Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Hulp bij mijn zoektocht (Carrera 3.2)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Zoals ik ook al aangegeven heb in mijn ‘stel jezelf even voor’ draadje ben ik op zoek naar een 911 uit de 80’er jaren. Ik verkies een Carrera 3.2 maar overweeg eventueel een SC 3.0.

    In dit draadje zal ik mogelijke kandidaten posten.

    Eerst nog even verduidelijken wat mijn wensen wel/niet zijn en waarom, zodat jullie dit in je achterhoofd kunnen houden bij becommentariëren van mijn voorstellen;

    – budget momenteel max €20.000, dit omdat ik dan nog een fijne pot overhoud om eventuele dringende gebreken aan te pakken
    – mechanisch (motorisch/transmissie en carrosserie) in orde; dus loopt goed, droge motor en geen (on)verwachte roest
    – hoeft qua uiterlijk helemaal niet in showroom staat te zijn aangezien ik momenteel geen perfecte plaats heb om mijn wagen te stellen (enkel overdekt, geen garage) en ik het heel jammer zou vinden om een Spic&Span P’tje te moeten mishandelen
    – eens we wel een garage zullen hebben (bouwplannen beginnen al een klein beetje vorm te krijgen in de hoofden van mijn vriendin en mezelf) laat ik wel de buitenkant grondig onder handen nemen
    – ook binnenin hoeft niet prachtig te zijn, ik denk er sowieso aan om het interieur professioneel te laten reinigen en kleine herstellingen te laten doen, en houd daar ook nog wat budget voor achter de hand
    – een 964 ombouw mag zeker omdat herverkoopwaarde niet belangrijk is voor mij, ik zoek gewoon een fijne Porsche die goed rijdt en nog lang meegaat (en de look van een 911 die omgebouwd is staat me op foto alleszins wel aan tot nu toe)

    Graag hoor ik van jullie dus wat er eventueel fout kan zijn of net goed kan zijn aan de wagens in kwestie -voor zover dit te beoordelen is natuurlijk adhv een advertentie- en of het dan ook de moeite kan zijn om een kandidaat al dan niet eens IRL te gaan bekijken en inspecteren.
    ‘Just to get the feel of it’ :driver:
    Indien ik overtuigd geraak om te kopen zal ik altijd eerst een inspectie laten doen bij een officiële Porsche-dealer!

    Alvast bedankt 🙂

5 reacties aan het bekijken - 46 tot 50 (van in totaal 50)
    • Da klopt inderdaad da ik een originele had, toch voor het grootste deel.

      Een omgebouwde zou ik ook nooit kopen. Of het moest een ombouw naar ouder model
      zijn, naar rs en dergelijke toestanden.

      Een 911 sc omgebouwd naar 964 ofzo moet ik niet hebben.

        [quote=”Rsporsche13″ post=132956]
        Wil je je eerste Porsche nog wel kwijt? Ik had er een uur nadien al spijt van en nu nog altijd.
        [/quote]Jij had geen omgebouwde maar een origineel SCtje 😉 TS je geeft het geld maar een keer uit. Koop een goeie…………… :think:

          raakt de auto nooit meer kwijt

          Wil je je eerste Porsche nog wel kwijt? Ik had er een uur nadien al spijt van en nu nog altijd.
          Kon dit weekend een quasi identieke voor een goede prijs kopen. Niet gedaan…

          Is dit misschien iets voor je. Motor moet gereviseerd worden, maar zelf met deze kost valt hij nog
          ruim binnen je budget. Wagen is ook in goede staat van binnen en lak is ook mooi buiten 1 plekje op het
          rechter voor spatbord.

          http://www.waltersgarage.be/index.php?option=com_content&view=article&id=104:911-coupe&catid=34:wagens&Itemid=53

            Ik zou even door-sparen en de eerste van buiten budget kopen, mits goed door een keuring. Die wide-body’s houden hun waarde wel. Wil je je geld weggooien ga dan idd voor een omgebouwde. Je rijdt een tijdje leuk maar raakt de auto nooit meer kwijt :think:

              Eerste kandidaat;

              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=231905870&cd=635031772610000000&asrc=st|fs

              Bouwjaar 1976, dus een Carrera 3.0 als ik me niet vergis? Er is echter sprake van een 3.2 motor die ingebouwd werd. Interieur vind ik mooi en vrij goed verzorgd, zeker gelet op de ouderdom van de wagen. Alleen denk ik dat de ’76’ers nog niet volledig gegalvaniseerd werden en ik dus grote roest-problemen kan verwachten, vooral omdat de verkoper zelf al van ‘een beetje roest’ spreekt. Ik meen ook gelezen te hebben dat bij de Carrera 3.0 de B-stijlen erg gevaarlijk zijn voor roest, en laat het net daar zijn dat er volgens de foto beginnende roest is (of vergis ik me?). Ook weet ik niet goed wat ik moet denken van die nieuwe motor; andere motor eruit wegens problemen of is dit gewoon een project geweest om meer vermogen in de wagen te krijgen?

              Tweede kandidaat;

              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=227810752&cd=634961111410000000&asrc=st|fs

              Deze is van bouwjaar 1985 dus een ‘echte’ Carrera 3.2. Heeft al wat km maar ook transmissie & motor aantoonbaar gereviseerd volgens de verkoper. Interieur ziet er wat verwaarloosder uit maar wel nog op te knappen. Is dat Momo stuur standaard Porsche of er later opgezet?

              Derde kandidaat;

              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=231459874&cd=635023530160000000&asrc=st|fs

              Ook bj ’85. Wat mij bij deze wagen aanspreekt is dat ie door zijn huidige eigenaar als daily driver wordt gebruikt, dan lijkt me het een heel betrouwbare wagen te zijn. Alleen reflecteert de km-stand niet echt een dagelijks gebruik? Ik weet niet of het kleur origineel is (donker grijs, bijna zwart) en ook het interieur heeft al afgezien. Maar opnieuw valt dit wel op te lappen denk ik.

              Wat denken jullie? Is één van deze wagens toevallig bekend bij de forumleden? Als het complete bagger is mag je het me ook zeggen hoor 8)

              Buiten budget spreken deze twee me wel aan;

              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=217443114&cd=634772057990000000&asrc=st|fs

              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=226391577&cd=634935162500000000&asrc=st|fs

              Alleen kom ik dan bij alletwee met het idee dat het veel te jammer is ze de eerstkomende jaren buiten te moeten stallen.

            5 reacties aan het bekijken - 46 tot 50 (van in totaal 50)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.