identificatieplaatje ontbreekt -waar nieuw vinden?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen identificatieplaatje ontbreekt -waar nieuw vinden?

  • Maker
    Discussie

  • Bas Rottier
    Deelnemer

      Hallo,

      Heb pas targa uit 1982 gekocht die ingeschreven was in NL (oorspronkelijk US wagen, maar in 2009 geimporteerd in NL en gewoon APK gekeurd sindsdien).
      Procedure bij douane doorlopen OK.

      Probleem tijdens oldtimerkeuring: het identificatieplaatje ontbrak. Er staat wel een chassisnummer ingeklopt in de ruimte onder de ‘motor’kap (voorzijde), maar volgens de handleiding zou aan de binnenzijde van de ‘motor’kap (voorzijde) ook een identificatieplaatje, maar dat ontbreekt dus.
      Hoe/waar kan ik dit opvragen?

      Dank bij voorbaat
      Bas

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • Absoluut gelijk Koen! Maar ik hoor en lees van alles en nog wat, en bovendien was de wagen ‘officieel’ afgekeurd. Ik had eerst de regionale directie in Geel gebeld. De assistent chef zei dat het niet nodig was, maar dat er soms wel eens instructies komen die daar tegen in gaan en dat niet iedereen die perse zou ontvangen kon hebben etc.. blahblahblah. Dus ze ‘vermoeden’ het maar blijkbaar hangt het af van de chef van de keuring.
        De chef van Alken (die ik daarna gebeld heb) zei direct: langskomen, dan zetten we dat recht. Tenminste een kerel en geen regelbureaucraat….
        Soit , ik kan gaan rijden :happydance:

          ik had op de 1e pagina toch ook al gepost dat het niet nodig was… 😉

            Allemaal heel hard bedankt!
            Omdat ik nog maar 1 week ter beschikking had om de auto te keuren zonder Z-platen kwam ik in tijdnood. Dus 3 pistes bewandeld:
            – standaard duitstalig plaatje besteld bij Duitser in het schwarzwald (EBAY). 10 euro incl bedrukking
            zwarte woud Duitser
            – porsche plaatje besteld (voor 17 digits!) bij Oostenrijkse firma GP motors (EBAY)
            GP motors austria
            – en last but not least, op advies van waltersgarage.be nog eens gebeld met de chef van keuringsstation om aan te geven dat voor oldtimers het identificatieplaatje niet nodig is.

            – En wat blijkt: ben vandaag mogen langsgaan, de afkeuring van vorige week werd direct ongedaan gemaakt en alles in orde! Zelfs niet moeten betalen omdat ze inzagen dat een medewerker van hen een fout had gemaakt! (keuring Alken).
            Plaatjes heb ik dus voor de collectie…
            Iedereen nogmaals hartelijk bedankt. Zonder dit forum zou ik serieus in de sh*t gezeten hebben…

              Pagina 85 vanonder heb je referenties voor plaatjes.

                Waarschijnlijk ook bij Joma parts. http://www.jomaparts.com/nl/intro

                  Onderstaande plaatjes en alle stickers zijn te vinden bij klik hier

                    kort boortje gebruiken zodat kans op schade in de wielkast gering blijft (elektra, remleiding, band, …)

                    [video width=425 height=344 type=youtube]7qv9xWTunwA[/video]

                      ok. Heb zo’n plaatje besteld bij die Duitser uit het zwarte woud.. (speelt zeer kort op de bal, die man). Heb je toevallig ervaring met rivetten schieten in plaatwerk?

                        Bij mijn weten lopen daar geen Heren rond, kenners nog minder :relaxman:

                          Super bedankt!
                          P.S. aanvaarden de heren van de keuring een niet-origineel plaatje ?

                            als jouw auto zo’n lang nr heeft wordt het idd een probleem om dat in zo’n kadertje gegraveerd te krijgen 🙁
                            tenzij je de evidente cijfers/letters veel kleiner laat doen zoals op de stickers tegenwoordig:
                            WPOZZZ99ZSS313773

                            en als het echt niet zou gaan kan je HIER nog steeds een universeel plaatje laten graveren met alle info erop over draaglast per as, MTM, chasisnr, bouwjaar, …

                            merc2.jpg

                              Fahrgestellnummer = Chassisnummer
                              tem 1980 gebruikte men de kortere (10 digit) Fahrgestellnrs (uitgez Japanse auto’s) en vanaf 1981 gebruikt men de lange nrs (17 digit) beginnend met WP0AA, WPOAB of WP0EA voor de modellen gemaakt voor USA en Canada en WP0ZZZ voor ROW (rest of the world)

                              vin.jpg

                                Nogmaals merci Deepee,

                                P.S. wat is het “Fahrgestellnummer”? Is toch verschillend van Chassisnummer dat veel langer is en begint met WP0ZZZ91…”

                                  hier een voorbeeld van een 911sc uit 1980
                                  Typenschild001.jpg

                                  staan te koop op de duitse site van ebay: typ als zoekopdracht eens volgend artikelnr in “300788414139”
                                  vervolgens ga je bij een sleutelmaker of juwelier langs om je blanco plaatje te laten graveren.
                                  (elk duits PorscheZentrum vraagt voor zo’n dogtag 140 euro incl gravure)
                                  het zal alleszins eenvoudiger en goedkoper zijn dan een homologatiekeuring.

                                    Helaas.. BBT gebeld…. geen plaatjes van 1982.
                                    Andere ideeen? Vrees dat ik anders homologatiekeuring aan mn broek heb…

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.