Hulp gevraagd (opgelost)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hulp gevraagd (opgelost)

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Hoi mannen, ik zit met een serieus probleem. :bounce:

      We hebben een 3.2 binnen staan die onderweg stil gevallen was en niet meer aan de praat te krijgen is.
      Ik heb via Porsche een paar meetpunten door gekregen voor op de stekker computer te meten, en als deze circuits goed waren zou het volgens hun zeker de computer zijn.

      Heb alle mensen uit de buurt hier al gehad, maar zij allemaal 3.0 of 964 ers.
      Heb bekende leveranciers in de buurt al gebeld maar hebben ook niks op voorraad, of willen niet doen wat ik vraag. :think:

      Nu mijn vraag, heeft niemand zo’n 3.2 computer op voorraad liggen, of is er iemand bereid om eens tot ons te komen voor te mogen testen.

      Wat hebben we gedaan.
      Alarm is door leverancier ook al getest en daar ligt het niet aan.
      Standaard alarm is afgekoppeld, door ombouw modern systeem, dus ligt er nutteloos in.
      En verder relais en dergelijke al vervangen voor te testen.
      Alles op circuits doorgemeten op computer stekker naar componenten achter voor eventuele draadbreuk, maar geeft steeds ook de goede meldingen af.
      Contactslot getest en goed.
      Bougiekabels doorgemeten.
      Bobine vervangen omdat daar een kleine afwijking in zat.
      Halgevers vervangen, zat ook eentje in die op het randje was.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Wim

        Probleem is opgelost en draait weer sinds gisteravond, door de sluiting die erin zat was een van de 2 nieuwe hal gevers weer kapot gegaan.
        Dus wat draden vervangen die via meting niet doorgaven om zeker te weten dat er geen sluiting meer was, dan weer de nieuwe gever erin, en voorkom. :happydance:
        Iedereen bedankt voor de bijdrage van oplossing en hints te geven en documentatie te zenden. :up:

        Doen we er nu een slotje op.

        Wim

          @python, ik heb ze binnen en bedankt. :up:

          Had deze zelf ook al, maar heb ze nu doorgestuurd naar David, kan die ze bij de 3.2 naslagwerken zetten.
          Zo kunnen anderen er dan ook van gebruik maken als er eens iets is.

            Verzonden !

              je kan het per mail sturen naar Info@ccr-vanleuven.nl dan zet Wim zet het hier ook nog online.

                Ik heb hier nog een ECU plug pin layout en schema van een 3.2 gevonden maar ik krijg het door een of andere reden hier niet gepost :think:

                Wim

                  We hebben een idee dat het achter bij de halgevers zit, dus zit nog even op dat relais te wachten wat achter plastic kap zit motorruimte.
                  Probleem is dat we op de nieuwe halgever geen massa meten, en via omwegen weer daar over loopt.
                  Dus eerst de massa maar eens opnieuw leggen.

                  Is gecompliceerde auto zo’n 3.2 als er werkelijk iets is met de stroom. 😥

                  Daarbij zat ook het oude alarm er nog in, dus moesten we ook checken, maar was gelukkig afgesloten.

                    Birk

                    heb je een vermoeden waar de kortsluiting ergens zit Wim ?

                    Wim

                      Koen al die dingen heb ik gedaan, en gisteren stond onverwacht Birk (Koen) voor onze deur met zijn 3.2
                      Had mij een mail gestuurd maar was al naar de zaak (dus niet gezien) maar was toch gekomen.
                      Alleen had ik die morgen nog een meting gedaan, en blijkt er ergens een sluiting te zitten.
                      Dus heb de aansluiting met Birk zijn computer niet gedaan om eventuele schade aan de zijne te voorkomen.
                      Wil eerst zeker zijn dat alles oké is voor ik er een andere aanhang.

                      Weet nu bijna zeker dat dit alles gekomen is door het vocht waar cabrio’s en targa’s vatbaar voor zijn, en zeker met dit weer waneer die s’avonds nog even openstaat en vocht binnen slaat.

                      Maar komt wel goed.

                        Speed en reference sensors zijn vervangen maar komt er ook een signaal binnen ?
                        Als je direct geen oscilloscope ter beschikking hebt is dit misschien een hulpje om ze te testen.
                        linkje voor 944 maar principe is hetzelfde
                        Of hier wat over afstelling ervan (0.8mm)

                        Ik zit maar wat mee te denken , normaal zouden de 3.2 ‘s ondertussen twee rijen dik aan je deur moeten staan wachten om hun ECU even uit te lenen !!!

                          Er stond 12v op pin 15 van de bobijn, was toevallig in de buurt toen

                            Ik stuur je een pm Wim.

                              Voor wie interesse heeft : “Hoe werkt de ontsteking”

                                Wim, meet je 12V op pin 15 van de bobijn? (Pin A Electronic ignition unit)

                                11-09-20157-38-41.jpg

                                  ik hoop dat zich snel een bereidwillige 3.2 rijder meldt Wim
                                  zeker als je weet hoeveel gratis tips en advies jij via dit forum geeft aan Porscherijdend Vlaanderen ❗ :respect2:

                                  Wim

                                    :happy: :happy: vertelde ik hem ook deze middag. 😳

                                    Maar is niet leuk voor de klant en voor ons dat die nog niet draait.
                                    Ellende is dat je niks van electronica o.i.d kan uitlezen, en dat is het enige nadeel van een 3.2, want als daar iets aan is, is het zoeken.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.