Hypothetisch denkwerk, ballonnetje oplaten…

Home Forum Porsche Talk Hypothetisch denkwerk, ballonnetje oplaten…

  • Maker
    Discussie
  • Soms zit ne mens zo wat te dagdromen… Pls join me in my thoughts. :think:

    Wat te kiezen: 996 GT3, 997 GTS, 991S (mk1) of Cayman GTS, allemaal in ongeveer dezelfde prijsmarge naargelang hun desbetreffende km’s… En ik zou alvast gene (!!) PDK kiezen. :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”petertav” post=236626]Soms zit ne mens zo wat te dagdromen… Pls join me in my thoughts. :think:

      Wat te kiezen: 996 GT3, 997 GTS, 991S (mk1) of Cayman GTS, allemaal in ongeveer dezelfde prijsmarge naargelang hun desbetreffende km’s… En ik zou alvast gene (!!) PDK kiezen. :mrgreen:[/quote]

      Voor wat het waard is, mijn top 4:

      1. 997 GTS
      2. 996 GT3
      3. Cayman GTS
      4. 991 S

      1 en 2 zitten in mijn top héél dicht bij elkaar :think:

        Mijn gemiddelde zit op 9,1. Ik moet er wel bij vertellen dat mijn dagelijkse verplaatsing slechts 20 km enkel bedraagt, tegen de tijd dat de motor op temperatuur komt ben ik al op mijn bestemming.

          Gewoon braaf de max snelheid aanhouden! Probeer het eens bij gelegenheid. :driver:

          Dit gezegd zijnde: mijn gemiddelde is dichter bij 10l… Dat van dat plankgas is niet hypothetisch: Walter van Evoluzione Motors (Berlare) wist me vorig jaar na het uitlezen te melden “dat ik goed doorreed” :first:

            7l/100km, leg je een ei onder het gaspedaal 😈

              [quote=”petertav” post=236626]Soms zit ne mens zo wat te dagdromen… Pls join me in my thoughts. :think:

              Wat te kiezen: 996 GT3, 997 GTS, 991S (mk1) of Cayman GTS, allemaal in ongeveer dezelfde prijsmarge naargelang hun desbetreffende km’s… En ik zou alvast gene (!!) PDK kiezen. :mrgreen:[/quote]

              Ik ben alvast perfect gelukkig met mijn 2,7 Cayman met PDK. Hangt van het gebruik af hee Peter… Als je Porsche ook een werkinstrument is en er ook bijvoorbeeld moet getelefoneerd worden op de rit tussen werf en kantoor en je je daarbij moet concentreren op uitvoeringsdetails van de werf ben je maar wat blij dat je je alvast geen zorgen moet maken over schakelen. En als ik er dan zin in heb zet ik het ding even in Sport waarna ik me echt afvraag wat meer vermogen nu voor zin zou hebben. Meer vermogen betekent immers minder plankgas… Relax rijden kost bovendien maar 7l/100km benzine. En ik heb minder betaald dan mijn vrouw voor haar nieuwe BMW. Dit is met grote voorsprong de beste auto-koop van mijn leven. Conclusie: geen enkele van bovengenoemde modellen kan mij (momenteel) bekoren. Ik hou mijn centen mooi op zak!

              Een pure weekend auto is heel wat anders. Doe me dan maar een 964, manueel, opgevoerde motor, straf afgeveerd liefst…

                [quote=”petertav” post=236645]ivm dat BBQ-en, soortgelijk, in Parijs mogen er al geen houthaarden of houtkachels meer branden dacht ik. Binnenkort waait ongetwijfeld ook dat over tot bij ons…[/quote]
                voor de kleine particulier mss wel :bounce: maar hier denkt men miljarden subsidies te spenderen aan een houtgestookte biomassacentrales waarvoor de snippers met zwaar vervuilende zeeschepen worden aangerukt vanuit bosgebieden die men maar beter kan vrijwaren voor het nageslacht

                    ivm dat BBQ-en, soortgelijk, in Parijs mogen er al geen houthaarden of houtkachels meer branden dacht ik. Binnenkort waait ongetwijfeld ook dat over tot bij ons…

                      [quote=”JV” post=236633]Voor dagelijks gebruik : hoe jonger hoe beter het rijdt. Dus een 991, dan 997, dan 996 …
                      De 991 (mk1) begint echt betaalbaar te worden. Mits wat zoeken en particulier vindt je die al voor een goede prijs.
                      Verschil in rijden tussen vb. een 996 en een 991 is enorm. Met beiden gereden en 996 is er een prehistorisch ding tegen.

                      Als hebbeding : GT3’s zijn waardevaster dan een “gewone”.
                      Maar als hebbeding ga je misschien beter naar de iets exclusievere investeringsprojecten?
                      Zeker iets van +25 jaar oud, prijzen swingen de pan uit en stijgen gigantisch (tot de ballon doorprikt wordt natuurlijk).[/quote]

                      Is er al een automerk waar de ballon van doorprikt is? Hoe zeldzamer, hoe meer begeerd en hoe meer ze mijn inziens zullen kosten om er eentje te bemachtigen ook al zullen we er op termijn hoe langer hoe minder mee “mogen” rijden als ze zo verder doen met hun mileunormen te verstrengen. binnenkort mogen we wss zelfs niet meer BBQ’en wegens teveel vervuilend :what:

                        +1 hoe jonger hoe beter het rijdt.
                        Onlangs nog een weekje gereden met een 991 cabrio MK1, +- 1500 km gedaan. Rijdt geweldig, regelmatig uitgestapt, er rond gelopen maar de verliefdheid kwam niet. Het was nochtans een cabrio. Misschien (waarschijnlijk) had een targa geweest :think:

                        Kortom, ben achteraf blij in onze 997 4S gestapt en de woorden van mijn vrouw waren de samenvatting van alles “ik vind den onze toch schoner, vooral die kont” … Maar de 991 is een prima daily, maar als het gaat om speelgoed zou ik naar de 997 of 996 of 964 gaan (of nog vroeger)
                        My 50 cents :popcorn:

                          @deepee, ‘t is maar een ballonnetje, kwestie van meningen/goestingen te horen over wagens die zeer verschillend zijn (al zijn ze allemaal iets ‘sportiever’ dan standaard) maar in zelfde prijsmarge liggen. ‘t Is maar soort v poll:-) ni te serieus en al zeker niet ivm investment.

                          Zoiets als een vergelijktest tss generaties en zelfde aankoopwaarde in een magazine, maar dan op’t forum… What to buy for dollars/euros/pounds?

                            Voor dagelijks gebruik : hoe jonger hoe beter het rijdt. Dus een 991, dan 997, dan 996 …
                            De 991 (mk1) begint echt betaalbaar te worden. Mits wat zoeken en particulier vindt je die al voor een goede prijs.
                            Verschil in rijden tussen vb. een 996 en een 991 is enorm. Met beiden gereden en 996 is er een prehistorisch ding tegen.

                            Als hebbeding : GT3’s zijn waardevaster dan een “gewone”.
                            Maar als hebbeding ga je misschien beter naar de iets exclusievere investeringsprojecten?
                            Zeker iets van +25 jaar oud, prijzen swingen de pan uit en stijgen gigantisch (tot de ballon doorprikt wordt natuurlijk).

                              ik zou me niks aantrekken van andermans topdrie; gewoon je eigen centen spenderen aan wat jou het meest aanspreekt/bevalt.
                              en vragen wat op termijn het minst waardeverlies zal hebben is een kansspel zoals dit

                                1. 991
                                2. 997
                                3. 996

                                Tenzij de 996 een 4S of turbo zou zijn, dan komt die op nr.2 :salut:

                                  1) 991S
                                  2) Cayman GTS
                                  3) 997 GTS
                                  4) 996 GT3

                                  1 en 2 spelen haasje over…

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.