Iemand ervaring met Heinz Performance uit Aalst?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Iemand ervaring met Heinz Performance uit Aalst?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Iedereen,

    Wie heeft er ervaringen met Heinz Performance tuning uit Aalst?
    Ik wil eventueel mijn wagen laten tunen maar zou eerst willen weten of iemand ervaringen heeft met dit bedrijf (positief/negatief).

    Alvast bedankt 🙂 !

    Greetz,

    Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • aanzienlijk is het verschil niet, wel merkbaar.
      Hij heeft het ook vooral gedaan omdat met de chip, de motor minder diep in toeren zakt, en dus minder makkelijk stil valt… Mijn 964 heeft daar geen last van.

      De verkoper van de chips was ook bezig met een chip om een gewone LMM te kunnen monteren ipv de luchtklep standaard, ik zou dan ineens zo 1 kopen…

        Dat was idd. de naam die ik ook door gekregen had.
        indescrete vraag….als het toch aanzienlijk verschil maakt… waarom heeft de_koen het nog niet laten doen? 😀 😀 dat rijmt ook nog 😀
        reageer eventueel via pb…

          een beetje opletten met malafide bedrijven erbij te halen om een punt te maken. Heinz heeft een goede reputatie in de branche.
          Of denken jullie dat Porsche Centre Paal zijn naam bovendien wil verbinden aan een co-sponsor die onbetrouwbaar is qua prestaties en garantie?

            [quote=”Litho” post=271609]Een chip heeft men mij ook al voorgesteld….

            citaat:
            Aangaande uitlaatsysteem. Ik kan een RS chip leveren waarmee vermogen en koppel worden verbeterd van de 964, dit komt tevens ten goede van de uitlaat setup. Chip bevat de originele mappings van de RS en geeft een betere loop van de motor en versoepelt het schakelen. Bij interesse kan ik de chip locatie inbouwen (ik werk in Hasselt). Kosten chip, inbouw, uitlezen ECU(Motronic) en stellen stationair komt op 185,- euro. Originele chip blijft behouden. Inbouw is 45min werk. Leuke upgrade.
            Chip werkt op zowel standaard als modified 964. Met Cup pipe mooiere doorstroom en verslavende lichte plof bij gas los (-:
            Indien niet tevreden bouw ik ‘m gratis terug om.
            Gr

            Maar omdat ik geen referenties kon krijgen….tenzij 1 iemand op het nederlands forum….heb ik mijn twijfels.[/quote]

            Hij heeft er toch zeker al meer dan 1 verkocht hoor…
            Een maat heeft er ook 1 in zijn 964 van Kappi2907 (zelfde verkoper als de jouwe) en hij is er zeer tevreden mee, duidelijk levendigere motor en meer koppel… We wisselen aventoe al eens van auto (beiden 964 c4) en het verschil is merkbaar…

              @ Vandamme…
              zo is dat.
              Maar de mening van personen die het al gedaan hebben zou de beslissing vergemakkelijken.

              123

                Leuk hoor. Beetje onnodig.

                Want het punt blijft:

                Een garantie is van het bedrijf of van de persoon, die zelf garandeert dat ie iets zal doen.
                Maar als je die niet kent, dan weet je niet hoe betrouwbaar die garantie is.

                bv Motormeister in de US garandeerde ook altijd alles , maar er waren meer klachten dan succesverhalen over dat bedrijf.

                Je kan een garantie krijgen van een schijt bedrijf, die zegt dat hij iets gratis zal doen nadien als je niet content bent en het dan niet doet. Dan sta je daar met die waardeloze garantie.

                De garantie is redelijk subjectief als diegene die hem geeft, een onbekende factor is.

                Deze gast garandeert dus dat hij terug zal ombouwen als je niet content bent.
                maar wat als je motor ontploft? Hoeveel garantie kun je dan nog verwachten? 6m?
                6 meter?

                Een referentie is potentieel objectiever.

                Daar geven anderen je feedback over hun werkelijke ervaring met dat bedrijf.
                En je kan kwantitatieve of kwalitatieve referenties hebben.
                Kwantitatief : er zijn veel mensen die er over boffen
                bv Diverse mensen op diverse forums boffen over een tuner.

                Kwalitatief: Er zijn enkele mensen, met goede reputatie en kennis van het onderwerp die de referantie geven. (bv Jacky Ickx zegt dat hij altijd zijn auto daar laat tunen en geweldig content is)

                Das geen kwestie van uren blijven discussiëren, dat is nu eenmaal hoe het werkt.

                  ne lullevent is geene lul…:lol:
                  ne lul is geene lullevent… :happydance: :happy:

                  Kan je ook uren over blijven discussiëren…. :coolness: :popcorn:

                  123

                    een referentie is geen garantie
                    en een garantie is geen referentie

                      referenties 🙄 ?? als deze tekst “Indien niet tevreden bouw ik ‘m gratis terug om.” geen mooie garantie is dan weet ik het even niet meer…..:popcorn:

                        Een chip heeft men mij ook al voorgesteld….

                        citaat:
                        Aangaande uitlaatsysteem. Ik kan een RS chip leveren waarmee vermogen en koppel worden verbeterd van de 964, dit komt tevens ten goede van de uitlaat setup. Chip bevat de originele mappings van de RS en geeft een betere loop van de motor en versoepelt het schakelen. Bij interesse kan ik de chip locatie inbouwen (ik werk in Hasselt). Kosten chip, inbouw, uitlezen ECU(Motronic) en stellen stationair komt op 185,- euro. Originele chip blijft behouden. Inbouw is 45min werk. Leuke upgrade.
                        Chip werkt op zowel standaard als modified 964. Met Cup pipe mooiere doorstroom en verslavende lichte plof bij gas los (-:
                        Indien niet tevreden bouw ik ‘m gratis terug om.
                        Gr

                        Maar omdat ik geen referenties kon krijgen….tenzij 1 iemand op het nederlands forum….heb ik mijn twijfels.

                          [quote=”Litho” post=271577]Ik heb onlangs bij dezelfde firma (maar dan in Hasselt) inlichtingen gevraagd om eventueel de 964 eens onder de loep te nemen/ chippen.
                          Het antwoord was dat ze daar niet aan beginnen omdat de (winst?)marge te klein was.[/quote]

                          Een turbomotor is gemakkelijker (zonder mechanische aanpassingen) op te voeren dan een atmosferisch blok.

                            Misschien off topic, maar printen met slechte solderingen kan je terug door het soldeerbad laten gaan. Zo doen wij het toch. Enige probleem is dat het nu loodvrij is en die oude printen nog met lood. Die vervuilen het soldeerbad dan wat.

                            123

                              vermoed dat 964 niet met laptop te flashen is. maar effectief een andere chip moet krijgen. letterlijk de dme doos open trekken en op dat moederbord een chip vervangen door programeerbare eprom.

                              met risicos vandien want die oude motronic doos is delicaat op leeftijd.oude soldure die kan breken…vocht. oxidatie. en alst kapot is zijn die dingen duur om te herstellen of vinden

                                Ik heb onlangs bij dezelfde firma (maar dan in Hasselt) inlichtingen gevraagd om eventueel de 964 eens onder de loep te nemen/ chippen.
                                Het antwoord was dat ze daar niet aan beginnen omdat de (winst?)marge te klein was.

                                  Ben vroeger eens geweest om een wagen te tunen en zijn heel correcte mensen.
                                  Echter nu heb ik onlangs terug een wagen laten tunen, maar ben bij BR-Performance geweest, gewoon omdat het wat dichterbij was en ik ook heel veel positiefs over hoor.
                                  En ook daar zeer goed geholpen zoals bij Heinz.
                                  Ter info het waren geen P’s

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.