Huidige Porsche 718 Boxster & Cayman gaan mee tot 2023

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Huidige Porsche 718 Boxster & Cayman gaan mee tot 2023

  • Maker
    Discussie
  • The Current Porsche 718 Boxster and Cayman Will Stick Around Until 2023

    Wisten we al maar nu wat officieel meegedeeld…
    [i]
    “The situation in Europe isn’t really fun because there’s a trend to change these requirements with dramatic speed, which does not fit at all to development times in the automotive industry.”

    In other words, Porsche has to spend so much money and time engineering its motors to meet ever-stringent emissions requirements, it can’t put that money into a new platform—especially for a low-volume car. So, the 982 is very likely to stick around for some time.

    Further down the line, there’ll likely be other revisions to the 982 to keep things fresh. A 982.2 generation is likely, and there’s a chance a new engine might find a home int he middle of a 718. A flat-six? Porsche won’t say, but we’re hopeful.
    [/I]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • [quote=”DeePee” post=275379]
      verder nog meer nieuws:Bis 2027 sollen alle Modelle elektrisch werden – nur der 911er nicht[/quote]

      Dit komt nagenoeg overeen met wat ik hoorde. Alleen werd er daar 2029 gezegd, en werd er gezegd “behalve de GT producten”.

      123

        19 inch met runflats monteren
        uwe pasm hard zetten
        waar mogelijk nog eea van isolatie eruit slopen
        en eventueel nog beetje verlagen

        komt wel goed 😉

          En toch is het comfort-verhaal voor mij te ver doorgeschoten. Zo kochten mijn vrouw en ik onze eerste BMW in 1988, een 324d E30, voor de jonge mensen: dat is nog zo één die even boxy is als een oude Lada. Wat? Je weet niet hoe een oude Lada er uit ziet? Laat maar.

          Daarna hadden we een 325 tds E36, die reed beter (en natuurlijk pakken sneller). Dan een 320d E46, die reed héél goed. Daarna is het bergaf gegaan! Minder gevoel, meer en meer comfort. Onze 420d van 2016 is eigenlijk gespeend van alle gevoel en nog slechter dan de 320d touring voorganger uit 2006.

          123

            Tja, ouder Porsches voelen gewoon rapper aan, das op zich normaal.
            modernere Porsches zijn voor hogere snelheden gebouwd dan voelen die lager snelheden minder spannend aan

            Kruip eens in een classic mini cooper en dan in een nieuwe Mini cooper…

            Je kan ze moeilijk verwijten dat er betere vering op zit…

              [quote=”vandamme” post=275382]mijn 73 911S en 88 944 S trok toch ook mooi tot de limiter zonder dat ik daar iets van extra trillingen bij kreeg, niet meer of minder dan in mijne Cayman

              Hogere toeren a priori , merk je normaal niet veel trillingen van omdat het hogere frequenties zijn..
              Het zijn net de lage toeren die merkbaar trillen als er iets niet in balans is ( wat op een flat 6 hoedanook een non issue is).[/quote]

              Niet dat in de toeren gaan extra trillingen geeft. Het beestje leeft gewoon. Rechtuit-stabiliteit nog even getest op E17… tegen 190 geen probleem, edelachtbare :engeltje:

                Ik lees juist dat de productie van de Cayman vanaf augustus door een VW fabriek zal gebeuren om capaciteit voor de 992 vrij te maken. Tjonge tjonge!

                123

                  mijn 73 911S en 88 944 S trok toch ook mooi tot de limiter zonder dat ik daar iets van extra trillingen bij kreeg, niet meer of minder dan in mijne Cayman

                  Hogere toeren a priori , merk je normaal niet veel trillingen van omdat het hogere frequenties zijn..
                  Het zijn net de lage toeren die merkbaar trillen als er iets niet in balans is ( wat op een flat 6 hoedanook een non issue is).

                    ik zou de motorsteunen van de 968 toch eens inspecteren 💡

                    verder nog meer nieuws:Bis 2027 sollen alle Modelle elektrisch werden – nur der 911er nicht

                      Ah ja, ok, check, ik ben terug mee Yellow !
                      Ik zou zeggen, wacht efkes tot uw GT4 er is. Die zal wel wat extra kabaal en vibraties maken ivm de “recente naaimachientjes” 😉

                        Bij de recentere wagens voel je de motor eigenlijk niet meer, die gaan soms tot tegen de begrenzer als een naaimachine. Bij een oudere voel je de trillingen van de mechaniek. Ik heb het natuurlijk niet over shimmy in het stuur.

                          Ik weet het niet, ik heb met de 992 nog niet gereden.
                          Wat betreft de 3.0 twinturbo uit de 991.2, ik vond die persoonlijk wel goed klinken !
                          Maar goed, nu zijn we ook nog eens gezegend met een bijkomde partikelfilter denk ik he, we zullen zien hoeveel geluid dat wegzuigt uit de 992 tov de 991.2

                          Het belang van GEVOEL ben ik helemaal met je eens. Maar wat bedoel je juist met “sensaties voel ik qua vibraties” ?
                          Voor mij is dat vooral negatief, heb een bloedhekel aan vibraties. Zijn voor mij een bron van zorgen en twijfel, scheelt er iets aan mijn remmen, banden, ophanging …

                            Verstand in een Porsche GT, is dat geen contradictio in terminis? 😈

                            Wat voor mij extreem belangrijk is, veel belangrijker dan topsnelheden, tienden van seconden bij acceleratie en hernemingen, is GEVOEL. Welke sensaties voel ik qua geluid en vibraties? Waarom voel ik meer in onze oude 968 – aan de wettelijk toegelaten snelheid – dan bij mijn nieuwere Cayman?

                            En daarbij, een atmosferische klinkt nu éénmaal beter dan een turbo! Bekijk filmpjes van een GT3 (liefst een touring, dan heb je er de manuele gangwissel ook bij) en let op het gezicht van de rijder. Een grotere smile bestaat er niet. Bij een 992 is dat véél minder, die is gewoon te stil denk ik.

                              Ik blijf tegen alle trends in geloven in de 3.8 met X51-achtige update voor de 718 GT4.
                              Maar ik zou de 3.0l twinturbo veel verstandiger vinden.

                                2017 over de 718 GT4 in Car&Driver:

                                [i]GT development boss Andreas Preuninger telling us the belief is that natural aspiration is simply better suited to the division’s road cars. While he refused to divulge the technical details of any future model when we spoke to him at the launch of the new 911 GT3, it’s fair to say he dropped as many clues as an episode of Columbo.

                                “Natural aspiration is one of our main selling propositions,” Preuninger said. “We offer a car for people who want to feel something special, who want to have as much emotion as possible, as much throttle response and immediacy from a sports-car engine. And at Motorsport we think that can be achieved a little bit better with a [naturally aspirated] high-revving engine than any kind of turbo.”[/I]

                                Maar dat gaat over de GT4, niets belet om toch de 3,0 turbo in een andere variant te lepelen

                                123

                                  maar echt geweldig NA sound is dat nu ook weer niet.

                                  Ik denk dat ik nog liever een Flat 4 NA met hoge revlimit zou willen dan een flat 6 met turbo

                                  de beste sound op LMC was de 904 met de opgekietelde typ 547 furhman motor..
                                  Dat ding klonk gewoon gemeen tot en met.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.