Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

  • Maker
    Discussie

  • Steven Derudder
    Deelnemer

      Hallo,

      Zoals ik ook al aangegeven heb in mijn ‘stel jezelf even voor’ draadje ben ik op zoek naar een 911 uit de 80’er jaren. Ik verkies een Carrera 3.2 maar overweeg eventueel een SC 3.0.

      In dit draadje zal ik mogelijke kandidaten posten.

      Eerst nog even verduidelijken wat mijn wensen wel/niet zijn en waarom, zodat jullie dit in je achterhoofd kunnen houden bij becommentariëren van mijn voorstellen;

      – budget momenteel max €20.000, dit omdat ik dan nog een fijne pot overhoud om eventuele dringende gebreken aan te pakken
      – mechanisch (motorisch/transmissie en carrosserie) in orde; dus loopt goed, droge motor en geen (on)verwachte roest
      – hoeft qua uiterlijk helemaal niet in showroom staat te zijn aangezien ik momenteel geen perfecte plaats heb om mijn wagen te stellen (enkel overdekt, geen garage) en ik het heel jammer zou vinden om een Spic&Span P’tje te moeten mishandelen
      – eens we wel een garage zullen hebben (bouwplannen beginnen al een klein beetje vorm te krijgen in de hoofden van mijn vriendin en mezelf) laat ik wel de buitenkant grondig onder handen nemen
      – ook binnenin hoeft niet prachtig te zijn, ik denk er sowieso aan om het interieur professioneel te laten reinigen en kleine herstellingen te laten doen, en houd daar ook nog wat budget voor achter de hand
      – een 964 ombouw mag zeker omdat herverkoopwaarde niet belangrijk is voor mij, ik zoek gewoon een fijne Porsche die goed rijdt en nog lang meegaat (en de look van een 911 die omgebouwd is staat me op foto alleszins wel aan tot nu toe)

      Graag hoor ik van jullie dus wat er eventueel fout kan zijn of net goed kan zijn aan de wagens in kwestie -voor zover dit te beoordelen is natuurlijk adhv een advertentie- en of het dan ook de moeite kan zijn om een kandidaat al dan niet eens IRL te gaan bekijken en inspecteren.
      ‘Just to get the feel of it’ :driver:
      Indien ik overtuigd geraak om te kopen zal ik altijd eerst een inspectie laten doen bij een officiële Porsche-dealer!

      Alvast bedankt 🙂

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
      • [quote=”Mikey” post=135312]Die eerste 2 zijn al vewijderd[/quote]

        My mistake, is ondertussen aangepast 🙂

          Die eerste 2 zijn al vewijderd
          De 3de ziet er goed uit en is bij Dekens dus zal wel een goeie betrouwbare zijn, enkel die spoiler “handvat” moet eraf

            Hmmmm, betreft de ‘natte droom’ waar ik in m’n vorige post over sprak (3de linkje), ondertussen heb ik dit gevonden;

            http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m685402818-porsche-911-carrera-3-2-g50-coupe-bj-1987.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

            en dit

            http://jdsportscars.nl/index.php?route=product/product&path=129&product_id=530

            Volgens marktplaats is ie van bj 87, volgens kapaza 86. Maar voor de rest wél exact dezelfde wagen Check bv de voorspoiler en de spoiler op de achterruit met derde remlicht. En de km-stand. In Nederland is ie ondertussen verkocht…

            Het lijkt me dat ik me beter op mp.nl baseer dan op kapaza.be, dan ben ik de garagisten een stapje voor, én bespaar ik een paar 1000 euri 🙄

              Bedankt voor de constructieve antwoorden! Ondertussen heb ik geen antwoord meer ontvangen van de verkoper… Mijn mening mbt een Kelly begint al een beetje te veranderen :music:
              Ben ondertussen ook wel aan het uitkijken naar originele 3.2 wagens.

              http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-3-2cc-73333200.htm

              De roest die wordt getoond in de foto’s, betekent dit dat de wagen dringend een behandeling nodig kan hebben of is de kans dat dit oppervlakkige roest is? Motor lijkt me wel ok.

              http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-3-2-carrera-1985-coupe-74989186.htm

              Deze stond enkele weken geleden te koop op marktplaats.nl voor 17500€ :-p Heeft voor zover ik weet geen leuning voor de achterzetels, is dat moeilijk en/of duur om aan te geraken? Voor de rest wel een mooie wagen. Ook airco-delete trouwens. Afbieden zal wel nog mogelijk zijn hoop ik…

              http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-3-2-carrera-coupe–met-1-jaar-garantie-75008201.htm

              Deze is dan een beetje mijn natte droom maar boven budget. Nu, aangezien er garantie wordt geboden denk ik dat ie goed in orde is. ‘k Vraag me af hoeveel er af te pingelen valt indien je geen garantie hoeft op de wagen :geek:

                En hoe zit het met de Bodemplaten, en de ophanging van de bodemplaten?

                Let inderdaad op dat er waarschijnlijk (montage) verschillen zitten in de originele en nepper bumperstukken. Origineel op origineel past beter. Nepper op origineel is behelpen.

                Qua spuitwerk, als de auto recent gespoten is (daar lijkt het wel een beetje op) dan kan een goede spuiter het vervangend bumperonderdeel prima in exact dezelfde kleur maken zodat je geen verschillen ziet!

                TIP: Ga voor origineel!!!

                Beter een originele type …, dan een Kelly type …

                Blijven zoeken, heb geduld, jouw ideale Porsche die vindt jou wel!

                En mocht je het wel doen, bewaar dan je centjes nog even om eventueel aan oppoppende technische zaken te besteden dan aan esthetische. Eerst een goede auto, dan pas een mooie.

                Vaak gaat het andersom in elfjesland, grijpt de P-emotie je op het uiterlijk, en wordt je verkloot op de prestatie! :think:

                  [quote=”C4Steven” post=135198]Howdie 🙂

                  .. er werd een dubbele uitlaat geplaatst maar de achterbumper is enkel voorzien op 1 uitlaat.
                  Is dit enigszins eenvoudig op te lossen?

                  [color=#0000ff]Zijstukken, zowel L als R zijn gemakkelijk te vinden met uitsparing voor de uitlaat. Ik las dat je er ondertussen al eentje hebt gevonden. Wel oppassen met die after market producten want die durven wel eens niet zo goed passen als jij zou willen en vragen meestal het nodige aanpaswerk.
                  Het verwijderen van de bumper valt op zich wel mee, een beetje puzzelwerk en, als de staat van de schroeven/moeren niet te erg verroest zijn laat hij zich vlot verwijderen.[/color]

                  Wordt er bv ook niet beter gekozen om de ganse bumper te herspuiten om kleurverschillen te vermijden? Is er kans dat de uitlaat beschadigd is doordat deze zo naar beneden geduwd wordt?

                  [color=#0000ff]De bumper volledig laten herspuiten is nooit een slecht idee, dan heb je zeker een juiste kleurverdeling indien goed gespoten.
                  Ik denk niet dat je uitlaat vervormd is doordat de polybumper er wat tegen drukt hoor, het zal eerder omgekeerd zijn.[/color]

                  Ook de ‘handvat-spoiler’ met 3de remlicht vind ik niet mooi en zou ik willen verwijderen. Maar dan blijven er waarschijnlijk gaten over in de motorkap. Dan moeten deze gedicht en de motorkap volledig herspoten worden. Dan lijkt het me eenvoudiger meteen een nieuwe (tweedehands) motorkap te plaatsen zonder deze spoiler.

                  [color=#0000ff]Het verwijderen van de spoiler met 3° remlicht geeft inderdaad gaatjes.
                  Het is de vraag wat goedkoper zal zijn, deze laten dichtmaken of een nieuwe motorkap.
                  [/color]

                  [color=#ff0000]En zoals hiervoor al meerdere keren vermeld, persoonlijk zou ik ook het idee voor een omgebouwde laten vallen, ook al is de verleiding groot, en bevalt het uiterlijk je.

                  En last but not least, ga voor origineel, later zal je begrijpen waarom !
                  [/color]
                  [/quote]

                    ‘t Is inderdaad ne Kelly, daar ben ik mij van bewust. Een paar posts geleden geef ik dat ook aan 🙂
                    Reden van ombouw heb ik nog niet gevraagd maar doe ik wel als ik ter plekke ben (en ook ne keer nazien in de facturen dan). Ik heb nog wat foto’s maar die zijn voor mij duidelijk – ik heb enkel de foto’s gepost die relevant zijn voor mijn vragen.

                    Goed om weten dat de airco-pomp weg is, dan kan ik de verkoper vragen of ie op de hoogte is van een ‘arico-delete’ door hem of voorgaande eigenaren en zien wat z’n reactie is.

                    Bumper is niét bijgewerkt naar dubbele uitlaat, dat is nu net mijn opmerking. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om dat wel zo bij te werken…

                      3.2 motor, aircopomp verdwenen.
                      Cup spiegels (late 964 en verder).
                      Achterkant poging tot 964-look: lichtbalk, bumper 964 bijgewerkt naar dubbele uitlaat, rooster…
                      Niet orig uitlaat: geen orig. 3.2 en ook geen orig. 964.
                      Complete “Kelly”? – Meer foto’s? Reden transformatie?

                      8) 😈 🙄

                        Howdie 🙂

                        Ik heb een paar foto’s ontvangen van de wagen waar ik momenteel in geïnteresseerd ben, graag jullie mening;

                        – foto 1&2: motor ziet er ‘droog’ uit op het eerste zicht of valt er toch iets op dat ik kan meenemen als ik ter plekke ga kijken?
                        – foto 3: er werd een dubbele uitlaat geplaatst maar de achterbumper is enkel voorzien op 1 uitlaat 😯

                        Is dit enigszins eenvoudig op te lossen? Op de website van Van Zweeden heb ik al een linker-achterbumper-onderdeel gevonden met uitsparing voor een uitlaat voor niet zo heel veel geld. Moet natuurlijk ook in het juiste kleur gelakt worden. Maar ik vraag me af of de plaatsing van dit onderdeel eenvoudig is (oude afvijzen en nieuwe opvijzen) of wel wat meer werk omhelst. Wordt er bv ook niet beter gekozen om de ganse bumper te herspuiten om kleurverschillen te vermijden? Is er kans dat de uitlaat beschadigd is doordat deze zo naar beneden geduwd wordt? Enz… Graag opmerkingen van diegenen die wat ervaring hebben met knutselen.

                        Ook de ‘handvat-spoiler’ met 3de remlicht vind ik niet mooi en zou ik willen verwijderen. Maar dan blijven er waarschijnlijk gaten over in de motorkap. Dan moeten deze gedicht en de motorkap volledig herspoten worden. Dan lijkt het me eenvoudiger meteen een nieuwe (tweedehands) motorkap te plaatsen zonder deze spoiler.
                        Maar eerlijk gezegd zou dit een zorg voor later zijn.

                        De uitlaat daarentegen zou ik meteen in orde willen zetten want ik vind dit niet kunnen voor zo’n mooie wagen!!

                        Attachments:
                        • IMG_2294.JPG
                        • IMG_2296.JPG
                        • IMG_2291.JPG

                          tja,op foto lijkt ze wel netjes,maar ge moet altijd er naar gaan zien 😮 en zal wel 180pk en geen kw zijn voor ’78 :o))))
                          mekaniek herdaan :o( wat herdaan ?? allemaal met korrel zout nemen :o)

                            [quote=”bully” post=135027]klikhierop Coupe SC.

                            Das deze waar ik een tijdje terug een afspraak mee had gemaakt om naar te kijken en dat ik een paar uur voor de afspraak een sms kreeg dat ie verkocht was… En die nu niet meer opneemt als ik bel, dan hoeft het voor mij niet meer 🙂

                              Waarom zit die moterkap zo raar en zonder layout, achterste bumperstoters, 180 KW!

                              ❓ 😈

                                klikhierop Coupe SC.

                                  [quote=”C4Steven” post=135010]Maar een originele 3.2 of SC voor een budget van 20000€ lijkt dus wel realistisch.[/quote]

                                  Dat is zeker mogelijk, maar der zitten altijd risicopunten in zo een wagen. Ik neem mijn voorbeeld, mijn SC is van 1978 en origineel geleverd en gereden tot 2005 in NL, ik demonteer deze winter mijn olietank. Deze is beroest en lekt, de olieleidingen hetzelfde, de naftpomp en naftleidingen hetzelfde. Wat kan je anders doen dan alles te vervangen en al doe je dit allemaal zelf, de onderdelen blijven geld kosten !
                                  Met andere woorden, indien je 20K uitgeeft voor een mooie kan je daar nog jaren van genieten. Maar het kan ook zijn dat je eens mee begint te bollen vanalles verkeerd gaat. Vandaar dat de ervaringsdeskundigen hier groot gelijk hebben indien ze van +5000 euro reserve praten voor de ” onvoorziene gebreken ”

                                  Btw. Als er nog mensen zijn die facturen nodig hebben van 1986 tot nu, ik zal er nog wat afdrukken 😛

                                    Voor mij is onderhoudshistoriek ook niet zo belangrijk; ik laat sowieso een aankoopkeuring doen bij een offciële Porsche-garage. Maar het blijft wel gangbaar om mét historie meer geld te vragen, dus kan ik misschien bij een bod er rekening mee houden indien er géén historie is dat er wel nog iets van de prijs kan afgedaan worden 😎

                                    De targe die bully postte is trouwens al weg van op Kapaza, leek me ferm in orde behalve dat ik eigenlijk enkel en alleen in een coupé geïnteresseerd ben. Maar een originele 3.2 of SC voor een budget van 20000€ lijkt dus wel realistisch.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.