Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

  • Maker
    Discussie

  • Steven Derudder
    Deelnemer

      Hallo,

      Zoals ik ook al aangegeven heb in mijn ‘stel jezelf even voor’ draadje ben ik op zoek naar een 911 uit de 80’er jaren. Ik verkies een Carrera 3.2 maar overweeg eventueel een SC 3.0.

      In dit draadje zal ik mogelijke kandidaten posten.

      Eerst nog even verduidelijken wat mijn wensen wel/niet zijn en waarom, zodat jullie dit in je achterhoofd kunnen houden bij becommentariëren van mijn voorstellen;

      – budget momenteel max €20.000, dit omdat ik dan nog een fijne pot overhoud om eventuele dringende gebreken aan te pakken
      – mechanisch (motorisch/transmissie en carrosserie) in orde; dus loopt goed, droge motor en geen (on)verwachte roest
      – hoeft qua uiterlijk helemaal niet in showroom staat te zijn aangezien ik momenteel geen perfecte plaats heb om mijn wagen te stellen (enkel overdekt, geen garage) en ik het heel jammer zou vinden om een Spic&Span P’tje te moeten mishandelen
      – eens we wel een garage zullen hebben (bouwplannen beginnen al een klein beetje vorm te krijgen in de hoofden van mijn vriendin en mezelf) laat ik wel de buitenkant grondig onder handen nemen
      – ook binnenin hoeft niet prachtig te zijn, ik denk er sowieso aan om het interieur professioneel te laten reinigen en kleine herstellingen te laten doen, en houd daar ook nog wat budget voor achter de hand
      – een 964 ombouw mag zeker omdat herverkoopwaarde niet belangrijk is voor mij, ik zoek gewoon een fijne Porsche die goed rijdt en nog lang meegaat (en de look van een 911 die omgebouwd is staat me op foto alleszins wel aan tot nu toe)

      Graag hoor ik van jullie dus wat er eventueel fout kan zijn of net goed kan zijn aan de wagens in kwestie -voor zover dit te beoordelen is natuurlijk adhv een advertentie- en of het dan ook de moeite kan zijn om een kandidaat al dan niet eens IRL te gaan bekijken en inspecteren.
      ‘Just to get the feel of it’ :driver:
      Indien ik overtuigd geraak om te kopen zal ik altijd eerst een inspectie laten doen bij een officiële Porsche-dealer!

      Alvast bedankt 🙂

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • Wim

        Bumpers is vrij normaal dat daar wat corrosie opzit, probleem is weer om de harmonica rubbers er heel af te krijgen als dit al wat jaren bevestigd zit.

        Roest aan raam kan erger zijn als wat je ziet, en is meestal het geval.

        Vergeet ook niet dat je een auto koopt die minimaal 25 jaar oud is.
        De meeste andere merken halen dat niet eens zonder dat er al serieus aan gelast moet worden. 💡

          The search continues…

          Gedachte van een Kelly gaat hoe langer hoe meer overboord. Ook omdat ik met het mooie weer de afgelopen week hier en daar een originele klassieker heb kunnen bewonderen *luv

          Ik heb een paar foto’s doorgekregen van een wagen die te koop staat met ‘lichte corrosie’. Er is een plekje aan het achterraam en aan de harmonica-rubbers op de bumpers.

          Lijkt dit ok (dus vermoedelijk vooral esthetisch) of kan dit al voorbode van grotere roestproblemen zijn?

          Attachments:
          • achterraam.JPG
          • bumper1.JPG
          • bumper2.JPG
          Wim

            [quote=”C4Steven” post=135555]Die targa op jullie site is heel mooi geworden, maar zelfs niet 100% terug omgebouwd zie ik (cupspiegels behouden bv).
            [/quote]

            Klopt helemaal, maar de originele spiegels waren erbij en ook gespoten, maar klant prefereerde de cup spiegels, en de Fuchsen had hij ook al, maar reed eerst deze banden op omdat die er nog maar net oplagen.
            Wij werken voor klanten en die zijn in feite onze baas en betalen, dus hebben wij ons aan te passen, ook al zijn wij het er soms niet met eens. 💡 😉

              [quote=”cabrio wim” post=135367]Wij hebben er eentje (targa die hier nog eens te koop stond) terug origineel moeten bouwen, kun je zien op onze site hoe en wat er bij komt kijken.

              http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/afgeronde/?tx_chgallery_pi1 (de bordeaux targa 964)

              Maar kan je vertellen dat we aan de onderdelen alleen al over dat bedrag zaten.
              Koop maar eens de losse (gebruikte/nieuwe) onderdelen, en als je weet wat je nodig hebt loopt dat serieus op.

              Maar als je dat wilt doen moet je je kelly rond de 15K kunnen kopen wilt het rendabel zijn .[/quote]

              Wim, heel fel bedankt voor dit constructieve antwoord 😀 Die targa op jullie site is heel mooi geworden, maar zelfs niet 100% terug omgebouwd zie ik (cupspiegels behouden bv). Alle onderdelen samen zullen dus een mooi bedrag vertegenwoordigen, zonder plaats -en spuitwerk.

              Als ik dit lees lijkt het me niet realistisch om een Kelly meteen terug origineel te zetten, maar eventueel ééntje goedkoop aan te schaffen en deze na x aantal jaar terug grondig op te knappen en origineel te zetten.

              Zoals gezegd houd ik alle opties open momenteel.

                Ik zie da omdat ik daar 1000 jaar naar liggen zoeken heb 😀

                Nee, De wielen op die P. zijn vermoedelijk Maxilite’s. Zwitsers bedrijf die verschillende repro velgen aanbieden van deftige kwaliteit en met TUV keuring ! Worden bijna overal verkocht tegen redelijke prijzen.
                Is te zien aan de plattere spaken t.o.v. origineel en aan het rechte onderstuk waar de spaak in het hart aansluit. Bij echte Fuchs is dit in een mooie kromming.

                Dit is een Maxilite Fuchs

                Dit is een echte Fuchs.

                  En dan moet die Kelly van 15k ook nog eens in goede staat zijn of ook voor het mechanische mag je je buidel ook nog eens opentrekken. 😉

                  Wim

                    [quote=”C4Steven” post=135351]
                    schatting gemaakt worden wat het ongeveer kan kosten om de Kelly dan terug origineel te zetten?
                    Dwz: vervangen voor -en achterbumper, spiegels, achterste reflector, motorkap (of toch alleszins die 964 spoiler d’eruit en rooster in de plaats en ook die 3de remlicht spoiler d’ervan) en een uitlaat.

                    Spreken we dan over de grootorde van een ruime 5000€? Of is dit niet realistisch?[/quote]

                    Wij hebben er eentje (targa die hier nog eens te koop stond) terug origineel moeten bouwen, kun je zien op onze site hoe en wat er bij komt kijken.

                    http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/afgeronde/?tx_chgallery_pi1 (de bordeaux targa 964)

                    Maar kan je vertellen dat we aan de onderdelen alleen al over dat bedrag zaten.
                    Koop maar eens de losse (gebruikte/nieuwe) onderdelen, en als je weet wat je nodig hebt loopt dat serieus op.

                    1 bumper voor met rubber en 2 harmonica rubbers
                    2 richting units
                    Spoiler voorkant met mist lampen en eventuele rubber spoiler.
                    2 metalen verbinding stukken met daarbij behorende 4 tussen rubbers
                    2 zij skirts zijkant en de rubbers daarvoor en origineel bevestigingsmateriaal
                    1 motorkap
                    1 achterbumper met stootblokken, rubber en 2 onderskirt
                    2 metalen verbinding stukken en bij behorende 4 rubbers
                    2 harmonica rubbers
                    2 achterlichten met 2 metalen behuizing voor eropnieuw in te lassen
                    reflector steun opnieuw inlassen als deze verkracht is voor de 964 lichten
                    1 Porsche refelctor
                    1 nieuwe of gebruikte uitlaat

                    Dan eventueel een set Fuchsen

                    Daarna het geheel spuiten, en dan praat ik nog niet over de eventuele roest en de rottigheid daar onder.

                    Maar als je dat wilt doen moet je je kelly rond de 15K kunnen kopen wilt het rendabel zijn .

                      Ik weet niet of je aan het uiterlijk verschillen gaat zien (het zijn tenslotte replica’s!). 😉
                      Maar als je twijfelt en het zeker wilt weten; velg afnemen en op de achterzijde kijken voor het artikelnummer.

                        @ gette hoe zie jij dat op die foto’s dat er geen echte fuchen opstaan?

                        En hoe zie je dat je echte hebt?

                          Als je zo’n oudje uit elkaar gaat halen komen alle onderliggende probleempjes boven. Dan ga je het niet redden met 5k.

                            @bully; bedankt voor de tip 😀

                            @Gette
                            ; geen echte Fuchsen voor een wagen die 30000€ kost? Straf toch!

                            Bon, nog even anders redeneren;

                            – stel nu dat de Kelly die ik op het oog heb voor een heel schappelijke prijs te krijgen is na wat onderhandelen
                            – en daarbovenop na een aankoopkeuring in goeie staat blijkt te zijn, zowel mechanisch als wat betreft roest

                            Kan er een voorzichtige schatting gemaakt worden wat het ongeveer kan kosten om de Kelly dan terug origineel te zetten?
                            Dwz: vervangen voor -en achterbumper, spiegels, achterste reflector, motorkap (of toch alleszins die 964 spoiler d’eruit en rooster in de plaats en ook die 3de remlicht spoiler d’ervan) en een uitlaat. Vergeet ik nog iets? Dit alles laten spuiten en monteren.

                            Velgen en banden kunnen buiten beschouwing gelaten worden omdat dit niet zo ingrijpend is om uit te voeren.

                            Spreken we dan over de grootorde van een ruime 5000€? Of is dit niet realistisch?

                            Ik hoop dat ik jullie niet begin te vervelen maar ik wil alle mogelijkheden bekijken 🙂

                              [quote=”Gette” post=135338] lijkt het mij toch een 915 te zijn en geen G50 zoals op die site uit NL.[/quote]Toch is het dezelfde auto 😉 Bij ons nemen ze het bouwjaar wanneer de auto voor het eerst op kenteken wordt gezet.

                                Over die ” natte droom ” grijze van hierboven, Johan verzekerde mij dat dit een 915 bak is. Niet echt te zien op de pook hoe het schakel patroon is maar de kleine doorsteken van de torsiebaren lijkt het mij toch een 915 te zijn en geen G50 zoals op die site uit NL.

                                Staan ook geen echte Fuchsen op he :wtf:

                                Maar het blijft ne mooie die grijze, als gij de mijne koopt zal ik die grijze kopen om wat aan verder te doen 😉

                                    [i]

                                    http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-3-2-carrera-coupe–met-1-jaar-garantie-75008201.htm

                                    Deze is dan een beetje mijn natte droom maar boven budget. Nu, aangezien er garantie wordt geboden denk ik dat ie goed in orde is. ‘k Vraag me af hoeveel er af te pingelen valt indien je geen garantie hoeft op de wagen :geek:

                                    [/i]Het zal zijn zoals bij de banken, die geven (lenen) enkel geld als kan bewezen worden dat er geen nodig is (garantie, hypotheek, …).

                                    Handelaars in 2de hands wagens geven garantie als ze zeker zijn dat het overbodig is en dat alles perfect in orde staat. DEKENS zal dan ook zeer waarschijnlijk niet al te veel korting geven.

                                    Waarom zou er geen garantie zijn voor de 2de hands 968 CS die hij ook te koop staan heeft?

                                    :think: 😈 :think:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.