Ideetje voor nieuw Porsche model

Home Forum Porsche Talk Ideetje voor nieuw Porsche model

• Maker
    Discussie
  • Zomaar een idee nu we weten dat Porsche in 2016 een viercilinder boxer zal installeren in de 981: waarom deze motor niet ook gebruiken in een totaal nieuw model? Enfin, nieuw… Ik dacht aan een reïncarnatie van de Kever! Niet zo een fake voorwiel-aandrijver zoals de VW New Beetle, maar een type met dezelfde layout als de oude Kever: 4 volwaardige zitplaatsen, 2 deuren, motor achteraan, achterwielaandrijving.

Een basismodel met 2-liter van 200 pk lijkt me tof, en een “S” model met 280 pk?

Waarom niet, tenslotte was de oude ook al een idee van ene meneer Porsche. Dit zou veel meer “Porsche” zijn dan de huidige money-maker modellen met de motor vooraan… :engeltje:

Dit zou bijvoorbeeld een leuke auto kunnen zijn voor mijn zoon. Ik liet hem met de Cayman rijden en hij lijkt er helemaal door betoverd.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Kruising tussen opa en supermama dus 😀

Prachtig maar ik zou die nooit kopen, zelfs al had ik de centen. Een Käfer met 2.0 boxer achterin zou ik daarentegen wellicht voor mijn kids kopen. En er dan zelf dikwijls mee rijden! :ass:

geestelijke vader = 928 en techniek = 918 spyder

Kruising Panamera met Cayman ?

Bangelijk, prijskaartje ook.

vooruitzicht op de Porsche 960 tegen 2017

porsche960.jpg

Wow..ameeeizing beauty

Porsche introducing complete new model in 2-5 years.

The planned model named 960/988; a luxury GT with a rear or centrally mounted flat 8 engine slotting above the Turbo S is likely coming in 2017! Porsche engineers are also considering strapping 4 turbo chargers onto the engine promising a minimum of 600 horsepower. Porsche have also stated the Porsche Boxter Spyder name will be returning soon.

bron: KLIK

Verkoop van de New Beetle in NL:
                      http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1722
                      30 st/maand

Verkoop van de Mini in NL:
                      http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1381
                      266 st/maand

Lijkt me te kloppen met de aantallen op Vlaamsche wegen…
                      En de oude Kever was een pak populairder dan de oude Mini, vergeet ook dat niet.

Ik vind dat de beetle evenzeer het oude evenaart als de mini dit doet met zijn voorganger.
                        Een flop zou ik de beetle toch niet noemen hoor. Cijfers ken ik niet, maar ik heb toch het gevoel dat die goed verkoopt.

Mini heeft dan nog een reeks modellen die helemaal niets met de oorspronkelijke mini te maken hebben.

Nu ja, ik ben zowiezo niet te vinden voor het opnieuw uitbrengen van oude wagens. Er gaat veel te veel charme verloren……

Stijn,

Een doorslaand verkoopsucces is die nieuwe Beetle toch niet bepaald, akkoord? In tegenstelling tot de Mini… Dat komt volgens mij omdat er in de vertaling van oud naar nieuw te veel verloren is gegaan bij de Beetle.

Trouwens vind ik het een zware blunder van BMW dat ze die 2-reeks Active Tourer met voorwielaandrijving lanceren. Ze doen maar. What’s behind mee, iz not important!

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.