Hulp bij zoektocht naar carrera 3.2

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Hulp bij zoektocht naar carrera 3.2

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 99)
    • Mooie wagen Eric, zal je zeker geen spijt van hebben :applaus:

      Kom maar is langs zodat ik hem kan bewonderen 😉

        Nice! :applaus:

          Heel heel mooie kleur ,chique ! :applaus: :applaus: :up:
          Je zal bekijks hebben met je wagen .

            Enkele maanden geleden heb ik mezelf op het forum voorgesteld. Na heel wat uren surfen op het internet en na enkele wagens te gaan bekijken, kwam ik bij Johan Dekens terecht. Al snel heb ik de bon getekend voor een espressobruine 3.2 die Johan net volledig gedemonteerd had en opnieuw laten lakken. Het was een wat vreemd gevoel om een auto te kopen, die op dat moment eigenlijk alleen maar bestond uit een carrosserie op Fuchs-velgen en een motor erin. Maar op die manier krijg je een beeld van de staat van de wagen, zoals je die anders zelden te zien krijgt. De vrouw is mee met het verhaal, een garage heb ik ondertussen gevonden en ook de verzekering is in orde – en we zijn nog maar op pagina 7 😛 Ondertussen staat hij in de garage te wachten op de nummerplaat en beter weer. En omdat ik weet dat jullie graag foto’s willen zien:

              [quote=”PT” post=117510]Een widowmaker :driver: !! Mooi exemplaar !![/quote]

              Inderdaad, daarmee is alles gezegd. 8)

                Ik heb gisteren van Dirk wat extra info gekregen:
                Het is inderdaad een Europees model dat naar de VSA gegaan is – ik las trouwens in de ‘bijbel’ dat er pas vanaf 1986 opnieuw Turbo’s te koop waren in de VSA. Hij heeft ongeveer 100 000 miles gelopen. 2600 miles geleden is er in een erkend porsche restauratiebedrijf een volledige restauratie uitgevoerd (lak, interieur, revisie motor en versnellingsbak). De prijs zal rond de 50K liggen. Veel geld, maar je weet wat je in huis haalt.

                    In de laatste “Porsche Scene” staat een artikel over een 930 Turbo, met waardebepaling tussen de 75.000 en 80.000 euro :censored: :censored:

                      Ik heb ondertussen ook al een paar motos versleten, momenteel rijd ik met een BMW R1200R. Maar (?) 110 pk, maar als je aan de gas draait gaat hij ook flink vooruit. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik met gemak de meeste sportwagens achterlaat aan het rode licht ;). Mijn vorige was een K1300: 160 pk, 100km/u in ongeveer 3 seconden. Dus met het vermogen zal ik wel om kunnen gaan. Het verschil zit hem, vermoed ik, in de manier waarop het vermogen afgegeven wordt. Die motoren doen dit lineair, zodat je dit altijd onder controle hebt en bovendien zijn ze uitgerust met allerlei snufjes (ABS, tractie controle) die de veiligheid verhogen. Dus dat is mijn grootste bezorgdheid: is het wel plezant om met een Turbo te rijden? Er is waarschijnlijk maar een manier om daar achter te komen: :driver:

                        is een dergelijke auto gevaarlijk?? Toen mijn eerste moto de ZZR1100 was , zeiden veel mensen ( met UITERAARD veel kennis van zaken) dat ik ook geen drie weken meer zou leven, en hier zijn we dan; 8 moto’s en 5 Porsches later… Het simpele feit alleen al dat je met ontzag in deze wagen lijtk te stappen, maakt al veeeel verschil! Pas op met van die cowboys die denken dat het ‘maar’ 300 pk is en dat dit niet zo veel meer voorstelt hedentendage… dat zijn doorgaans diegene die je uit het decor mag gaan halen!

                          Ik heb een mailtje gestuurd naar Dirk (en niet Rudy, zoals ik eerder schreef 😳 ) en wat meer info gevraagd. Het zou me wel verwonderen dat hij bewust de kilometerstand zou willen verdoezelen, het is een zeer correcte kerel. Een bezoekje bij hem is absoluut de moeite, hij heeft ongeveer een half museum in zijn garage staan.

                            Na 1980 zijn er naar het schijnt amper turbo’s geleverd in de US of A.
                            Als het een Europese is, wordt hij in mijn ogen wat meer waard ook.

                            Bij nat weer in de bochten gaan spelen met zo’n ding lijkt mij niet zo’n goed idee, maar als je de turbo-whooooosh een beetje weet liggen, kan je toch voorzichtig rijden ook dacht ik zo?

                            Ik zou er eens mee gaan rijden als ik jou was. (en zou dat ook zelf wel eens willen proberen :driver: )

                            Wat kost zo’n goeie turbo trouwens tegenwoordig? +-40k?

                              Ziet er een pracht exemplaar uit
                              Wel raar dat er geen foto is met mls stand, deze klok is ontweken :censored:
                              Ben benieuwd naar de prijs 😎

                              PT

                                Een widowmaker :driver: !! Mooi exemplaar !!

                                  [quote=”Egheuens” post=117505]Ja dat had ik ook gezien, misschien dat iemand anders hier het antwoord op weet ❓
                                  Als leek denk ik bij Turbo: weinig koppel onderin en bij hogere toeren plots een turboboost, dus vast niet makkelijk om in bedwang te houden en dit in combinatie met het gros van het gewicht achterin. Ligt er ballast in de neus? Ik ben er eigenlijk een beetje bang van ;)[/quote]

                                  Je schrijft het zelf al, gevaarlijke auto voor iemand die het niet gewoon is.
                                  Ik heb een getunde turbo gehad van ongeveer 420 pk.
                                  Is schrikken als je dan een burn out doet tegen 160 km/h :happy:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.