- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
30 september 2013 om 00:06
Waarom de 911…één van de vele story’s.
How it all started…
Itterbeek, we dateren 1977. Deze auteur was een jaar of 8 jaar. Op de kamer van mn oudere broer stond dit wagentje te prijken. Ik mocht er niet aankomen, no wy…want prutskous was mn tweede naam en niet alle speelgoed overleefde mijn handen. Dus aandringen was de boodschap, en nog aandringen en zagen en zagen…tot ik bekwam wat ik al lang wou : deze mebetoys porsche 912, schaal 1/43.Toch was het autootje niet perfect in mijn ogen,… die wielen stonden te veel naar binnen, dus wisselde ik die fietsbanden met “echte” banden, van een ander retro-speelgoed-autootje . Paf, daar stond ie, hoe ik m wou. Just perfect. En zo ging hij mee naar de lagere school, ook te Itterbeek, boven aan de Keperenbergstraat. Op de speelplaats haalde ik mn eerste porsche uit mn broekzak en werd er mee geraced, op zelfaangelegde racewegjes aan de voet van de haag, aan de ingang van de speelplaats – monte carlo maar op schaal. De landen van de europese unie hadden nog hun eigen grenzen maar toch moest ik vaststellen dat porsches geliefkoosde steelobjecten waren. Weg was ie, nooit teruggevonden. Gepikt verdoemme ! Maar de liefde voor dit legendarisch model, deze werd alsmaar groter, kan niemand pikken. Onze pa, die reed met een…jawel, een kever, 1300cc Gemini versie. Wist ik toen natuurlijk niet, dat t een creatie van Ferdinand was. Wist ik toen niet, dat ik 10 jaar later zelf met een kever zou rijden, en nadien met een Golf III, een TD bordeaux rood. Maar wist ik wel wat ooit in mn garage zou staan : een sportwagen, the sportscar, wier lijnenspel tijdloos maar grandioos is : een 911. De grijze haren kwamen er vòòr de zoektocht kon beginnen. Kheb altijd iets gehad met bordeaux rood. Toevallig drink k ook graag bordeaux. En ergens begin 2012, kapaza – voor de zoveelste keer – aan t doorzoeken. Tot plots.. klik klik en vlam, daar stond ie. Een 911 SC, model 1982, weinrot metallic. Prijs viel mee. Zag er proper uit. Mailtje gestuurd. Bezoek gebracht aan verkoper, een man uit Tongeren – 911fan die op zoek naar een 3.0 Carrera, en dus de reden van verkoop van zn 911SC. De wagen was zo goed als origineel, achterspoiler had hij verkocht. Half objectief – half emotioneel, maar de keuze lag voor meer dan de helft vast. Effe naar de garage gebeld waar de wagen vandaan kwam. T zou ne “goeie” zijn. Iets van de prijs gepitst. Gekocht ! Begin februari 2012 – 35 jaar na de nooit teruggevonden mebetoys – stond ie in mn garage.
Foto bij bezoek:En ja – op t forum zijn er nog die t misschien doen – je betrapt jezelf op t feit dat je soms gewoon de garage inloopt om er gewoon ns te gaan inzitten. Die o zo typische interieuratmosfeer opsnuiven van n oude “luchtgekoelde”…ns de motorkap opendoen met het manueel hendeltje. Net zoals de tankklep van mn kever. Effe dwalen in gedachten, wie heeft er met veel precisie deze gemonteerd, naar welke dealer zou ie destijds gegaan zijn, wie was zn eerste eigenaar….
Wordt vervolgd. Den james.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.