Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Hortend vertrekken
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door 123.
-
Bij “zacht” gas geven bij vertrek vanuit stilstand – vb aan stoplichten – stokt de motor even, de toeren zakken van 1100 naar 900 en het lijkt of hij wil stilvallen.
Het is net alsof je bij een manuele bak te snel de koppeling lost.
Wanneer ik meer gas geef doet het zich niet voor… evenmin wanneer hij al wat rolt en ik dan vertrek.
Dit is een 718 Cayman S met PDK.
Bij Porsche Maastricht vinden ze niets verkeerds… zijn er nog Cayman rijder met hetzelfde ‘probleem’ ?Accu die zwak is bij een auto die niet dagelijks gereden is kan zoeen dingen opleveren.
Zoiets kun je bv ook merken bij ramen dicht doen (bij motor af, en tijdje stil staan) … open gaat vlot, dicht doen gaat traag/hapert…Verder de MAF sensor, al denk ik dat de 718 mogelijks al geen maf meer heeft..
Dan kun je nog een hoop dingen aflopen, bougie of injectoren vervuild, benzine die vocht aangetrokken heeft (biolethanol)Staat hij vaak stil?
Hoe rijd je ? lui of trek je het ding wel eens hoog in toeren als ie goedwarm is?
Welke benzine tank je normaal in dat ding??De auto wordt dagelijks gereden en ik tank altijd 98 benzine. Wel die van Colruyt of Lukoil, misschien ligt daar t probleem.
Ik rij vlot, trek niet onnodig hoog door, missch moet ik dat stilaan doen maar motor + PDK zijn splinternieuw.
Op Francorchamps net voor de busstop heeft de distributieketting het begeven en alles in de soep gedraaid… Porsche heeft alles netjes onder garantie vervangen.wait whot?
Jij had die toch in Duitsland gekocht? verhaal van distributie ketting heb ik hier op forum toch niet zien passeren??Als het pdk is, dan kun je daar nog eea van complicaties op hebben, zitten tal van extra sensoren op die er voor moeten zorgen dat je bak en je motor goed samen werken..
Daar ken ik persoonlijk geen hol van afMaakt het een verschil uit als je hem in andere modus zet?
bv sport of sport+ of whatever er op dat spel zit?Dag Stijn,
De motorschade wou ik niet op het forum zetten omdat ik dacht dat Porsche misschien moeilijk zou doen over het circuitgebruik.
Dat bleek niet zo, de auto’s zijn daar ook geschikt voor en zolang er geen tuningsoftware op zit valt het onder de garantie.
Dat hebben ze dus als eerste gaan nakijken 🙂
Bij BMW dealer in Duitsland gekocht en dan service bij Porsche Maastricht : heeft echt wel geholpen bij de afhandeling van het probleem.
Eerst een E-pace van Porsche Asssistance en dan twee weken een ‘gratis’ Macan vervangwagen.Het is wel zo dat de PDK in de normale stand heel snel opschakelt en je dus bijna nooit boven de 3000 tpm komt. In sport of sport+ is dat uiteraard anders.
Ik ga er nu op letten om wat meer door te trekken, misschien betert het !Nee, Circuit gebruik doen ze niet moeilijk over, het is hun stokpaardje.
Drive during the week, track in the weekend.Maar Dayyyumn, dat is best een droge honeymoon geweest dan..
Gelukkig dat het dan alsnog allemaal in garantie was en je geen gezeik kreeg.De andere modus denk ik dan niet zometeen aan sneller opschakelen, maar dat je gaspedaal iets scherper reageert..
Het zou niet mogen uitmaken uiteraard, zou niet mogen haperen in geen enkele modus.
Maar als je in sport + minder haperen hebt.. zou het kunnen dat je gaspedaal ergens iets te weinig signaal geeft.Als je bv normaal bij 40% pedaal 40% gas klep sturing krijgt
krijg je dan bij sport plus bij 40% pedaal 55% gasklep opengeen exacte cijfers, gewoon voorbeeld hoe een sport modus ander pedaal resultaat geeft
Dus als sport+ helpt(los van het opschakelen), is het misschien een indicatie in welke richting te zoeken.. pedaal en gasklep
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.