Hulp voor frontlift 996 GT3 MKI clubsport

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Hulp voor frontlift 996 GT3 MKI clubsport

  • Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Nu ik heb gezien hoe snel er hulp geboden word op een zoektocht naar Mercedes onderdelen :happy: :applaus:
    Zal het zeker lukken hulp te krijgen in mijn zoektocht naar nieuwe schokdempers voor mijn 1999 GT3 Clubsport MKI.
    Ik heb dus een lekkende schokdemper die vervangen moet worden.
    Dus vervangen doe ik best per 4.
    Vervang de veren waarschijnlijk ook beter samen met de dempers.
    Na heel wat rond zoeken naar schroefsets ben ik uitgekomen op de KW website :lekker:
    Daar staan verschillende mogelijkheden voor mijn auto op.
    De set met frontlift bevalt mij het meest, kan ik eindelijk in en uit mijn garage zonder planken te moeten leggen. MAAAAR die prijs 😯 😯 😯 € 6189 enkel frontlift € 7189 front en rear lift.

    Nu de grote shreeuw om hulp :happy: wie heeft er een goed adres of contact voor deze sets of weten jullie een alternatief wat iets betaalbaarder is.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Je mag al veel onderlippen van de voorspoiler vervangen alvorens je het systeem terug hebt !

        Ik heb niets tegen die veren maar het is enorm veel geld om dan een stap in het duister te zetten
        imo

          Ook ik merk problemen met drempels, de verkoper melde al dat er liftsystemen te koop waren.
          Wist ook dat dit niet goedkoop was, maar zou het wel willen aanschaffen.
          Bezit een 997 GT3

            Ik weet natuurlijk ook dat origineel het beste is voor de GT3.
            Maar origineel is ook KW dacht ik.
            Ook de problemen van het in en uit rijden in mijn ondergrondse garage zouden opgelost zijn met het frontlift systeem. Wanneer de auto op normale rijhoogte staat zal dit denk ik niet veel invloed geven op het rijgedrag. De lift is enkel voor het makkelijker over drempels en dergelijke te geraken. Het liftsysteem is trouwens ook verkrijgbaar voor montage op originele dempers.
            De verkoper van KW heeft mij gezegd dat de dempers specifiek afgesteld zijn voor de 996 GT3.
            Verder is latere regeling van zowel in als uitgaande demping mogelijk.
            Ik weet natuurlijk niet zeker of dit allemaal waar is 😕
            Ga er toch nog maar eens over nadenken.

              [quote=”zimmermann” post=122418]is dat niks ? 😉 http://nl.kapaza.be/vi/71424726.htm%5B/quote%5D

              Voor mij geen 2de hands dempers, zullen zeker ook lekken.

                [quote=”RODONDO” post=122299]Bij Thyssen-Krupp of Otis al geprobeerd ? :?[/quote]

                :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

                  Ik zou er originele ondersteken en niet beginnen met een liftgedoe er onder te steken
                  Zoals Blindstra zegt kun je veel meer stuk doen aan de wagen dan deze eigenlijk te verbeteren

                    Zimmerman ik vrees van niet 😳 .Ik spreek dan ook voor mezelf ! 😥

                        Bij Thyssen-Krupp of Otis al geprobeerd ? 😕

                          Even voor de duidelijkheid: gaat het hier om een lift systeem zoals de GT3 vanaf 2010 heeft? Indien ja; waarom zou je dit willen op een 996 MKI?

                          Ik heb al veel modificaties gezien aan GT3 MK1 maar steeds komt men weer terug op het originele. Deze auto is in Weissach gebouwd en is niet zomaar een GT3. Deze verbeteren zal zeer lastig zijn. Veranderen is niet zo moeilijk daarentegen. :sarcastisch

                            [quote=”Ghost” post=122191]
                            De set met frontlift bevalt mij het meest, kan ik eindelijk in en uit mijn garage zonder planken te moeten leggen. MAAAAR die prijs 😯 😯 😯 € 6189 enkel frontlift € 7189 front en rear lift.
                            [/quote]
                            De prijs is nochtans reeël hoor.

                            Een kennis van me heeft 1 jaar geleden $6,069 betaald voor een KW HLS 2 front systeem.
                            Momenteel betaal je voor een 997 $5,509.99.
                            Ik heb er nog een folder van in PDF, bij intresse, let me know.

                            Het probleem is inderdaad de keuring, want daar zal hij niet doorgeraken, wagen is momenteel nog geen 4 jaar oud dus probleem stelt zich nog niet.

                            Merken dewelke dit in hun optielijst hebben mag natuurlijk wel. Zijn er momenteel maar 2 en dat is
                            Lamborghini en recent ook de Ferrari 458 Italia Spyder. Uiteraard zijn beide systemen goedgekeurd voor de TK.

                              Normaal gezien levert KW altijd zijn producten af met E-keurmerk en Goca-attest.
                              Samen met een montage-attest zou de keuring dit niet af mogen keuren.
                              Maar die apen hier in de keuringstations kennen evenveel van auto’s als ik van breien,
                              dus die doen zomaar wat en keuren alles af wat ze niet kennen. 🙄

                                Daarnet een gesprek gehad met iemand van Goca/autokeuring.
                                Die twijfelt of die liftset wel is toegestaan 🙄
                                Heb een nummer gekregen van iemand die het wel zeker zou moeten weten maar die is deze week in verlof.

                                  You Got PM :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.