How it alle started – vervolg

Home Forum Porsche Talk How it alle started – vervolg

• Maker
    Discussie
  • En daar stond mn speelgoed dan, op ware grootte, meer dan 30 jaar na zijn assemblage – te pronken in mijn garage, we dateren begin 2012…Maar, duiken we even terug de geschiedenis in, back to 16/12/1981, kwas zelf 12 jaar en ik leek op een langharige beatle. Ooit was dit speelgoed het voorwerp van een bestelbon van een Duitser die allicht met veel passie de optiecodes M261,440,473,568 aankruiste bij de bestelling van zijn Neun-Elf. Die decemberdag werd hij geleverd aan de klant bij V.A.G zentrum “Rhein Wupper”, in de Schlebuscherstrasse 24 te “Leverkusen 3”. Niet bereikbaar via streetview,… dan maar de satelliet, maar ook niets duidelijk te zien.

001.JPG

Deze Weinrot metallic SC werd aangekocht door de Firma Lang GmbH, Siemensstrasse, 5024 Pulheim – Leverkusen, (een stad iets ten noorden van Keulen). Daar wil ik dus meer van weten, dus googelen maar. Wat blijkt : de firma Lang is nu een boekbinderij, gelegen Lichstrasse te…jawel Leverkusen. Het bedrijf bestaat sinds 1964 en t zou dus best kunnen dat t gaat om t zelfde bedrijf maar dat verhuisd is. De Siemensstrasse en de Lichstrasse liggen enkele kilometers van elkaar verwijderd. Daar wil ik meer van weten, kga proberen de huidige firma te kontakteren want het is blijkbaar een klein familiebedrijf volgens de beknopte historie die te vinden is op hun website. Met wat geluk lukt dat wel, en vind ik de eerste eigenaar.

Zijn eerste onderhoud dateert van 19/1/1982 op 2000km, aardig gebold dus. De volgende onderhoudsbeurt gebeurde op 21.815km, in dezelfde garage. Op 7/9/1983 was er 39.767km mee gereden. De onderhoudsbeurt op de voorgeschreven 60.000km ontbreekt of boekje werd vergeten af te stempelen. Op 7/8/1986 werd het onderhoud gedaan nog steeds door dezelfde garage (betriebsnummer 113/0232), maar nu in de Robert Blumstrasse 71 nog steeds te Leverkusen. Ook niets te zien via google. Op 14/7/1989 telde de Sc 110.800km, en kreeg ie opnieuw een onderhoud bij dezelfde garage. Nadien niets meer ingevuld in het boekje.

Leverkusen.png

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Leuk verhaal ,ik ben benieuwd naar het vervolg .

Er is maar één echte detective en dat is,

Mannix_S3_DVD_Front20copy1.jpg

Al bij al een mooi verhaal, ik hoop dat de zoektocht verder gaat en dat we het mogen horen, lezen.
        :applaus: :applaus:

We hebben hier een detective onder ons :happy:

:up: :up: :up:

XXX

Plezant verhaal om helemaal uit te pluizen.
              Hopelijk vindt je de origingele besteller van uw speelgoed 😀

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.