Hulp voor Mercedes AMG

Home Forum Zeverhoekje Hulp voor Mercedes AMG

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

We hebben een opdracht binnen gehaald om deze auto na te bouwen.
      AMG neemt de motor voor zijn rekening, en wij hebben de bouwspecificaties binnen van hun om de carrosserie om te bouwen.

Dit is de enigste Mercedes AMG die voor 24 uurs race gebouwd werd, en ook gelijk als vrij normale standaard uitvoering de 24 uur won.

Waarom post ik dit hier:

wij zoeken n.l. zulke velgen, en aangezien er meer weten te vinden als één tijdens het surfen vraag ik jullie hulp.

De specs van deze velgen zijn 15 inch, en de breedte 10 en 12.
      De velgen zijn van merk Ronal type penta, maar kunnen deze na telefonisch contact niet meer leveren, en AMG heeft ze ook niet meer.

Dus komen jullie zoiets tegen, of je weet er nog te liggen.
      Later zijn deze nog eens door Mercedes gebruikt, maar dan in de maten 15 inch op 9 en 11, en die zouden ook al voldoen.

Bij voorbaat mijn dank.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
      • 1971 on July 24, a Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 was entered into the 24 Hours of Spa by a small workshop named AMG. On July 25, the beastly (and now) 6.8-litre, 420 horsepower monster crossed the line in second. Looking massive compared to its rivals from Ford, Alfa Romeo, BMW, and others, the Rote Sau, or “Red Pig”, earned its name as the second racing sow for 1971.

The original AMG sports car: meet the “rote Sau”, a replica of the 1971 racing legend based on a 300 SEL 6.3 (W109), at the Classic Days Schloss Dyck 2013.
        [b]Volgens de bouwer van deze replica zijn de velgen waar Wim naar op zoek is, nu nog nieuw verkrijgbaar bij Fuchsfelge AG. Ze zijn oorspronkelijk gebruikt onder de mercedes C111
        [/b]

1971 on July 24, a Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 was entered into the 24 Hours of Spa by a small workshop named AMG. On July 25, the beastly (and now) 6.8-litre, 420 horsepower monster crossed the line in second. Looking massive compared to its rivals from Ford, Alfa Romeo, BMW, and others, the Rote Sau, or “Red Pig”, earned its name as the second racing sow for 1971.

The original AMG sports car: meet the “rote Sau”, a replica of the 1971 racing legend based on a 300 SEL 6.3 (W109), at the Classic Days Schloss Dyck 2013.
          [b]Volgens de bouwer van deze replica zijn de velgen waar Wim naar op zoek is, nu nog nieuw verkrijgbaar bij Fuchsfelge AG. Ze zijn oorspronkelijk gebruikt onder de mercedes C111
          [/b]

Kan je hem geen Revolution 5-spaaks aansmeren? :mrgreen:

[quote=”SL33PY” post=145014]zou me niet verbazen dat je binnenkort ook al kunt 3D printen :D[/quote]
              Het 3D printen bestaat al een tijdje hoor.
              Ik heb een vriend met een bedrijf in de medische sector en die printen al 3D voor bepaalde applicaties.

Trouwens voor de James Bond film Skyfall werd een volledige Aston in 3D gemaakt.
              Is goedkoper dan een echte te laten ontploffen.

en het resultaat

zou me niet verbazen dat je binnenkort ook al kunt 3D printen 😀

Kun je wel via via een velg in de juiste uitvoering lenen??
                  Dan lat je deze 3d inscannen en laat je de velg maken, evt kun je deze dan ook nog een 3 delige uitvoering doen zodat je wat met ET waarde kan spelen.

er zit in Belgie een bedrijf die uit massief elk velg design maakt wat je wil.
                  adres zou ik na moeten vragen…

Hij staat al lang te koop. Replica vs prijs zal vermoedelijk het probleem zijn denk ik.

dit is tegen je business Wim, maar je klant heeft misschien interesse ? hij staat hier te koop op classicdriver.com

300SELAMG.jpg

Description

“Rote Sau” Replika Mercedes 300 SEL 6,3 In den letzten Jahren komplett restauriert und umgebaut zur roten Sau ( ex AMG ) sehen Sie die Bilder !!!
                      Dieser Donnerbolzen wurde Karosserieseitig komplett überholt. Die Verbreiterungen wurden in Handarbeit / Blech hergestellt. Technik überholt.
                      Alle Belege sowie Fotodokumentation vorhanden und können bei Besichtigung eingesehen werden.
                      Sehr viele Extras – Außen-Umbau : brutale Breit-Alu-Felgen vorne 10 x 15 hinten 12 x 15 mit Dunlop Racing Reifen, Bilstein-Dämpfer, Renn-Auspuff, usw.
                      Innen : Schalensitze, Überrollbügel, Becker Retro-Navi, Tripmaster, 4 Punkt-Sicherheitsgurte, Feuerlöscher, Lederlenkrad und viele weitere Extras

Inzahlungnahme von Klassiker, Motorrad usw. möglich

knap project ! :applaus: :driver:

Wim

Oké heeft deze oude man weer wat geleerd. :happy:

SVZ= stand van zaken (sorry Wim, ik betrap mezelf op SMS taal zie, terwijl ik als ouder wordende knaap er altijd zo op hamer)

Wim

Wat bedoel je met SVZ ??

En nog steeds geen velgen gevonden, wel 16 maar dat wil de eigenaar niet.
                              En eigenaar start niet met project als hij niet alles heeft, want is een perfectionist.

wat is de svz Wim? ben je al zo’n setje 15 zoll AMG penta deepdish wheels op het spoor en zijn jullie al met de body gestart ?

Seca 100 octane :lekker: :lekker: Waar is de tijd…..

[quote=”WES-RS” post=122281]Ahhh, klantvriendelijkheid…
                                    Waar is de tijd naar toe dat “alstublieft” en “dank je wel” nog écht gemeend waren. :roll:[/quote]

Die mannen leuren wel met “kwaliteitsvolle Mercedes producten” he, wa weten wij “Porsche boeren” daar nu van :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.