I was just wondering…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen I was just wondering…

• Maker
    Discussie
  • hallo P-fanaten,

Aangezien mijn Boxster 987 bijna in aantocht is, volgende vraag…

BIV, rijtaks en verzekering zijn voorziene kosten die je moet incalculeren.

Mijn vraag hieromtrent: Welke kan je spreiden en wanneer moet je wat betalen…

Mss een stomme vraag, maar ik waag het erop LOL

groetjes aan iedereen

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Praat eens goed met je zus deze wagen is echt heel heel veilig.

Was idd als grap bedoelt maar komt nu heel wat minder grappig over…
        En je probleem Maarten is idd geen makkelijk probleem, maar als het achter haar rug doet en het komt dan uit is het nog veel erger…

Dus idd zoals Johan zegt, praat er eens rustig over en overtuig haar dat zo een wagen niet automatisch aanzet tot gevaarlijke situaties…

Dergelijke wagens zijn qua veiligheid veel beter ontworpen dan de meeste middenklassers of kleine stadswagentjes, maar dat zal ik je allemaal waarschijnlijk niet moeten vertellen…

Oei, dat is inderdaad een serieuze reden…

Misschien eens met je zus aan tafel gaan zitten en er over praten… helpt altijd beter dan iets achter haar rug gaan doen.

[quote=”mcklusky”:1q8oi751]tenzij hij bij zn zus geld moet betalen om in te wonen , gezegd heeft dat ie dat niet kan opbrengen en zegt dat ie van t werk een bedrijfswagen heeft gekregen…

kan allemaal , maar imo ben je dan fout bezig… dan zijn er denk ik wel andere oplossingen…[/quote]

Waar haal je dit toch allemaal… totaal uit de lucht gegrepen. Zal het maar als grapje opvatten.

Neen dus, eigenlijke reden is dat mijn ouders overleden zijn tijdens auto -ongeval en ik dan eigenlijk een splinter in het oog zou steken van mijn zus mocht ik met zo’n wagen thuiskomen of laten weten dat ik zo’n wagen zou gekocht hebben.

Dus eerder uit emotioneel oogpunt deze vraag. 🙁

als ik mij goed meen te herinneren, dan heb ik mijn wagen op 11 mei vorig jaar ingeschreven, ergens eind juni de BIV en Tax brief ontvangen en moest deze maar betalen voor midden augustus…

je kan je post op het postkantoor laten bewaren voor 1 maand en ze toch dagelijks gaan afhalen.

tenzij hij bij zn zus geld moet betalen om in te wonen , gezegd heeft dat ie dat niet kan opbrengen en zegt dat ie van t werk een bedrijfswagen heeft gekregen…

kan allemaal , maar imo ben je dan fout bezig… dan zijn er denk ik wel andere oplossingen…

Ik begrijp de reden niet goed om die post door te sturen zodat je zus het niet kan zien… de wagen krijgt ze toch ook te zien… (of wil je die ook ergens anders zetten? 😉 )
                    We zijn toch volwassen mensen he… als jij een porsche wil kopen met de bijhorende kosten die dat jammer genoeg meebrengt is dat toch jouw zaak en niet die van je zus…

je kan natuurlijk tijdelijk uw post laten doorsturen maar dan mag die persoon hem ook niet openen natuurlijk 😆

Je kan ook nog vlug je zuster opvoeden en haar duidelijk maken dat briefwisseling dat niet voor haar bestemd is ook niet door haar mag geopend worden. T’is maar een gedacht !!!!!!!!

Ik denk het niet.
                          Wordt opgestuurd naar het adres van inschrijving

Informeer eens bij de dienst DIV te brussel, als je daar tenminste iemand te pakken krijgt…

Je kan hem bijvoorbeeld ook op mijn naam inschrijven 😉 😆

bijkomende vraag…

aangezien ik wil voorkomen dat die briefwisselingen thuis komen, kan dat omzeilt worden… mijn zuster moet da bijvoorbeeld niet zien .

thx

BIV en Rijtaks zal je ineens moeten betalen.
                              De rekening zit een maand na inschrijving wel in je brievenbus.
                              Je verzekering kan je in principe spreiden

In ieder geval Welkom en proficiat met je aankoop

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.