Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Zoals ik ook al aangegeven heb in mijn ‘stel jezelf even voor’ draadje ben ik op zoek naar een 911 uit de 80’er jaren. Ik verkies een Carrera 3.2 maar overweeg eventueel een SC 3.0.

    In dit draadje zal ik mogelijke kandidaten posten.

    Eerst nog even verduidelijken wat mijn wensen wel/niet zijn en waarom, zodat jullie dit in je achterhoofd kunnen houden bij becommentariëren van mijn voorstellen;

    – budget momenteel max €20.000, dit omdat ik dan nog een fijne pot overhoud om eventuele dringende gebreken aan te pakken
    – mechanisch (motorisch/transmissie en carrosserie) in orde; dus loopt goed, droge motor en geen (on)verwachte roest
    – hoeft qua uiterlijk helemaal niet in showroom staat te zijn aangezien ik momenteel geen perfecte plaats heb om mijn wagen te stellen (enkel overdekt, geen garage) en ik het heel jammer zou vinden om een Spic&Span P’tje te moeten mishandelen
    – eens we wel een garage zullen hebben (bouwplannen beginnen al een klein beetje vorm te krijgen in de hoofden van mijn vriendin en mezelf) laat ik wel de buitenkant grondig onder handen nemen
    – ook binnenin hoeft niet prachtig te zijn, ik denk er sowieso aan om het interieur professioneel te laten reinigen en kleine herstellingen te laten doen, en houd daar ook nog wat budget voor achter de hand
    – een 964 ombouw mag zeker omdat herverkoopwaarde niet belangrijk is voor mij, ik zoek gewoon een fijne Porsche die goed rijdt en nog lang meegaat (en de look van een 911 die omgebouwd is staat me op foto alleszins wel aan tot nu toe)

    Graag hoor ik van jullie dus wat er eventueel fout kan zijn of net goed kan zijn aan de wagens in kwestie -voor zover dit te beoordelen is natuurlijk adhv een advertentie- en of het dan ook de moeite kan zijn om een kandidaat al dan niet eens IRL te gaan bekijken en inspecteren.
    ‘Just to get the feel of it’ :driver:
    Indien ik overtuigd geraak om te kopen zal ik altijd eerst een inspectie laten doen bij een officiële Porsche-dealer!

    Alvast bedankt 🙂

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
    • [quote=”bladerunner” post=134941]Geen boekje, geen historie, geen dit , geen dat, … :think: :think: What the f*ck, Als de wagen in orde is, is dit toch geen probleem. Indien wel, OK beter…, maar indien niet, de wagen is bijna 30 jaar oud! Zoek eens auto’s van 30 jaar oud met een volledige onderhoudsboek, redelijk zeldzaam denk ik. :think:

      Nee, maar als het een SC of een 3.2 is moet er de hele santeboetiek bij zijn, als het een pré-impact is of nog ouder, een 356, dan hoeft het allemaal niet meer, geen historie.., geen kilometers…, who cares…, begrijpe wie begrijpe kan…. :salut:[/quote] :applaus:

        100% gelijk :applaus:

        Indien geen onderhoudsboekje van de auto of bij twijfel : laat een motortest of iets degelijks doen. Dan ken je direct de conditie van de motor.

        Wat zegt een onderhoudsboekje over de conditie van de motor ? :ass:

          Geen boekje, geen historie, geen dit , geen dat, … :think: :think: What the f*ck, Als de wagen in orde is, is dit toch geen probleem. Indien wel, OK beter…, maar indien niet, de wagen is bijna 30 jaar oud! Zoek eens auto’s van 30 jaar oud met een volledige onderhoudsboek, redelijk zeldzaam denk ik. :think:

          Nee, maar als het een SC of een 3.2 is moet er de hele santeboetiek bij zijn, als het een pré-impact is of nog ouder, een 356, dan hoeft het allemaal niet meer, geen historie.., geen kilometers…, who cares…, begrijpe wie begrijpe kan…. :salut:

            Dat denk ik er ook van, laten keuren en dan weet je meer.
            Historiek toont iets aan maar dan kan er nog van alles misgaan.

            10.000,00€ meer voor een onderhoudsboekje erbij, is voor mij persoonlijk
            not done. Met die 10.000,00 spring je al ver moest er iets aan zijn.

              Tja met boekie was ie 10k euri duurder :think: Gewoon laten keuren bij een specialist en je weet meer. 😉

                Redelijk duur voor een US wagen zonder opties en waarvan het verleden niet bekend is. 😕

                  Wim

                    [quote=”Gette” post=134873]http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-s-carrera-2687cc-200cv-155410889.html

                    Als je een uurtje of 2 tijd investeert om de uitleg te ontcijferen kom je uit op een mooie Kelly :P[/quote]

                    Vertoeft hier toch op het forum die de auto aanbied. :think:

                    https://porscheforum.be/forum/profiel/7790-youyou

                      [quote=”Gette” post=134873]http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-s-carrera-2687cc-200cv-155410889.html

                      Als je een uurtje of 2 tijd investeert om de uitleg te ontcijferen kom je uit op een mooie Kelly :P[/quote]

                      Op andere websites werd deze aangeboden met een 3.2 motor volgens de beschrijving – voor zover ik kon ontcijferen 😉 Maar dit lijkt wel aangepast ondertussen, goed ook want de motor is ontegensprekelijk geen 3.2 als je de foto’s ziet. Ik ben niet overtuigd van deze, alhoewel ik niet goed weet waarom.

                      Maar geen nood, ik heb al een andere (Kelly wederom – anders ga ik er niet geraken met 20000€) op het oog.

                        http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-s-carrera-2687cc-200cv-155410889.html

                        Als je een uurtje of 2 tijd investeert om de uitleg te ontcijferen kom je uit op een mooie Kelly 😛

                          die 930 ziet er mooi uit, maar is verdacht goedkoop. Een goeie 3.2 betaal je meestal zelfs al wat meer.
                          Goeie SC’s gaan ook al vlotjes over de 20.000 €. Toch wat de vraagprijzen betreft.

                            Verdorie, nu vang ik vandaag al voor de tweede maal achter het net: de dag voordat ik de wagen ga bekijken (op afspraak met de verkoper) is ie verkocht 😥 😥

                            Dus; alle tips over mooie SC’tjes of Carrera 3.2’tjes die te koop staan, laat maar komen! Liefst vrij instapklare exemplaren, ik wil zo snel mogelijk :driver:

                            Wim

                              Als je mijn tips leest zal het wel duidelijk zijn waarom je voor origineel moet gaan.

                              En ja, daarom zijn die 2 andere originele duurder als de Kelly’s.

                              Plus, vanaf ’75 zijn ze gegalvaniseerd, en als je denkt dat die niet kunnen roesten, moet je eens op de site bij ons kijken. 🙁

                                @ bully: ik vind het heel fijn dat je me goeie raad geeft, maar ik begrijp de risico’s van een dergelijke ombouw.
                                @ Rsporsche13: wat is de prijs van die te reviseren SC? Vind ik nergens terug… Ik lees trouwens bedragen tot €15000 voor een revisie, dus dan moet deze toch al heel goedkoop zijn om binnen mijn budget te vallen.

                                Ik neem het leesvoer van cabrio wim ook meteen door, maar ik heb nu nog niet jullie mening gehoord over de voorgestelde de wagens, los van de ombouw. Wat met die nieuwe motor? Roest? Enz… Kosten de twee originele onderaan mijn post enkel meer omdat ze nog origineel staan en dus een goeie investering zijn? Of zijn ze effectief van betere kwaliteit en heb ik minder kans op kosten als ik die koop – want dan kan ik mijn budget dat ik achter de hand houd voor dringende issues natuurlijk wel aanspreken.
                                Jullie hebben meer ervaring dan ik dus het zou leuk zijn jullie opmerkingen te horen over de effectieve/vermoedelijke technische staat.

                                En om toch even de stok in het hoenderhok te werpen; zo’n 964 ombouw zal qua rij-ervaring toch niet anders zijn dan ééntje die origineel is? :mrgreen:

                                Wim
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.