Hulp van alle forummers aub!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Hulp van alle forummers aub!

• Maker
    Discussie

• beltar
    Deelnemer

Forummers:
      Wees alert aub.
      Vorige week vrijdag 15 februari werd de 993 4S van een vriend op een heel geraffineerde manier gestolen.
      De wagen was te koop (wegens aankoop 997S) via kapaza.
      De koper kwam hem bekijken op zondag, verklaarde zich akkkoord met de koop.
      SMS-te heel de week naar mijn vriend.
      Kwam ter plaatste op vrijdag 15 februari samen met een blonde vrouw, hij gaf zich uit onder de naam van Philip Bael.
      Ze verplaatsten zich met een zwarte MASERATI 3200GT met bruin interieur.
      Nr-plaat eindigend op 005.
      De factuur werd betaald met 2 bankcheques.
      Het geld kwam op mijn vriends rekening, maar na een week was het er terug af… De bank ontdekte dat de cheques vals waren.
      GSM-nr is afgesloten…
      Alles was in detail voorbereid: De 993 moest nieuwe schijven hebben vooraan en de dader zei deze bij Verellen dadelijk te laten vervangen.
      Bij controle bleek dat ie er een afspraak had op dinsdag, maar natuurlijk niet opdook.

KIjk uit naar deze ZWARTE Maserati met bruin interieur aub !
      De 993 zal vermoedelijk het land uit zijn, toch nog de gegevens:
      porsche 993 4S
      zwart metallic
      grijs lederen inter.
      tech art uitlaat
      verlaagd
      spoorverbreders
      en: NIET ORIGINELE GRIJZE RINGEN ROND DE KLOKKEN OP HET DASHBOARD !!!
      07 1996
      chasisnr: WP0ZZZ99ZTS316515

laat de tamtam werken en verzend dit bericht naar zoveel mogelijk contactpersonen en sites!

Met dank, beltar

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)
      • Gepaste straf voor deze crimineel is makkelijk.

1. Ga naar zijn huis en kies daar zijn beste en duurste pak uit en laat hem dit dragen.
        2. Neem 1 van de gestolen wagens en maak een kabel aan de trekhaak en de andere kant aan de boeien van de man
        3. Rij rustig met deze wagen (30km/u) van plaats tot plaats waar hij een wagen gestolen heeft om aan de gedupeerden te vragen of het deze man is.
        4. Breng hem op het einde van de rit (hopelijk is hij nog door de laatste gedupeerde te herkennen) naar de gevangenis, smijt hem in de cel zonder raam of licht en gooi de sleutel weg.

Natuurlijk eerst zien dat hij al het verloren geld of schade betalen kan met zijn bezittingen en anders laat hem eerst een paar jaar aan de ketting werken en geef enkel water en brood.

[quote=”ppp 356″:341ujwby] behalve dat de betrefende bank eventueel zou failliet zijn, maar ook dat zou uw bank moeten weten.
          [/quote]

hehehehe!
          😀

[quote=”Rufie”:326j3ctg]ola, temperatuur stijgt hier.

Dit is in ieder geval een nuttig topic. Ik heb er al van geleerd dat als ik iets belangrijks verkoop, dat ik dan geen bankcheques aanvaard.[/quote]

Rufie, je kan gerust een Bankcheque aanvaarden (let wel op, zoals hier reeds aangehaald, een BANKCHEQUE GEEN ZAKENCHEQUE).
            Voordat je de wagen overhandigd ga je wel even langs de bank om te laten controleren dat de Cheque echt is. Als zij dit bevestigen, is er helemaal geen probleem, behalve dat de betrefende bank eventueel zou failliet zijn, maar ook dat zou uw bank moeten weten.

Bankcheques worden nog heel veel gebruikt, vooral om te vermijden dat je met veel Cash op zak moet lopen.

en laat ons zeggen dat hij dit nu zou lezen

MAN IK PAK JE AL MOET IK GANS MIJN LEVEN ACHTER U ZITTEN
              JE WEET ECHT NIET MET WIE JE TE DOEN HEBT

DIT ZAL JE LAATSTE AVOND MAAL WORDEN

ik denk niet dat de temperatuur hier stijgt maar dat de oplichter serieus zit te zweten nu 😈 😈

ik zeg altijd als ge u mond luid genoeg openzet ge altijd resultaat haalt al ist soms schokkend

een mailing in dit geval heeft toch enorm veel aandacht veroorzaakt

opzet geslaagd
                nu nog die klootzak vinden martelen en daarna afmaken 😈 😈

[quote=”kleinekastenteufel”:2r5b2mnl]

De coördinaten van de oplichter waren gekend van in het begin. Zal ik zijn GSM nr. geven?

Altijd genant als men in de weg loopt van de onderzoekers.

Vriendelijk gegroet.

👿 👿 👿 [/quote]

Niet dus…
                  Er werd door ons volkomen in het duister getast en door toedoen van verschillende forums zijn we bij de juiste personen terecht gekomen…
                  Jammer genoeg is dat bij de “subaru”-VTM-gedupeerde niet gebeurd en werd er té veel ruchtbaarheid aan gegeven…

en dan klopt idd je laatse stelling, volledig akkoord…

nee nee hoor, hier nog altijd dezelfde temperatuur 🙂

er staat hier toch niets wat het onderzoek kan belemmeren naar mijn mening, helpen daarentegen wel

er gaat niks boven cash in de hand, hopelijk raakt het snel opgelost voor de eigenaars ❗

ola, temperatuur stijgt hier.

Dit is in ieder geval een nuttig topic. Ik heb er al van geleerd dat als ik iets belangrijks verkoop, dat ik dan geen bankcheques aanvaard.

Wees maar voorzichtig, ik denk dat ze hier komen meekijken.

Trouwens, als de verdachte werkelijk ook de oplichter is, dan was hij hier nog op het forum.

in de weg lopen….

tis dat we hier in belgie nogal straffe onderzoekers hebben… 🙄

[size=75:17e5333z]ik oordeel enkel maar over zelf meegemaakt feiten, niet algemeen [/size]

Wij willen geen “straffe” uitspraken doen.

De coördinaten van de oplichter waren gekend van in het begin. Zal ik zijn GSM nr. geven?

Altijd genant als men in de weg loopt van de onderzoekers.

Vriendelijk gegroet.

👿 👿 👿

[quote=”kleinekastenteufel”:yvslb1e1]Rekening houdend met bovenstaande informatie werd de 993 4 S dus niet “gestolen” in de echte (juridische) zin van het woord.
                              De wagen werd blijkbaar gekocht en betaald met valse cheque’s.
                              De hier georganiseerde “tamtam”, hoe nobel ook, lijkt dan ook minstens overbodig. De coördinaten van de “koper” zijn gekend.[/quote]

Of het nu gaat om “diefstal” of “oplichting” of “valsheid in geschrifte” of “misbruik van vertrouwen” of allemaal samen doet momenteel niets terzake. De bedoeling van de poster van dit bericht was allicht dubbel : helpen om de “dader” te vinden door ruchtbaarheid te geven aan deze zaak en anderzijds anderen waarschuwen voor dergelijke oplichtingspraktijken. De “dader” was blijkbaar niet aan zijn proefstuk toe en zijn coördinaten waren blijkbaar vals (valse identiteit) (en voor de rest wens ik de gedupeerden sterkte) Amen 😈

S2

[quote=”kleinekastenteufel”:5tsmlbq4]Rekening houdend met bovenstaande informatie werd de 993 4 S dus niet “gestolen” in de echte (juridische) zin van het woord.
                                De hier georganiseerde “tamtam”, hoe nobel ook, lijkt dan ook minstens overbodig. De coördinaten van de “koper” zijn gekend.[/quote]

Hoe kom je erbij dat de “tamtam” overbodig is?
                                Als je met een valse identiteitskaart (en dus identiteit incl. verblijfplaats) handelt, hoe kunnen je coordinaten dan gekend zijn?

Ik vind dit een straffe uitspraak.

Blijkbaar niet aan zijn proefstuk toe, was deze middag een topic in het VTM journaal.

Er heeft een gedupeerde met zijn GSM een foto gemaakt van het gebeuren en men ziet duideliijk de koper met “ringbaardje”

ING heeft ook bekend dat er valse cheques in omloop zijn blijkbaar allemaal met het zelfde nummer en gebruikt door dezelfde oplichter.

Mischien gaan zij deze avond deze reportage opnieuw uitzenden.

Later op de dag kan er ook online een heruitzending van het middag nieuws bekeken worden hier

[b][color=red]http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

Er komt in elk geval beweging in.

Yvan

Rekening houdend met bovenstaande informatie werd de 993 4 S dus niet “gestolen” in de echte (juridische) zin van het woord.
                                    De hier georganiseerde “tamtam”, hoe nobel ook, lijkt dan ook minstens overbodig. De coördinaten van de “koper” zijn gekend.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.