Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Iemand ervaring met Lakbescherming ‘Flon 4000’ ?
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
7 augustus 2013 om 20:22
Hallo,
Mijn P 993 is eindelijk compleet herlakt :relaxman: , nu stelt de spuiter voor om de P nog een
lakbesherming te geven.
Dit zou voor extra bescherming zorgen voor de lak. + 3 jaar garantie op de sealing.
Blijkbaar is het een sealer die over de lak wordt gezet.
Heeft iemand hier op het forum enige ervaring mee?In bijlage zit er een foto van mijn 993 die pas hesrspoten is.
(voor de mensen die achter pics vragen hé) 😀Alvast bedankt
CostaAttachments: -
MakerDiscussie
-
Sorry, maar de 2 hierboven geplaatste posts kan ik echt hier niet plaatsen.
Petroleum is sinds jaren al niet meer in gebruik in de (professionele)poets industrie, misschien nog in de hobby sector.
En dan het opwerken van lak en poetsmiddel is al lang achter de rug, was indertijd nog wel eens een probleem met cellulose lakken en eerste water gedragen lakken, maar nu niet meer van deze tijd.
Als je net als bij onze leverancier (Spies Hecker) naar het lab gaat voor een info dag, en je ziet waar de lak allemaal bestand tegen moet zijn. 😯
Het enige wat ze nog niet voor elkaar krijgen als het er langer opligt dan een week, is de schijt van een vogel.
Wil je geen plekken op je lak moet je deze binnen een week verwijderen, anders een schoon dof plekske.
😉Even ten rade gaan bij de carrossier? Bij DuPont verf zal het geen probleem geven, toch
opletten dat de verf & lakbescherming (was) niet gaan vechten met elkaar..opgepast met petroleum deze tast de rubbers aan , je bent beter met een pro autoshampo
vb maquiarsgreetz
[quote=”porsche” post=138737]Waw, een glansmeter, weeral wat bijgeleerd. :coolness:
Maar wat moet ik me daar bij voorstellen[/quote]
Klein maar fijn, en daar kun je de % zien van de 100% glans.
De zwarte kwam aan 93% op de meter.[quote=”porsche” post=138740][quote=”OlivierV” post=138739]
Dat is een mens die weet waarover hij spreekt 🙂 [/quote]Voor een prijskaartje van +1.000.000 euro mag het een laagje meer zijn voor mij :D[/quote]
😆
Wat ik wil aantonen met dit filmpje is dat de perfecte glans komt uit een goed geprepareerde laklaag, en niet door de wax.
[quote=”OlivierV” post=138739]
Dat is een mens die weet waarover hij spreekt 🙂 [/quote]Voor een prijskaartje van +1.000.000 euro mag het een laagje meer zijn voor mij 😀
We zitten dan tevens in de prijs orde van de Bugatti Veyron Grand Sport ‘L’Or Blanc’. Deze is deels gemaakt uit porselein door de vakmannen van de Berlijnse Königliche Porzellan-Manufaktur.
Het resultaat is een met wit en blauw fijne keramiek getooide wagen.Dat werk heeft meerdere weken in beslag genomen om met de hand elke millimeter met blauwe verf te bedekken en daarna werden vijf lagen vernis gelegd en als afsluiter werden de twaalf porseleinen elementen op het koetswerk en in het interieur geplaatst.
Wel, ik begin te twijfelen :think:
Gevonden!
Dat is een mens die weet waarover hij spreekt 🙂
Daar hangt natuurlijk wel een mooi prijskaartje aan vast ook 😳
En eigenlijk, naar mijn mening: een wax voegt slechts een heel klein deel aan glans toe aan de auto, de mooie glans komt vooral uit een gezonde laklaag.
Het hoofddoel van wax is namelijk bescherming.Bij een merk als Koeningsegg bv., daar wordt er aan nieuwe auto’s 200 uren gepolierd alvorens ze de fabriek verlaten 😉
Zal eens dat filmpje opzoeken waar die uitleg gegeven wordt 🙂
Waw, een glansmeter, weeral wat bijgeleerd. :coolness:
Maar wat moet ik me daar bij voorstellen, doet me wat denken aan de tandpasta reklame op TV waar een sterretje op je tanden verschijnt als je goed gepoetst hebt. 😀
Alle gekheid op een stokje, ik heb het even opgezocht:
Glans is het vermogen van een oppervlak om licht te weerkaatsen zonder verstrooiing. De bepaling van een glansgraad gebeurt door een constante lichtstraal vanuit een bepaalde hoek op de testoppervlakte te richten. Vervolgens wordt de hoeveelheid weerkaatst licht onder dezelfde hoek gemeten.
Nu wordt een auto poetsen toch wel een heel komplexe materie als ik dat lees 😀
@Funny, een glansmeter bestaat weldegelijk 😉 , maar wordt weinig gebruikt aangezien het prijzig is. Ik vrees ook niet dat de spuiter dit in zijn bezit gaat hebben ….
En glans is 1 ding, veel belangrijker voor mij is dat de wagen beschermt is en dat je hem eenvoudig kan wassen omdat hij vuilafstotend is.
[quote=”Costa” post=138723]dat is ok dan,
P is bijna 4 weken geleden gespoten , juist voor zijn jaarlijks verlof.
Is er iemand die flon 4000 heeft gebruikt op zijn eigen wagen?
costa[/quote]
Nee, ik heb het nog niet gebruikt. Ik ga ook niet zeggen dat ik een expert ben, maar hobbymatig heb ik een gezond interesse in het onderhouden en beschermen van wagens, en ben ik dus enigszins op de hoogte van wat kan en wat niet (zoals een aantal andere hier die hebben gereageerd). Tot nu ben ik nog nooit iets tegen gekomen dat het 3 jaar uit houdt op de lak van mijn daily! Dat is vrees ik de realiteit.
Vindt je de prijs die je ervoormoet betalen redelijk, ok, probeer het dan. Maar mijn buikgevoel zegt me dat dit niet haalbaar is als je hem dagelijks gaat gebruiken. En als weekendwagen zijn er waarschijnlijk goedkopere alternatieven.
Blijkbaar word je na een jaar gecontacteerd, om de behandelde wagen opnieuw te controleren.
Blijkt dat de glans niet meer goed is wordt deze kostenloos opnieuw behandeld.Dit vermelden ze op een flyer die ik heb meegekregen vanbij de carr.
Costa
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.