Ideetje : 996 in een ‘Singer-jas’

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ideetje : 996 in een ‘Singer-jas’

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Dag allemaal,

      reeds geruime tijd spoken er wat ideetjes door m’n hoofd.

      Idealiter zou ik liefst een wagen (een 914, 911 of Lotus Europa) van kop tot teen restaureren, maar ik vrees dat dit niet zo gemakkelijk haalbaar is, wegens iets te weinig tijd, weinig of geen carrosserie-ervaring (laat staan lassen), etc etc

      Dus kwam ik op het idee om een vrij recente wagen die technisch in orde is een bepaalde ‘Singer-jas’ aan te meten.

      Let wel, dit is slechts een IDEE, er zal nog heel veel water naar de zee stromen eer het effectief zo ver is 😉

      Wat zoal door mijn hoofd spookt is :

      1) Verbrede wielkasten, a la GT3R of RSR, waar de verbreding ofwel opgaat in de bestaande wielkast, ofwel dmv zichtbare boutjes/revetten bevestigd is aan de bestaande wielkasten.

      Dit bijvoorbeeld :

      Naadloze overgang

      2) aangepast interieur : ik dacht te spelen met het originele leder interieur, met vb de tussenpanden van de stoelen in een ‘Singer-look’ of met een geruit leder/stoffen middenstuk

      Zoals :

      Dit of Burberry

      3) Duck tail, zoals gebruikt wordt op klassieke 911 :

      Duck tail

      4) Fuchs (replica) 18″ velgen, met een beetje ‘bling’ : velgen

      5) Centrale tankopening op de voorkap : zoals de klassieke Singer Porsches : vuldop

      6) Verlagingsset : ik dacht aan ROW Sport Suspension Package (als dat laag genoeg is) : zie hier

      7) Paint job : dacht aan een soort ‘slate grey’, al dan niet metallic

      9) Centrale armsteun matchend aan exterieur.

      10) Interieur : afhankelijk van exterieur-kleur zwart, beige of rood

      11) Interieur : console delete-kit toepassen + retro-design radio (ondanks het feit dat er al een Flat Six inzit 😉 )

      Dus, wat heb ik hiervoor nodig, buiten veel extra onderdelen en een hoop tijd (ik voorzie een aantal jaar) :

      – Porsche 996, liefst MKII, ofte MKI mits eventueel aangepaste wielkasten/lampen
      – coupe of cabriolet

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
      • + 1 leuk idee

          denk eerder iets van Ruf 😉

            Inderdaad, en de flanken zijn ook wel mooi gedaan !

            Zal een soort RS-verbreding zijn ?

              ‘t heeft wel iets zo’n ducktail op een 996 🙂

                + 1

                Ive

                  super, hou ons alvast op de hoogte dan. Ik denk dat er veel nieuwsgierig zijn om het te volgen.

                  Greetz

                    Momenteel nog geen concrete plannen ; ben tijdelijk bezig met een project op het werk & promotie-mogelijkheid, en heb nog n badkamer te finaliseren, dus de rest moet even wachten 😉

                    Maar feit is : er komt iets, al weet ik niet of het dit zal zijn of iets (helemaal) anders 🙂

                    Hangt uiteindelijk ook af van de tijd die ik ervoor kan vinden.

                    Ive

                      Is hier nog wat van gekomen eigenlijk?
                      Ben benieuwd

                        Prachtig idee.
                        Ik denk niet da er een RWB kit bestaat voor deze, doet hij niet alleen luchtgekoelde?
                        En als het effectief de velgen zijn vanop de foto, heb ik ook mijn bedenkingen, daar bestaan betere alternatieven voor, wss ook wel een pak duurder.

                        G.

                          streetracer in cabrio-tenue lijkt mij geen voor de hand liggende keuze. Dergelijke creaties starten niet voor niets allemaal van een coupé-basis.
                          Hou er ook rekening mee dat zo’n ding onverkoopbaar wordt.
                          Voor de rest volg ik de ontwikkeling graag van nabij op :popcorn:

                          S2

                            Aan die “full cabrio” kan ik je wel helpen, helaas voldoet hij niet aan je verwachtingen qua prijs 🙂

                            Maar voor 20K een cabrio vinden die mechanisch in orde staat (dus met enkel wat “schilder” werk) wordt toch nog best een hele opgave denk ik. Zeker als je ook wat historie wil over het hoe en wat van de auto.
                            Tenzij je ook schadewagens of wagens met achterstallig onderhoud erbij neemt. (Of je vertrekt van een RHD 996, dan lukt het wel, maar heb je het stuur helaas aan de verkeerde kant 🙂 )

                              @ Ghost : thanx voor de info, daar moet idd rekening mee gehouden worden. Dus wellicht kassen uitrollen en bredere velgen, al dan niet met spacers (kunnen er af voor keuring)

                              @ Wes-RS : idd, mits wat surfen schoot dat ook al te binnen : voor/en of achterbumper van een 4S of Turbo en wat cleanen ; schijnt standaard – mits wat prutswerk – wel te passen met de smalle body. In dat opzicht kunnen vb die wielkasten uitgerold worden (kan blijkbaar tot ongeveer 2-3 cm) ; brede wielkastverbreders zou er echt over zijn, dat zou te lomp ogen, dan verlies je een bepaalde vloeiende lijn.

                              Zijschorten a la GT3-stijl zijn eigenlijk ook uit den boze, want dat gaat de iets ‘rondere’ lijn van de originele schorten verloren 🙁

                              Centrale uitlaat lijkt me ook wel wat, maar of dat praktisch erg gemakkelijk is, dat is een andere vraag natuurlijk 😉

                              @ Rodondo : leuk om weten, als het zover is zal ik je zeker contacteren 🙂 Aankoopbudget wagen voorzie ik tot ongeveer 20k, afhankelijk van versie (coupe, cabriolet, km-stand, etc)

                              @ Deepee : die wijzerplaten hebben wel wat ! En zijn vrij gemakkelijk aan te passen, als er iemand te vinden is die custom wijzerplaten kan/wil maken uiteraard 😉 Die ‘houndstooth’ kwam ik een paar dagen geleden nog tegen bij Porsche Drogenbos (blijkbaar op een 50 year model), erg knap ! Al heb ik eerder een zwak voor beige leder met beige-tinten a la burberry, of natuurlijk het geweven leder met ringetjes in (zoals Singer dat gebruikt)

                              Ik kwam zelfs ooit op internet een project tegen van iemand die een 996 helemaal ge-backdated had, naar een klassieke 911 (Carrera 3.2 of 2.7 look of zo), maar ik kan het niet meer vinden 🙁

                              @ Luc : thanx, zal zowiezo eerst heel veel lezen & info verzamelen worden, en dan eens heel goed nadenken 🙂 Maar het jeukt wel, enorm !

                              Liefst zou ik gaan voor een cabriolet, om de eenvoudige reden dat er al een coupe in de garage staat (die ik origineel laat), en omdat ik nog nooit ofte nimmer een ‘full cabrio’ heb gehad (een Lotus Elise is niet echt een cabrio he 😉 )

                                Tof projectje, ben benieuwd :popcorn: :popcorn: :popcorn:

                                  En een goede basis vinden (let’s say 2003 996) is helemaal geen probleem. Er zijn veel specialisten die je voor 13 a 15000 euro een perfect exemplaar kunnen bezorgen ! Ze zijn toch niets meer waard… ben benieuwd. :think: :mrgreen:

                                    ben ook wel benieuwd *luv

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.