- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 12 maanden geleden door .
-
Discussie
-
28 mei 2014 om 00:08
Dag allemaal,
reeds geruime tijd spoken er wat ideetjes door m’n hoofd.
Idealiter zou ik liefst een wagen (een 914, 911 of Lotus Europa) van kop tot teen restaureren, maar ik vrees dat dit niet zo gemakkelijk haalbaar is, wegens iets te weinig tijd, weinig of geen carrosserie-ervaring (laat staan lassen), etc etc
Dus kwam ik op het idee om een vrij recente wagen die technisch in orde is een bepaalde ‘Singer-jas’ aan te meten.
Let wel, dit is slechts een IDEE, er zal nog heel veel water naar de zee stromen eer het effectief zo ver is 😉
Wat zoal door mijn hoofd spookt is :
1) Verbrede wielkasten, a la GT3R of RSR, waar de verbreding ofwel opgaat in de bestaande wielkast, ofwel dmv zichtbare boutjes/revetten bevestigd is aan de bestaande wielkasten.
Dit bijvoorbeeld :
2) aangepast interieur : ik dacht te spelen met het originele leder interieur, met vb de tussenpanden van de stoelen in een ‘Singer-look’ of met een geruit leder/stoffen middenstuk
Zoals :
3) Duck tail, zoals gebruikt wordt op klassieke 911 :
4) Fuchs (replica) 18″ velgen, met een beetje ‘bling’ : velgen
5) Centrale tankopening op de voorkap : zoals de klassieke Singer Porsches : vuldop
6) Verlagingsset : ik dacht aan ROW Sport Suspension Package (als dat laag genoeg is) : zie hier
7) Paint job : dacht aan een soort ‘slate grey’, al dan niet metallic
9) Centrale armsteun matchend aan exterieur.
10) Interieur : afhankelijk van exterieur-kleur zwart, beige of rood
11) Interieur : console delete-kit toepassen + retro-design radio (ondanks het feit dat er al een Flat Six inzit 😉 )
Dus, wat heb ik hiervoor nodig, buiten veel extra onderdelen en een hoop tijd (ik voorzie een aantal jaar) :
– Porsche 996, liefst MKII, ofte MKI mits eventueel aangepaste wielkasten/lampen
– coupe of cabriolet
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.