Ideetje : 996 in een ‘Singer-jas’

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ideetje : 996 in een ‘Singer-jas’

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Dag allemaal,

      reeds geruime tijd spoken er wat ideetjes door m’n hoofd.

      Idealiter zou ik liefst een wagen (een 914, 911 of Lotus Europa) van kop tot teen restaureren, maar ik vrees dat dit niet zo gemakkelijk haalbaar is, wegens iets te weinig tijd, weinig of geen carrosserie-ervaring (laat staan lassen), etc etc

      Dus kwam ik op het idee om een vrij recente wagen die technisch in orde is een bepaalde ‘Singer-jas’ aan te meten.

      Let wel, dit is slechts een IDEE, er zal nog heel veel water naar de zee stromen eer het effectief zo ver is 😉

      Wat zoal door mijn hoofd spookt is :

      1) Verbrede wielkasten, a la GT3R of RSR, waar de verbreding ofwel opgaat in de bestaande wielkast, ofwel dmv zichtbare boutjes/revetten bevestigd is aan de bestaande wielkasten.

      Dit bijvoorbeeld :

      Naadloze overgang

      2) aangepast interieur : ik dacht te spelen met het originele leder interieur, met vb de tussenpanden van de stoelen in een ‘Singer-look’ of met een geruit leder/stoffen middenstuk

      Zoals :

      Dit of Burberry

      3) Duck tail, zoals gebruikt wordt op klassieke 911 :

      Duck tail

      4) Fuchs (replica) 18″ velgen, met een beetje ‘bling’ : velgen

      5) Centrale tankopening op de voorkap : zoals de klassieke Singer Porsches : vuldop

      6) Verlagingsset : ik dacht aan ROW Sport Suspension Package (als dat laag genoeg is) : zie hier

      7) Paint job : dacht aan een soort ‘slate grey’, al dan niet metallic

      9) Centrale armsteun matchend aan exterieur.

      10) Interieur : afhankelijk van exterieur-kleur zwart, beige of rood

      11) Interieur : console delete-kit toepassen + retro-design radio (ondanks het feit dat er al een Flat Six inzit 😉 )

      Dus, wat heb ik hiervoor nodig, buiten veel extra onderdelen en een hoop tijd (ik voorzie een aantal jaar) :

      – Porsche 996, liefst MKII, ofte MKI mits eventueel aangepaste wielkasten/lampen
      – coupe of cabriolet

    13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
      • dan is een zwart lederen interieur een optie, van de zetels laat je de lendensteun van de zit en rug origineel en het binnenste deel laat je overtrekken met pepita of houndstooth (klik).
        wijzerplaten van het dashbord in bijhorend wit of custom laten maken in retro (zwart/groen)

          +1 Mark. :up:

          Misschien is het een optie om dan de 4S voorbumper en achterbumper wat strakker, cleaner te maken voor de retro look? Veel breder zou ik niet gaan dan een 4S/Turbo body. Je moet er ook nog ergens mee kunnen geraken natuurlijk. 🙂 En van zichzelf is zo’n wagen écht al breed genoeg. Een Singer is toch ook niet overdreven breed? Trop is teveel. Met een subtiele “backdate” van een 996 ga je nog wel weg komen denk ik. Ik ben alleszins zéér benieuwd naar het resultaat. 😀

          *EDIT*


          @Ghost
          : Verbreden van plaatdelen mag maar verbreden van spoorbreedte maar tot een bepaald percentage (ik dacht 2%).

            Goed idee :first: de 996.
            Wel opletten met het verbreden van de wagen. Weet niet of dit in België zomaar mag voor keuring.
            Best even checken bij station chef van uw keuring naar keuze.

              waarom dan geen 996 4s, deze nog iets breder zetten, laag tegen de grond, badass wielen eronder en mat zetten. Interieur zou ik dan een rolkooi met gt3 kuipen en deze bekleden zoals de 911 50th alsook de deurpanelen.
              voorbeeldje

                Ben al een aantal uren aan het rondsnuffelen op internet, en idd : ‘bolt on’, zoals RSR zal te lomp overkomen, zal dus eerder een vloeiende verbreding worden, a la Turbo of C4S.

                Tevens ook gevonden, qua mogelijkheid van wielkastverbreidng : uitrollen/verbreden van de wielkasten.

                  Voor mij:
                  Vloeiend = Singer
                  Bolt on / In your face = RWB

                  Ik vind Singer knapper

                    [quote=”raychem” post=169907]Dus, wat heb ik hiervoor nodig, buiten veel extra onderdelen en een hoop tijd (ik voorzie een aantal jaar) :

                    – Porsche 996, liefst MKII, ofte MKI mits eventueel aangepaste wielkasten/lampen
                    – coupe of cabriolet[/quote]

                    Vrees dat je hiervoor ook een serieus budgetje zal moeten hebben :respekt:

                    Op zich is het de bedoeling om niet een showroom-wagen aan te kopen en -wat het misschien voor sommigen lijkt- te ‘verkrachten’. Een strak origineel exemplaar laat ik liever in zijn waarde 😉 .

                    Idee is om een cosmetisch ondergewaardeerde wagen aan te kopen die een net 2e leven verdient.

                    Ik ben me wel bewust van het feit dat er gaandeweg zeer veel vragen/problemen zullen rijzen, maar dat zien we dan nog wel.

                    En dat het soms zoeken zal zijn naar de juiste odnerdelen, de juiste technische gegevens, etc etcc, maar da’s dan deel van het ‘avontuur’ 😉

                      [quote=”Mushroom” post=169909]Otoh, neem een 4S en verlaging en verbreding is niet echt meer nodig (tenzij je echt loos wil gaan).[/quote]

                      Dacht er ook eerst aan om uit te gaan van een reeds verbrede body, maar die lijken me -in vergelijking met de 911 Singer’s- nogal een vloeiende verbreding te hebben.

                      Of ligt het aan de oude 911’s dat daar de verbrede wielkasten meer opvallen ?

                      Daarom dacht ik aan iets drastischer, zoals RSR wielkasten, die springen er echt uit, al lijkt het mij in dat geval misschien toch best om ze vloeiend te laten overgaan in de carrosserie, dus niet de ‘bolt on look’

                      XXX

                        Zal vet zijn een 996 in retro look, doe gelijk een Ducktail zoals op de Sport Classic of een automatische zoals bij Singer met dat maf lipje aan, zal beter zijn want zonder vleugel lijken ze achteraan nog breder.
                        Ben benieuwd naar jouw beslissingen en capriolen :up:
                        Vergeet de Pics niet hé 😀

                          @ raychem : dat budget kan er zijn, en het kan evolueren naarmate het project vordert, dat zal het probleem niet zijn. OK, uiteindelijk zal het kostenplaatje misschien neerkomen op de prijs van een nette 997, maar soit 😉

                          Hangt uiteraard ook af voor welke prijs ik een technisch goede 996 vind, al mag die optisch in minder goede staat zijn, gezien de paintjob 🙂

                          @ mushroom : een MKI kan idd, als ik eventueel toch de zijvleugels vervang maakt dat niks uit, en dan neem ik misschien de koplampen ook mee (997-look)

                            Ik zou dit volledig zien zitten. Zou er zelfs een MKI durven voor nemen. Otoh, neem een 4S en verlaging en verbreding is niet echt meer nodig (tenzij je echt loos wil gaan).

                              Dus, wat heb ik hiervoor nodig, buiten veel extra onderdelen en een hoop tijd (ik voorzie een aantal jaar) :

                              – Porsche 996, liefst MKII, ofte MKI mits eventueel aangepaste wielkasten/lampen
                              – coupe of cabriolet[/quote]

                              Vrees dat je hiervoor ook een serieus budgetje zal moeten hebben :respekt:

                                Veel succes!
                                Wil ik wel eens zien

                                Een 996 zie ik persoonlijk het liefst plat,breed en in een circuit jasje

                              13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.