Ideaal kinderstoeltje in de 996

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ideaal kinderstoeltje in de 996

• Maker
    Discussie
  • Beste forumgangers,

Bij toeval ben ik op het volgende kinderzitje gestuit in mijn zoektocht naar een geschikt stoeltje voor mijn kinderen die nu niet meer met een harnasje vast hoeven, maar met de normale gordel mogen. De Maxi-Cosi Rodifix past echt perfect achterin de 996 (Cabrio)!!

Ik had tot voor kort de Chicco Neptune met geïntegreerde gordels, maar nu onze kinderen allebei boven de 15 kg zijn hoeft dat niet meer. Ze zijn alweer wat ouder en vinden het ‘niet leuk’ meer. Echter kan je met die Neptune (en nog heel veel andere zitjes) met geen mogelijkheid de gordel vast- of lostmaken. De toegankelijkheid van de buckle is namelijk compleet onmogelijk. De Rodifix is daarvoor echter zodanig goed ontworpen dat dit heel makkelijk te bereiken is en bovendien is het stoeltje smal genoeg om in de 996 te passen! Dit is zonder enige twijfel het best passende zitje voor de iets oudere kindjes. Bovendien is het ook een kwalitetief uitstekend en veilig zitje.

Zoals te zien op de foto’s heb ik achterleuning en zitkussens uit de 996 verwijderd. In eerste instantie om plaats te maken voor de Chicco Neptune stoeltjes. Met de Rodifix vervolgens in de ‘recline’ stand (dat wil zeggen niet rechtop in stand 1, maar met de rugleuning iets naar achter in stand 2) kunnen de kinderen eindelijk een heel klein beetje naar achter leunen op de cabrio zitplaatsen achter terwijl de stoel zelf als gegoten op de plek zit. Het zitkussen steekt niet uit dus er is optimaal beenruimte en de gordelloop is precies goed.

Ik voeg een paar foto’s bij die ik in de parkeergarage heb genomen, maar het geeft een goede indruk van de pasvorm. Je kan nog zien dat de veiligheidsgordels een beetje gekreukt zijn vanwege de voorgaande stoeltjes die ik had geïnstalleerd.

Groetjes,

Siepel

rodifix2.jpg

rodifix3.jpg

rodifix4.jpg

rodifix5.jpg

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Hartelijk dank voor de info Evangeliz

Mik

Als ik me niet vergis, als je de kleine vooraan wil zetten moet je eerst een kit van porsche kopen voor de airbag uit te kunnen zetten.
        Dit is alvast zo voor de 996.
        Nu, ikzelf zou nooit de kleine vooraan zetten behalve dan als allerlaatste optie. Weetwel ze noemen dat niet voor niets de plaats van de dode.
        Achteraan kan je gewoon de leuning en zitvlak per stoel weghalen, nogmaals voor de 996 weet ik dit 🙂
        Is trouwens beter voor de kinderstoelen die er beter inpassen.

Hallo Heren,

Mijn kleinste spruit is ondertussen ook 18 maanden en heb er al over nagedacht wanner ze in mijn 997 cabrio zou kunnen meerijden.
          Is het verstandig ze mee vooraan te zetten? Ik heb 2 kinderen, eentje is 8 jaar.
          Is het mogelijk om 1 rugleuning en zitvlak te verwijderen? Gaat de montage later redelijk vlot?

Mik

Toch is kijken dan naar die neptune.
            Kleine is bijna 17 maanden oud en zit momenteel in een Axxiss, maar nog niet getest of deze al dan niet passen in de cabrio.
            Andere hoor ik veel goed zeggen over de maxi cosi rubi en dat deze zou passen mits kleine mod aan de basis.

@Evangeliz
              De Neptune was op dat moment het enige zitje dat ‘redelijk’ paste en een geïntegreerde harnas heeft. Ze zitten wel behoorlijk rechtop, wat niet handig is als ze in slaap vallen aangezien dan toch regelmatig hun hoofdjes naar voren hangen…

Pas vanaf 15 kg kunnen kinderen gebruik maken van de gewone gordel. Maar op basis van het gewicht schat ik zelfs dat die van jou nog geen jaar oud is. Dan kan je er wel beter rekening mee houden dat kindjes eigenlijk pas vanaf 18 maanden vooruit mogen rijden omdat hun nekjes voor die tijd echt nog niet stevig genoeg zijn mocht er een aanrijding zijn. De nieuwste kinderstoeltjes mogen wettelijk pas vanaf 15 maanden in vooruitrichting gebruikt worden, maar kunnen nu tot een jaar of 4 jaar achteruit gebruikt worden, wat veel veiliger is (maar niet zo realistisch – althans niet met mijn kinderen).

Gr. Siepel

photo1.jpg

photo2.jpg

Mik

Siepel,

bedankt voor de info, zit namelijk met hetzelfde probleem (ook 996 cabrio), de kleine is wel nog maar 10kg, dus past nog niet in de grotere.
                Was je blij met de Neptune?

Merci voor de uitleg siepel. Ik moet me binnenkort ook eentje aanschaffen.

Nu we het toch over kinderstoelen hebben, ik zou er eentje willen kopen voor mijn P911SC 1982, maar ik vind dat dus niet, iemand een idee of iemand die dat 2de hands verkoopt?

Merci,

AmbuRaf

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.