iemand die deze 912 E ken / al gaan bekijken is

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening iemand die deze 912 E ken / al gaan bekijken is

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • de kids kunnen daar vanachter nog in hoor.
      Als ze te groot worden willen ze toch al niet meer mee met vader…. 😉

      Die SC kan ik inderdaad even volgen, thnx deepee.

      Wegens tijdsgebrek de wagen nog niet kunnen bekijken, ik hoop dit deze week of volgend weekend te kunnen doen.

        mss om je een idee te vormen van de huidige SC marktprijzen deze even volgen

          Ik heb mijnne SC vorig jaar (2015) gekocht voor geen 28.000 eur. Perfect in orde. Rijdt als een zonnetje, maar wel met gebruikssporen (dus geen concours). Ge moet geluk hebben en erop uit komen.

          die 912E lijkt wel een mooi dashboard te hebben, maar kan je daar met 4 inzitten???

          Mvg, /AmbuRaf

            https://www.hagerty.com/apps/valuationtools/1976-Porsche-912-E

            Volgens de kenners 18.700 usd

            Afhankelijk van de staat wat meer of minder
            Maar op de fotos lijkt het mij alvast geen toppertje

              ik zal inderdaad de keuze moeten maken, maar vroeg hier toch graag even de ongezouten mening.
              Een SC kan inderdaad voor die prijzen van midden 20k, maar de staat is helemaal niet te vergelijken.

              Plots krijg ik nu de melding dat mijn bus veel meer waard zou zijn, terwijl ik via pb berichten kreeg dat hij overpriced was.

              Dus kort maar bondig; wat is DEZE 912E waard volgens de kenners?

                T2a inruilen op deze 912€ +opleg lijkt me een slechte deal. De verkoper zal u graag zien langskomen :think:

                  veel te duur voor iets wat niet vooruit gaat…
                  paar maand geleden (dus in het hoogseizoen) stond hier op het forum een gele 911 2.7 te koop die ik denk voor rond de 27 verkocht is…
                  zelfs met een versnellingsbak revisie van 5k erbij nog een betere koop…

                  op internet zijn toch genoeg SC en zelfs 3.2 te vinden voor rond de 30-35

                  http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-3-0-sc-coupe-98890334.htm

                    [quote=”stijnG” post=225427]…heb je het dan over de bovenstaande comments ivm de motorisatie van de 912E of heb je het dan over mijn goesting om hier mee rond te tuffen?[/quote]

                    ik bedoel gewoon dat niemand in jouw plaats kan beslissen omdat wij niet alles mee in overwegen kunnen nemen zoals jij dat zelf kan.
                    alleszins veel wijsheid gewenst de komende dagen. en wat ook de uitkomst is, nooit achterom kijken en spijt hebben.

                      volg jullie niet helemaal in de denkpiste van de SC. Op de targa na vind je toch geen SC meer voor dat budget, in de staat zoals deze E is?
                      Ik zie prijzen van 38.000 tot 48 000…..

                        Zoals Dirk zegt voor dit budget kunt ge u beter een SC zoeken ….

                          deepee, de T2a gaat zowiezo weg.
                          Ik rij er niet mee, staat hier maar als beautyqueen in de garage. Had ik de plaats, dan zette ik hem in de hoek onder een doek….maar dat heb ik niet (het doek wel, de plaats niet)

                          En ik wil terug rijden, zoals ik met mijn karmanns, kevers, 951, …. deed

                          Mooi gezegde met de moccasintjes. Maar heb je het dan over de bovenstaande comments ivm de motorisatie van de 912E of heb je het dan over mijn goesting om hier mee rond te tuffen?

                          Ik vind het een moeilijke denkoefening, gezien ik weet dat de T2a perfect in orde is en ik dit niet weet voor deze 912E. Mocht ik dit weten, en een fotoverslag krijgen zoals ik wel kan geven van mijn T2a, dan stond hij hier zonder twijfel.
                          Echter…..meer dan met een magneetje rond de body te gaan, de bodygaps te bekijken, … kan ik niet. Te veel Porsche leek op dat vlak.

                            ik weet van een oud gezegde “Don’t judge a man till you have walked two moons in his moccasins.”
                            … en toch zou ik in uw plaats die T2a houden ipv geld op te leggen voor deze 912E

                              geachte heren,

                              Dank voor het antwoord.
                              Het model, de geschiedenis, productieaantallen, motorisatie ken ik allemaal. Mij stoort het niet om een 100PK motor in deze wagen te hebben.
                              Bij een klassieke P gaat het mij vooral om de looks….en laat ons wel wezen, het is niet zo dat de wagen niet vooruit zal gaan.

                              951 heb ik reeds gehad, 987 heb ik reeds gehad.

                              Ik zoek momenteel een wagen (coupe) met 4 zitplaatsen, oldtimer. Ik zie het niet meer zitten om hoge taxen en verzekeringen te betalen voor een wagen waar niet veel km’s mee gedaan worden.

                              Mijn post was eerder bedoeld om eventueel mensen die de wagen reeds gezien hadden te bereiken. Desalniettemin bedankt voor de uitgebreide feedback.
                              Dit zou met inruil van mijn T2a zijn, mits opleg van mijn kant uiteraard.
                              De persoon deed me reeds een voorstel, aan mij om nu de keuze te maken….

                                Misschien heb ik me wat onduidelijk uitgedrukt :think:

                                Tussen 1966 en 1969 was er de Porsche 912.
                                Men nam de 911 koets en stopte er de viercylinder 1.6 van de laatste 356 in en schroefde het vermogen terug tot 90 Pk om een substantieel verschil te hebben met de toenmalige 911T van 110 Pk.
                                Zo overbrugde men het grote prijsverschil tussen de 356 en de nieuwe 911.
                                De auto verkocht in de eerste jaren beter dan de 911 en de handling was stukken beter dan die van de 911 door de lichtere (gewicht) motor.
                                Tegenwoordig is het een erg gewilde klassieker waarvoor zeer hoge prijzen gevraagd worden (+50k ….)

                                Deze 912 E is een heel ander verhaal.
                                Door het wegvallen van de zeer succesrijke 914 in de USA en in afwachting van de lancering van de nieuwe 924 besloot Porsche USA het verhaal van de 912 nog eens dunnetjes over te doen.
                                Maar dan in de toenmalige koets van de 911 (G -model) en niet met een Porsche motor maar met de VW 411 motor 2.0 van 90 Pk ! Daardoor is de auto een stuk trager dan de oorspronkelijke 912 1.6 gezien de zwaardere G- Koets en is eigenlijk niet vooruit te branden. Het is dan ook met voorsprong één de traagste Porsche’s ooit. De auto werd effectief maar 1 jaar gemaakt (1976), toen was daar de 924 !

                                Vandaar mijn opmerking: 34 K voor dit 912 derivaat is IMHO trop, en trop is te veel :respect2:

                                XXX

                                  Ik zie het ook niet goed, best uitgebreid informeren naar matching nbrs…
                                  Dan hebben we het koetswerk nog niet eens deftig bekeken.
                                  Geef Wim gelijk — voor de rest bemoei ik me er niet mee —
                                  Moeilijk om zo te oordelen :think:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.