Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Iemand ????
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door Pascal911.
-
MakerDiscussie
-
16 maart 2010 om 03:29
Hopelijk niemand van hier op het forum 😕
-
MakerDiscussie
-
…wat ik meermaals zeg,
zet zo iemand op circuit,waar ze voluit mogen gaan en ze kakken in hun broek.
Grtz Pascal.Voila,
Frank verwoordt het goed, eindelijk iemand die die baan kent.
in this case -> onverantwoord!Ik ken deze baan, ik passeer er regelmatig. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken daar 180 te gaan rijden.
Het is een kaarsrechte tweevaks rijweg met aansluitend fietspad. Veel huizen liggen slechts op enkele meters van de rijbaan, en er zijn veel veldwegen en kleine baantjes die op deze baan uitkomen. Als ik ga mountainbiken moet ik hier oversteken.
Je moet weten waar en wanneer je kan doorrijden (ben ikzelf ook niet vies van), maar op deze weg moet je je gewoon rustig houden.
just my 2 cents.Frank.
ik denk niet dat er hier iemand is die dit goedkeurd als dit overdag gebeurd.
‘s nachts is een ander verhaal.En ik herhaal ik weet niets van deze baan af, maar stel je zit op de huppeldepupsteenweg 20km verbinding tussen 2 dorpen (iedereen kent zo een wegen) snelheidsbepeking 70km/h
als je een lijstje wil zal ik 1 geven.
er wonen mensen naast deze baan (tegen de dorpen en ook nog beetjeverder, maar dan nog heb je 8 km die gewoon tussen de velden loopt, en breed genoeg is (allemaal echte feiten die ik dagelijks tegenkom bij woonwrk verkeer)
dus tusen die open velden duw je even je gas in, de weg is goed, auto is in orde gemaakt, je hebt een heel duidelijk zicht, je grootlichten staan op, in de verte zie je naast een afgescheiden fietspad en nog een grasstrook een geparkeerd peugeoke staan, geen beweging, geen lichten niets om je zorgen te maken. even op de gas gaan hier kan het wel.
je tikt de 190 aan op teller. je hebt nog ruimte volgende dorp is nog 4km verder. eerte huis nog zeker 3 km.
je passeert peugeoke -> FLITS.zeg nu eens wat er hier gevaarlijk aan was?
enkele weken geleden:
‘s ochtends naar werk rijdt ik 70-75 en zijn er enkele ‘johnnys’ die tegen 90/100 nerveus zitten in te halen en in je gat plakken om er dan bruusk en gevaarlijk voor te gaan…
dan controleert de politie niet, maar ik kom om 1u10 van een feestje (niet gedronken want dat doe ik niet) ik haal een (hoogstwaarschijnlijk dronken want zijn snelheid was ongeveer 50 en zwalpte over de weg) zilveren S60 in, dus ik geef wat gas bij. ik kom net terug op mijn vak -> FLITS boete moet nog komen maar heb al gebeld is 92 waar je 70 mag (gelukkig want het had evengoed 110 kunnen zijn).
ik heb deze overtreding begaan, maak er geen problemen over en zal ze betalen… maar ik vind niet dat ik het gevaar op de weg was.Er zat een collega bij, zijn eerste reactie was “ik had er ook opgestaan”, hij stelde zelf voor om de boete te delen, heb ik voor bedankt, hij heeft geen gas gegeven ikke wel.
WAt ik wil duidelijk maken dat aan die situatie niets gevaarlijk was. ik reed mss 85 op teller (reeds te hard ik weet het) ik geef wat gas bij om een (voor mij) gevaar op de weg in te halen
ik kom op mijn vak (en gelukkig vertraag terug) en flits 92km/h waar je 70 mag…nieuwe audi A4 dus technischa alles in orde, ben al blij dat het niet met de P was want dan was het waarschijnlijk wat harder geweest
als ik eerlijk ben had ik mss 120 gereden voor inhalen, even gas bij en dan terug vertragen was mss geflitst aan 135, Maar blijf het nog steeds niet gevaarlijk vinden.
wat die ‘anderen’ doen ‘s cchtends vind ik veel gevaarlijker (en ik kom ze 2 ochtenden in de week tegen dus ze doen het constant, denk dat het 2 collega’s zijn die een raceke naar het werk houden)waarbij ik deze overtreding nog steeds niet wil goedpraten, maar ik vel ook geen oordeel.
enkele cijfers180km/h = 50m/s
bij gevaar die het oog ziet voor de hersenen reageren -> 0,5 seconden (als je alert bent)
van de gas af naar de rem -> 1 seconde als je (alert bent)
dus voor je nog maar kan beginnen remmen (dus nog steeds 180km/h) ben je al 75m verder. en dat is een heel eind.Nu concreet als het was in het bovenstaand geval kan ik nog ergens wat begrip opbrengen maar ga ik ook zeggen zou je niet beter in het vervolg op circuit rijden of op een autosnelweg tegen die snelheden.
doet die kerel dat in het dorp met die huizen aan de zijkant ‘s nachts vind ik die 180 te snel (veel te snel).
Doet hij dat op een zonnige woensdag namiddag terwijl alle kindjes lopen te spelen in de buurt verklaar ik hem ook gek en hoop ik dat mijn kind er niet in de buurt was of ik maak er sates van.ik probeer hier alleen maar aan te tonen dat
ik woon op die weg (heel ruim is, mss wel 10km verder op)
en de overtreding in een ruimer kader moet gezien worden.
En dat de politie niet veel controleerd op momenten dat het voor de verkeersveiligheid goed zou zijn.(gewoon met een duidelijk zichtbare combi langs de weg staan is al voldoende)
maar dat ze vooral controleren op momenten dat ze weten dat er poen en publiciteit te rapen valt (de poen is zo erg niet maar de publiciteit van KIJK EENS wij doen iets aan de verkeersonveiligheid is ZO hypocriet)en daarmee zegik NIET dat alle controles zo zijn. maar wel veel!
Bijkomend denk ik dat dit vreselijk off-topic aan het gaan is. en zal je altijd moraalridders (die zoiets nooit zouden doen) hebben en ook gekken (die zoiets altijd doen ook op woensdagnamiddag)
[quote=”JoeBar_S2″:tdr1f0qx]Het was waarschinlijk anders geweest moest het een knappe 20 jarige studente geweest zijn met een minirokje
[/quote]Hangt er van af hoe kort het rokje is en of mijn vrouw erbij is of niet 😆
Maar snap de redenering 😉@ Porsche : Klopt volledig .
Maar zoals eerder vermeld staat er geen tijdstip bij . Overdag is het idd crimineel , maar ‘s nachts als er niemand te bespeuren valt al minder (maar idd even strafbaar) . En dan horen die brave kindjes in hun bedje te liggen . Zoniet is die moeder even onverantwoord bezig als deze bestuurder 💡In een reactie van 15/03 verwoord een moeder het als volgt:
“Een mens met een beetje gezond verstand doet dit niet en keurt dit ook niet goed. Ikzelf woon langs deze straat en mijn beide kinderen steken hier dagelijks de straat over om naar school te gaan. Ik mag er niet aan denken als er op dat ogenblik een gek als deze voorbij komt gevlogen.”
Ik kan ze alleen maar 100% gelijk geven, alle andere argumenten ten spijt.
– Ja meneer, U reed 183 km per uur. wat heeft U daar op te zeggen…!!!
– Eeeuh, Ik wou net naar me 4 schakelen…. 😐 1ltcthfv]en dan naar me 5[/size] 😕 1ltcthfv]en dan naar me 6[/size] 😳ja, wie de zonde niet heeft smijte de eerste steen. het is wel een feit dat je met een porsche al heel snel 170 haalt.. praat je over seconden… en de auto koppelt het snelheidsgevoel niet echt terug…Ik betrap me er toch ook op dat ik regelmatig harder rijd dan ik dacht. Nu 183 waar je 70 mag… tja, snachts of overdag, is toch wel erg hard voor een secondaire weg, kun je eigenlijk niet maken. Alhoewel je soms ook vraagtekens kunt zetten bij 4baanse wegen zonder zijwegen van een paar km lang waar dan plots maar 70 mag worden gereden…. en die liggen er snachts als er geen verkeer is toch ook verlokkelijk bij….. 😳 en een keer optrekken 1,2 en 3 en dan weer van het gas, wie heeft dat al niet gedaan, en dan net op het hoogtepunt de FLITS….. doet pijn…en wordt je vervolgens tot stof verguisd in de publieke opinie…. maar het mag ook niet, dus als je gepakt wordt op de blaren zitten…..
kun je beter zoals wij doen, op het circuit wat rondjes draaien met vrijrijden, is safer… en bv op spa franchorchamps vind ik de max om te rijden.
Kijk , dat zijn reacties die aansluiten met en de mijne .
Ook ik ben niet heilig en durf af toe (wel vééél minder dan vroeger) eens te snel rijden .
Ook ik ken de baan niet , maar ken meerdere 4 vaksbanen met middenberm waar 70 de topsnelheid is .
Ik rij dagelijks op zulke banen . Ik denk aan van Houthalen tot Helchteren .
Ja , daar waar Havik Racing zit waar ze onlangs pas digitale kastjes gezet hebben .
Ook daar kan ik dagelijks mijn rijbewijs verliezen net als 80% van de andere weggebruikers .
Ook het tijdstip is niet onbelangrijk .
Als ik ‘s nachts van mijn werk kom en op zulke wegen (die btw in betere staat zijn dan onze snelwegen) alleen aan het rijden ben durf ik ook op het gas gaan .
Snelheden van 183 niet ( meer ) zo veel als vroeger , maar het gebeurt wel eens éénmalig .En idd die reacties die op de link staan zijn ronduit belachelijk .
Maar we kennen het fenomeen . Achter een computer zijn er veel toetsenbordridders die alles beter weten . Wedden dat ze in real life ook elke dag overtredingen maken waardoor ze hun rijbewijs zouden kunnen verliezen moesten e gepakt worden ❗so true,
en je kan het doortrekken naar alles hee…
parkeerplaats stelen (snel snel erin voor de vorige eruit is terwijl jij al een tijdje staat te wachten en die mensen rustig hebt laten inladen)
rechtstaan op de bus voor ouderen of mensen die zichtbaar moeilijk te been zijn, voor zwangeren…Toen ik met mijn hoogzwangere vrouw door een niet al te druk shopping center liep heeft ze toch een paar keer ‘nen stamp’ gehad en een paar keer opzij moeten springen…
ware het niet dat ik van haar niet mocht had ik ze terplaatse (weliswaar verbaal) met de grond gelijk gemaakt.Onlangs nog meegemaakt. een auto of 5 voor mij (stonden aan te schuiven voor roodlicht) valt er een oudere mens met zijn fiets “gewoon” omver (mss een put in de weg, een flauwte)
Die mens staat niet direct op. (5 seconden ofzo) het wordt groen… 4 (JA VIER) autos zijn gewoon voorbij gereden hebben nog moeten uitwijken om er niet over te rijden
niemand die even stopt, en spontaan uit zijn auto springt en gaat helpen… Het was waarschinlijk anders geweest moest het een knappe 20 jarige studente geweest zijn met een miniirokjeWaar gaan we naartoe… 🙁 (
nog even meegeven: staat niet bij wanneer het gebeurd is hé.. kan evengoed ‘s nachts geweest zijn, want tegenwoordig zijn de controles in de week ‘s nachts ook opgevoerd wegens vele klachten van mensen van geluidsoverlast.
‘s nachts durf ik ook wel eens serieus op m’n gas te gaan staan.. Maar in volle daguren.. ik weet natuurlijk ook niet wat voor baan dit is, maar als het een 4-rijvakken baan is, met een berm.. mja.. ok.. maar anders vind’k het ook maar té snel. Maar goed.. ik veroordeel niemand, heb zelf ook wel eens met momenten een zware voet, en ik denk de meeste hier, anders zouden we niet “porschen”.
and for the record: it was not me 8)
Helaas is respect ver zoek geraakt. Ik zeg ook niet dat 183 km/uur op een 70-baan rijden mag. Wie het spel speelt moet de gevolgen ook maar dragen! Ik durf dat ook regelmatig doen 😳 (als ik zie hoe het er elders aan toe gaat, dan is België wel echt een politiestaat waar ge alleen moet luisteren en betalen en verder zwijgen).
Gisteren ben ik nog een halve dag op de weg gemoeten en ik was blij dat ik terug thuis was. Rij je dan normaal 70 op een weg dan plakken ze tegen uwe bumper, flikkeren ze met de grote lichten of maken ze rare handgebaren omdat ge niet “vlot” rijdt (ik was met de skoda voor alle duidelijkheid). Op de autosnelweg 120 km/uur op het middelste baanvak = ze rijden u er bijna af of duwen u verder. Enorm veel verkeersagressie!!! Ik bedoel maar de mentaliteit is “ik ben hier en de rest moet opzij”. Ik hoor het in de winkel dagelijks van jonge gasten. Totaal nul,nul respect en ze vegen hun g..t aan alles. Ze parkeren hier op het voetpad, een voetganger komt voorbij en vraagt vriendelijk om hun wagen van het voetpad te zetten. Die lachen ze in zijn gezicht uit. Wat doet ge als gewone burger tegen vier of vijf gasten die u bekijken of ze elk moment op uw gezicht kunnen gaan slaan (zelfs in het boeregat Tremelo gaat het er al zo aan toe).
Waar ik niet tegen kan zijn sommige reacties op het artikel. Jaloezie, leedvermaak, uitzichtloosheid … precies of zij zijn allemaal heilig. Ik vraag me af hoe dat zo’n mensen in een maatschappij of op hun werk functioneren. Daarom dat ik nooit met personeel wil werken, als ik zag dat een werknemer van mij dergelijke reacties schreef mocht hij vertrekken 👿
70baan?
Ik ken ze niet dus ik spreek me er niet over uit.. maar tegenwoordig is alles een 70 baan.
Ik ken 70 banen waar ik soms geen 70 durf rijden uit schrik dat er een kind over zou steken of plots een voetbal de baan opvliegt.
maar ik ken er ook waar je zonder enig gevaar 120 kan rijden,nu 183 is wel een andere categorie, zelfgs met perfecte reflexen. Maar ik oordeel niet tot ik alle feien heb.
ik maak ook graag de vergelijking met 30 jaar geleden
toe reden er autos type kever, 2CV, zelfs de rappere dingen Capri, Alfa,(ja er bestonden ook Ps maar die laat ik opzettelijk weg 🙂 ) )toen mocht je 120 op auto snelweg, 90 buiten het stadscentrum en 60 erin.
die autos hadden een remweg die een veelvoud was van de huidige (redenen zijn er alom, trommelremmen, ophanging, soms geen bekrachtiging, bijna nooit ABS, noem maar op)
als je 120 reed had j het gevoel dat je uit elkaar aan het rammelen was e had je het geluid dat je met een (hedendaagse) cabrio nog niet zou hebben.Maar als je nu met 150 over de auto snelweg ‘raast’ ben je een moordenaar, terwijl je stop afstand (dus reactie en remafstand) korter is dan 30 jaar terug tegen 120)
ook in de bebouwde kom is dat zou vroeger tegen 60 op je rem staan of nu tegen 75-80 gaat je bijna de zelfde stop afstand geven. maar owee als je 75-80 rijdt in de bebouwde kom…
bij 75 is de minnelijk schikking 200 euro e bij 80 ben je op de rand van je rijbewijs te verliezen…Ik pleit niet voor versoepeling van de regels, gewoon het meegaan met zijn tijd ipv het (zeer opvallende) vullen van de (staats/stads-)kas.
iedereen is tegenwoordig heiliger dan de paus, ze trekken van leer tegen hardrijders, maar kruipen zelf dronken (of medicatie) achter het stuur of omgekeerd.
Ik weet alleen dat ze mij an jongs af aan geleerd hebben dat ik moest opletten in het verkeer en dat het niet is omdat je voorrang hebt dat je die ook MOET nemen…
dat respect voor alle weggebruikers nodig is, maar dat ik er rekening mee moet houden dat ik (toen als zwakke weggebruiker) er meer last van zal hebben dan iemand in een auto bij een eventuele aanrijding.
zelfs al was ik in mijn recht en had ik voorrang, groen licht, passeer ik een enkele richtingsstraat waar normaal geen auto uit mag komen,…Ams ik nu deelneem aan het verkeer (gelijk op welke manier) kom ik dagelijks wel iets tegen in de trend van scholier steekt over zonder kijken want “er is een zebrapad DUS heb ik voorrang”
Neen jongeman, jij hebt pas voorrang op het zebrapad na oogcontact met de bestuurder van de wagen.enfin, heel dit relaas om te zeggen dat respect voor elkaar en hoffelijkheid totaal beginnen te ontbreken in het verkeer en dat dit geen goede tendens is.
en ik zeg NIET dat 183 in een zone 70 respectvol is.!!!
Das er wel over. Op de autosnelweg racen is ok voor mij, maar op een 70 baan ? 😕
En sommige reacties daarop 🙄
Moest er dat éne hier voor mij vertellen 👿 Daar heb ik zelfs gevangenisstraf voor over om die omver te sch… 😈 😈
Allemaal wereldverbeteraars. Zoals de milieuhype. Mensen vragen of ge een egoist zijt omdat ge met ne P rond rijdt?
Maar zelf hebben ze een rammelkar van 15 jaar oud bij waar de stinkende rook uitvliegt.Snap dat niet. Zo nog een mooi voorbeeld van iemand die “alles voor dieren doet” : hij snapt niet dat iemand een kat of hond kan omver rijden. Een mens weet dat ze moeten oppassen voor wagens maar dieren niet. Hij hecht meer belang aan het leven van zijn schoothondje dan aan het kind van zijn gebuur 😯
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.