Iemand ervaring met een 911S 2,7 Sportomatic ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Iemand ervaring met een 911S 2,7 Sportomatic ?

• Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie
  • Kan iemand me hier wat rij ervaringen meedelen of waar ik wat meer info kan vinden?
    Vooral ook de sportomatic, heb ik geen ervaring mee, wat moet ik me daar bij voorstellen?

thx

Frank

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Is inderdaad veel wennen als je er met gaat rijden.

maar je andere optie is niet slecht. 💡

Ok zal dus eventueel wat wennen zijn…mmm toch nog eens over nadenken. dat iniatief van de boite te vervangen lijkt me geen slecht idee te zijn en de andere bij te houden.
        Thx guys voor de info!

Maar was het indertijd niet goed genoeg voor Vic Elford om er Monte Carlo mee te winnen in een 911T Sportomatic? Dacht dat ik ooit zoiets had gelezen.
          Indien hele goede wagen kan je altijd de sporto-boite eruit halen en 915 steken. De sporto bijhouden voor volgende koper en originaliteit…
          Heb er zelf ook ooit eens mee gereden en indien goed werkende best aangenaam (om sportief mee te cruisen), maar idd manueel is ‘leuker’:-) En je hand mag je toch nooit op je pook laten rusten?;-)

Heb er een 15-tal jaar geleden even mee gereden. Vond het eigenlijk niet zo slecht. Maar ik kan me inbeelden dat velen dat niet willen in een Porsche van die tijd. De persoon van wie de wagen was heeft hem nog altijd en ik hoor hem toch niet klagen. Geraakte (en nog altijd zo) niet goed in achteruit, ik denk dat hij altijd een beetje vooruit moest om in achteruit te geraken. Vervelend als je voor een muur staat 😀 . Weet echter niet of dat typische kwaaltje is aan die boite. Bottom line: persoonlijk zou ik de wagen daarvoor niet laten staan.

PB

En wreed ongewild bij de “liefhebbers”. 😉

Maar wel redelijk zeldzaam dacht ik?

Wim

Sportomatic is schakelen zonder te koppelen, dus je zet de auto in eerst versnelling en geef gas en komt in beweging, voor over te schakelen neem je de pook in de hand en ga naar 2, de bak regelt hier alles zelf en jij moet enkel gas geven.
                  Nadeel aan deze bak is, dat als je zodra de pook aanraakt de auto ontkoppelt, dus je hand kan bij optrekken niet op de pook blijven liggen.
                  Heb er een keer met gereden en vindt het een niet lekker systeem. 😳

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.