Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Iemand ervaring met chiptuning
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
18 februari 2014 om 21:50
Ik zou mijn Boxster uit 1997 “misschien” willen chiptunen.
Zie allerlei prijzen van 200 tot 800 euro.
Wat is een goed adres.
Zie 3 voordelen meer PK, koppel en minder verbruik maar zijn er ook nadelen want daar spreken ze niet over op hun websites. -
MakerDiscussie
-
Ik zou er niet aan beginnen zeker niet een Boxster uit 1997 .
Het verschil gaat miniem zijn .[quote=”danny986″ post=160012]Bij 120 km/u zit ik rond de 9,5 liter.[/quote]
Reken de prijs van chiptuning eens om naar liters benzine.
En bedenk hoeveel je met de auto zal rijden per jaar.
😉:happy: :happy: Verbruik :happy: :happy:
Dan rij je toch niet met een Porsche.
Dan koopt ge best ne Polo 1.4 TDI 4.5 l/100 km :applaus:[quote=”danny986″ post=160012]Oké, veel discussie over het al dat niet doen vanwege PK winst, maar daalt het verbruik door ook niet mee?
Bij 120 km/u zit ik rond de 9,5 liter.[/quote]Waarom zou je rekening houden met verbruik? Is het uw dagelijkse wagen?
Versta me niet verkeerd, maar ik denk niet dat veel eigenaren met een Porsche denken aan het verbruik 🙄Oké, veel discussie over het al dat niet doen vanwege PK winst, maar daalt het verbruik door ook niet mee?
Bij 120 km/u zit ik rond de 9,5 liter.kijk, het is 7kg per pk dat gerekend wordt…..dus….de winst op een boxster van 97 is een 13 a 15pk, zet een passagier in de wagen van 90kg en je weet het verschil (ongeveer want het koppel zal ook iets doen maar beperkt op hoge toeren). heb ondertussen al een boxster van 97 met 2.5 gehad, 2003 2.7 en een 987 2007 met 295pk. Het verschil tss 204, 211, 233 is niets!!!!! 295 met een pak meer koppel vanwege de 3.4 is een enorm verschil!!!! Ik zou het geld aan chippen niet uitgeven, zou er eerder een triple meer boeken en genieten van de wagen, na ….euhm meteen merk je geen verschil. Je wil wel want je hebt net een fijne reis naar het zuiden uitgegeven om meer vermogen dus je denkt wauw! Maar effectief is de WAUW maar eerder héél FLAUW!
Kzou idd het geld in andere upgrades steken. Das ook mijn mening erover.
Ik denk ook dat je beter je centjes kunt houden want de PK winst met chippen op een niet geblazen wagen gaat te verwaarlozen zijn. En dan nog, ook al zou je het verschil voelen, binnen de week ben je je PK’s alweer gewoon en vraag je je af of het die honderden euros wel waard geweest gaat zijn. Misschien eens nadenken over andere upgrades? Betere banden, ophanging,…? Zodat je je vermogen wat beter kunt benutten. Het is namelijk spannender om met snelheid een bocht te nemen dan even een sprintje te trekken aan een rood licht wanneer er een Passat langs je staat. 🙄 Maaaar, wie betaald bepaald. Dus als je wilt chippen: Enjoy the extra power. 😉
[quote=”Goof” post=159920]Hij gaat roken als een schouw 🙂 Eerste wat ze doen bij chiptuning, is de milieubeperkingen uit de computer zwieren.[/quote]
Leuk, een Boxster diesel ! Nee, serieus, echt roken zal hij echt niet doen hoor. En de motoren zijn er wel voor gemaakt. kunnen heel wat meer aan dan wat ze standaard leveren. Zoals je zelf zegt, steeds goed warm rijden (dus niet enkel de koelvloeistof) maar dat doe je natuurlijk ook men een standaard P.
Gewoon doen.
Het is niet alsof je een subaru motor in een Gmund coupé monteert he.
Tis een boxster, geniet er van.
De pk winst zal niet vergelijkbaar zijn met de pk winst bij een gechipte turbo motor maar je zal het wel merken hoor.Ik zou van de chiptuning afblijven, zeker bij benzines zoals nen Boxter..Het gaat u veel geld kosten maar
het zal weinig opbrengen, vanblijven en genieten van uw pure P pk’s..
Ik heb van vrienden enkele positieve bevindingen gehoord als het om dichtgeknepen diesels gaat..
bv nen A5 2.7TDI +90pk & +50Nm..Hij gaat roken als een schouw 🙂 Eerste wat ze doen bij chiptuning, is de milieubeperkingen uit de computer zwieren. De druk in de motor wordt opgevoerd, dus al het roet van 1997 tot nu gaat eruit komen 🙂 Minder verbruik gaat in praktijk ook niet merkbaar zijn, omdat je de extra pk’s ook gaat gebruiken.
Ander nadeel is dat de motor er natuurlijk ook niet echt voor gemaakt is. Maar in mijn ervaring, zolang je de motor altijd mooi warm rijdt voor je hem serieus belast, kan het allemaal niet zo’n kwaad.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.