één stuk.
        Nu heb ik zo’n goedkope van Sony Ericson zonder al die snufjes en die blijft het perfect doen.

[quote=”ferdy”:ch3xsdod]Hier nogmaals dezelfde vaststelling : Doet een GSM van € 75 het beter dan een van € 500 ???[/quote]

JA 😆 . Neen integendeel daar komen veel meer prullen aan. Maar de GSM is voor velen een nog groter statussymbool dan iets anders. Vorig jaar in juli duidelijk gemerkt. Heel de maand temperaturen rond de 30°C en de verkoop van dure GSM’s steeg enorm (bijvoorbeeld NOKIA 8800 aan 879 EURO, een GSM die eigenlijk niets kan buiten bellen). ‘s Avonds op de terrasjes lagen overal dure GSM’s op de tafels 🙄 . Er zijn er ook die elke maand komen kijken of er een nieuwe maar vooral dure GSM binnen is.

Foto’s plaatsen? Moet nog altijd bijles gaan volgen hoe dat moet want dat lukt mij dus niet 😥 .

Hier de fotootjes.
            Ze zijn wel niet van goede kwaliteit maar zijn dan ook van mijn eigen horloges 😉

En nu een “on topic” vraag, kent er hier iemand horloges van het merk “Mawi” ? tenminste als ik het logo goed kan ontcijferen… kan ook “Maur” zijn…
              Andere vermelding op het cijferblad of hoe noemt dat is “25 jewels incabloc” en “swiss made” Dit horloge behoorde aan iemand die het bewaarde alsof het een schat was, ik ben uit nieuwsgierigheid eens gaan zoeken en heb er nooit wat van gevonden, ben bij twee juweliers geweest, de ene vertelde me dat het geen goedkoop horloge was maar kende de naam niet de andere wilde me er enkele franken voor geven en drong aan op een verkoop tot het arrogante toe, info kreeg ik echter niet van die man, intussen ligt het hier bij mij al 22 jaar in de schuif en weet ik er nog niet meer over…

😆 😆 😆 wel grof zo over die mensen hun sluitspier spreken 😆 😆 😆 😆

Er zijn er die ook met het allerlaatst GSM model uitpakken, wat nog erger is, gezien de tijdelijke exclusiviteit van dit soort toestellen. Zo kan men er 12 per jaar kopen en nog altijd achterlopen!!
                  Je kan hem wel nonchalant op den toog leggen en dan hoef je je mouwen niet op te rollen .

Hier nogmaals dezelfde vaststelling : Doet een GSM van € 75 het beter dan een van € 500 ???

Ik heb ook al ondervonden dat dit soort “Fancy” toestelletjes in handen zijn van individuen die zeer dikwijls “geen spijker hebben om hun sluitspier te ontjeuken” !!

Om het nog eens over de negertjes in Afrika te hebben, zij hebben ook al een GSM maar geen abonnement, maar zij zijn wel bereikbaar.

[quote=”ferdy”:2cytnp4r]

Waarom dan nog een uurwerk kopen ??

Prestige merken zullen blijven verkopen omwille van het “satus symbool” dat zij vertegenwoordigen en zullen meer funktie hebben als pronkstuk dan als horloge. Er zijn er die hun mouwen oprollen om hun horloge te laten zien !
                    Het uur blijft in elk geval voor iedereen hetzelfde en zoals men al eens zegt in Africa : Jullie hebben een uurwerk maar wij hebben te tijd.

Yvan[/quote]

kweet niet goed warom je dit zegt, maar er zijn gewoon liefhebbers van horloges zoals die er zijn van GSM’s en dergerlijke,
                    Er zijn ook mensen die een hele dure gsm kopen om die te kunnen tonen

Alledaagse horloges zijn wat in diskrediet gevallen en de verkoop gaat duidelijk fors achteruit.

Iedereen heeft een of meerdere GSM’s en deze duiden ook het uur aan voor de zelfde prijs.

Waarom dan nog een uurwerk kopen ??

Prestige merken zullen blijven verkopen omwille van het “satus symbool” dat zij vertegenwoordigen en zullen meer funktie hebben als pronkstuk dan als horloge. Er zijn er die hun mouwen oprollen om hun horloge te laten zien !
                      Het uur blijft in elk geval voor iedereen hetzelfde en zoals men al eens zegt in Africa : Jullie hebben een uurwerk maar wij hebben te tijd.

Yvan

[quote=”993S”:2kpdpnsv][quote=”porsche914orange”:2kpdpnsv]ik ben een horlogeliefhebber heb zelf de turbo horloge van porsche en mijn pa die van 356.

dan heeft hij er nog 2 van porsche disign, dan liggen hier nog een rolex, een vacheron constantin en een chopard een ebel en een audemars piguet 😉 [/quote]

en waar zijn de foto’s , tenminste van enkele toch he , dat maakt het zoveel leuker.[/quote]

maar dan wel de echte 😉

Een “ijzeren” Rolex 😀

Als het een stalen is dan gewoon binnen doen op onderhoud en ze komt weer als nieuw terug , wordt sowieso aangeraden om de 5 jaar een service te geven.

En geen foto van het prachtstuk ?

Horloges zijn iets als mijn wagens. Al een hele collectie afgegaan. van alle modellen cartier over een aantal rolexen. De laatste, een ijzeren rolex is van een weddenschap met mijn vrouw 😆 .

Een aantal jaren geleden maakten ze reclame van “60 seconds” en lieten ze even die Elanor zien. Mijn vrouw direct : “dat is een porsche”. Ik zei dat het zeker geen porsche was. En dus weddenschap aangegaan. Als ik won kreeg ik een nieuwe rolex en als zij won werd de tuin aangelegd (dat moest sowieso toch gebeuren dus ik won eigenlijk altijd). Dus direct naar de cinema gereden en film gaan zien en … gewonnen 😀 .
                            Maar met de jaren redelijk bekrast geraakt 😥 . Maar ja zit ook elke dag in dashboards van wagens kabels door te wringen. Nog eens tijd voor een nieuwe wedenschap 😈 .

Dit was misschien de rede dat de vorige het is opgestapt 😆 😆 😆 ( grapje )

Haaa, nu heb ik je, ik heb op dit ogenblik geen vriendin…. Euhm das eigenlijk niet om mee te lachen 😛

[quote=”Setakira”:1j1m1t3m][quote=”RSR”:1j1m1t3m]Er is een spreekwoord dat zegt ‘ Wie het kleine niet eert is het grote niet weert’ dus posten zou ik zeggen.[/quote]

Is dat iets wat je vrouwtje ook soms zegt Luc? 😆 [/quote]

Heu ik weet niet maar ik hoor jou vriendin toch niet klagen 😆 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.