- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 juni 2015 om 16:05
Beste forumgangers,
Bij toeval ben ik op het volgende kinderzitje gestuit in mijn zoektocht naar een geschikt stoeltje voor mijn kinderen die nu niet meer met een harnasje vast hoeven, maar met de normale gordel mogen. De Maxi-Cosi Rodifix past echt perfect achterin de 996 (Cabrio)!!
Ik had tot voor kort de Chicco Neptune met geïntegreerde gordels, maar nu onze kinderen allebei boven de 15 kg zijn hoeft dat niet meer. Ze zijn alweer wat ouder en vinden het ‘niet leuk’ meer. Echter kan je met die Neptune (en nog heel veel andere zitjes) met geen mogelijkheid de gordel vast- of lostmaken. De toegankelijkheid van de buckle is namelijk compleet onmogelijk. De Rodifix is daarvoor echter zodanig goed ontworpen dat dit heel makkelijk te bereiken is en bovendien is het stoeltje smal genoeg om in de 996 te passen! Dit is zonder enige twijfel het best passende zitje voor de iets oudere kindjes. Bovendien is het ook een kwalitetief uitstekend en veilig zitje.
Zoals te zien op de foto’s heb ik achterleuning en zitkussens uit de 996 verwijderd. In eerste instantie om plaats te maken voor de Chicco Neptune stoeltjes. Met de Rodifix vervolgens in de ‘recline’ stand (dat wil zeggen niet rechtop in stand 1, maar met de rugleuning iets naar achter in stand 2) kunnen de kinderen eindelijk een heel klein beetje naar achter leunen op de cabrio zitplaatsen achter terwijl de stoel zelf als gegoten op de plek zit. Het zitkussen steekt niet uit dus er is optimaal beenruimte en de gordelloop is precies goed.
Ik voeg een paar foto’s bij die ik in de parkeergarage heb genomen, maar het geeft een goede indruk van de pasvorm. Je kan nog zien dat de veiligheidsgordels een beetje gekreukt zijn vanwege de voorgaande stoeltjes die ik had geïnstalleerd.
Groetjes,
Siepel
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.