Hulp voor Mercedes AMG

Home Forum Zeverhoekje Hulp voor Mercedes AMG

• Maker
    Discussie

• Wim

We hebben een opdracht binnen gehaald om deze auto na te bouwen.
      AMG neemt de motor voor zijn rekening, en wij hebben de bouwspecificaties binnen van hun om de carrosserie om te bouwen.

Dit is de enigste Mercedes AMG die voor 24 uurs race gebouwd werd, en ook gelijk als vrij normale standaard uitvoering de 24 uur won.

Waarom post ik dit hier:

wij zoeken n.l. zulke velgen, en aangezien er meer weten te vinden als één tijdens het surfen vraag ik jullie hulp.

De specs van deze velgen zijn 15 inch, en de breedte 10 en 12.
      De velgen zijn van merk Ronal type penta, maar kunnen deze na telefonisch contact niet meer leveren, en AMG heeft ze ook niet meer.

Dus komen jullie zoiets tegen, of je weet er nog te liggen.
      Later zijn deze nog eens door Mercedes gebruikt, maar dan in de maten 15 inch op 9 en 11, en die zouden ook al voldoen.

Bij voorbaat mijn dank.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
      • Bij Compomotive maken ze velgen op wens van de klant
        http://www.comp.co.uk/
        Een kennis van mij laat hier een specifieke velg produceren die niet meer te verkrijgen is.
        Ik vrees wel dat de prijs …
        Alvast veel succes toegewenst met het project.

volgens dit forum (scroll ook door tot onderaan de pagina) zijn de velgen destijds ook door ATS geproduceerd (in dit voorbeeld welliswaar in 16 inch).
          mss helpt dit een beetje bij de zoektocht naar de juiste “deep dish” exemplaren ??

At the end of July, the customer team Black Falcon was at the starting line of the 24-hour race in Spa-Francorchamps (Belgium) with the Mercedes-Benz SLS AMG GT3. The gull-wing with start number 35 has been given the same look as the Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG with which Hans Heyer and Clemens Schickentanz achieved a class victory and overall second place 40 years ago. Among the drivers of the SLS AMG GT3 will be Kenneth Heyer, Hans Heyer’s son.

[video width=425 height=344 type=youtube]sOe7-jpj0YA[/video]

djeezus … in al zijn lelijkheid toch nog wel … :salut:

Ik wacht vol ongeduld op de dag dat iemand deze laat namaken bij Wim en Timo… :first:

Proficiat Wim en Timo met deze opdracht.
                  Dit gaat gewoon weer top zijn :first:

Wim

[quote=”Bruno RS” post=121972]
                    De originele wagen is naar Michelin gegaan om als testvoertuig te dienen en is daar verloren gegaan
                    [/quote]

😉

hoezo Michelin? Ik heb precies iets gemist?

Proficiat Ccr met de opdracht !
                        Hoe kan Michelin zo iets kwijt raken ? 😉

Steek is 5×112
                          Ik zou ook eens een lichtje opsteken in het VW en Audi Wereldje .
                          Die leggen graag exclusieve Mercedesvelgen ( net zoals Bentleyvelgen) op hun wagens .

Wim

Hebben volgens mij ook op Volvo gelegen.

Proficiat met de opdracht Wim en CCR. Lijkt me een hele uitdaging!
                              Passen dit soort velgen ook op andere wagens? Wie weet heeft één of ander classic rally team wel nog iets liggen?

sorry maar een beetje te moe na 2 dagen met 4 uur slapen 😳 😳 😳
                                Kun je een berichtje mailen als jullie er mee bezig zijn
                                Porsche en AMG zijn mijn favorieten :driver:

[quote=”SL33PY” post=121934]dus zijn ze al even failliet… Is niet mijn business.. ik heb er vele jaren geleden als jobstudent onderhoudstechnieker geweest.

Ik vond het toen al héél raar dat het goedkoper was om aluminium bars van oostenrijk met de trein naar belgië te laten komen om dan in hoboken in een hoogoven gesmolten te worden naar AMG velgen om die dan vervolgens terug op de trein naar duitsland te sturen om daar dan uiteindelijk op een mercedes gevezen te worden dan op andere, lees kortere, manieren 🙂

Ze produceerden daar ook verschillende motoronderdelen en ook motorblokken[/quote]

Is niet failliet gegaan, is opgekocht door BBS en die hebben de boel gesloten in Hoboken ….

Wim

Bruno, lees mijn eerste post eens. :what: 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.