Huren auto-ambulance (geen auto-aanhangwagen)

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Huren auto-ambulance (geen auto-aanhangwagen)

  • Maker
    Discussie

  • F

      Goedemiddag,

      In m’n zoektocht naar een nieuw speeltje voor in m’n garage heb ik een MB SL gevonden in Duitsland. :relaxman:
      Weet iemand van jullie misschien een adres (liefst in de Antwerpse kempen ) om een depannagewagen te huren voor 1 dag?
      Ik zou nu vrijdag (21/02) de wagen willen ophalen.
      Deze had ik al gecontacteerd maar is momenteel niet beschikbaar. :bounce:
      P.S. Auto-aanhangwagen is voor mij geen optie want ik heb enkel rijbewijs B.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • F

        Ik dacht dat ik sowieso zelf voor COC moest zorgen aangezien dit in Duitsland niet standaard bij de voertuigpapieren zit.
        Iemand hier ervaring mee?
        Ik had trouwens op de keuring gehoord dat zij eigenlijk enkel het PVG-nr nodig hebben. (COC-papier zou niet eens meer nodig zijn)
        Maar als ik me niet vergis moet dit PVG-nr toch op een plaatje aan de auto vastgemaakt worden?
        (Mij is verteld dat ik voor 100€ gesteld zou moeten zijn voor homologatie bij Mercedes)

          Je kan ook met garage platen keuren.
          Maar dat is waarschijnlijk even duur als de transit platen en dan heb je de auto nog niet in België.

          Wat keuring betreft zorg dat je zeker een COC hebt bij de wagen.
          Kan eventueel makkelijk worden aangevraagd door vorige eigenaar, ander moet je langs de hoofdverdeler voor dat document en dan kost het ook alweer geld :bounce:

          F

            Zal ook zoiets worden zeker sinds ik op de autokeuring heb gehoord dat ik die transitplaat nodig heb om de auto als dagelijkse voertuig te kunnen laten keuren.

              Als ik U was ging ik voor transit platen.
              Ge rijd samen met iemand naar daar en komt met 2 wagens terug.
              Een goed sleep touw meenemen en je kan de auto steeds veilig ergens zetten als het fout gaat.
              Kan je hem daarna nog gaan halen met een depannage wagen 💡

              F

                Auto staat in Wipperfürth dus is nog niet zover Duitsland in.

                  Moet ver rijden om hem op te halen?

                    Klopt Mush, je mag er mee naar de keuring rijden hier in België ALS je het juiste document erbij hebt waarop staat dat de oude nummerplaat geschrapt is en deze transitplaat nu op het voertuig bevestigd is voor x-aantal dagen (was bij mij 15 dagen). Dit document had ik niet meer (had het bij de handelaar gelaten voor in hun dossier) en kon hierdoor dus niet laten keuren op de transitplaat. Kopie, mail of fax van het document is ook NIET voldoende!

                    F

                      Heb net een mailtje gestuurd naar de autohandelaar waar ik de auto gekocht heb dus hopelijk weet ik morgen meer.
                      Juist nog wat opgezocht op ‘t internet en het lijkt er inderdaad op dat die plaat en verzekering een pakket vormen

                        AFAIK is die transitplaat mét verzekering, daarom ook dat je er eventueel mee naar de keuring mag. (alhoewel ik hier al andere verhalen horen vertellen heb, maar ja, ‘t verandert dagelijks)

                          Voertuig moet verzekerd worden in het land dat hij aangekocht word. 💡 Dus in uw geval in Duitsland.
                          Ben eind vorig jaar mijn Sub in NL gaan halen, zelfde principe.

                          F

                            Tijdens de testrit ging die 5.0 V8 lekker vooruit 8)
                            Ik zou het alleen jammer vinden om halverwege Duitsland ineens in panne te staan maar dat risico zal ik dan maar moeten nemen hé.
                            Weet je misschien of ik mijn huidige verzekering mag gebruiken om met die transitplaat naar België te rijden. Ik veronderstel van wel aangezien de verzekering ook gewoon op chassisnummer kan ‘dekken’ ?

                              Mush +1

                              Zelf rijden met die kar! :first:

                                Als de wagen kan rijden ga je daar toch niet liggen klooien met een dépanneuse?
                                Transitplaten en :driver:

                                F

                                  Ik ging er domweg vanuit dat zo’n depanneur alle personenwagens mocht vervoeren.
                                  Ik ben al meer en meer aan’t overwegen om toch maar een transitplaat met rode rand (Zollkennzeichen) aan te schaffen voor de rit naar België aangezien ik op de autokeuring heb gehoord dat ik die plaat ook nodig zou hebben om deze nadien als dagelijks voertuig gekeurd te krijgen.

                                    ik zou hiermee toch voorzichtig omspringen. zo’n SL weegt ruim 1800 kg en mag je met een rijbewijs B depanneur max 3,5T totaalgewicht hebben :think:
                                    de polizei heeft op de autobahn ook de ogen niet in de zakken zitten. vooral aan de grensovergangen zijn ze vaak te zien tegenwoordig.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.