Iemand ervaring met Lakbescherming ‘Flon 4000’ ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Iemand ervaring met Lakbescherming ‘Flon 4000’ ?

• Maker
    Discussie

• Cool Stany
    Deelnemer

Hallo,

Mijn P 993 is eindelijk compleet herlakt :relaxman: , nu stelt de spuiter voor om de P nog een
      lakbesherming te geven.
      Dit zou voor extra bescherming zorgen voor de lak. + 3 jaar garantie op de sealing.
      Blijkbaar is het een sealer die over de lak wordt gezet.
      Heeft iemand hier op het forum enige ervaring mee?

In bijlage zit er een foto van mijn 993 die pas hesrspoten is.
      (voor de mensen die achter pics vragen hé) 😀

Alvast bedankt
      Costa

Attachments:
      • IMG_0206.JPG
    14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
      • Ik heb de informatie nog eens gelezen op de link en ik vind het wel grappig dat ze een “glansgarantie” geven van 3 jaar. Hoe ga je dat evalueren na pak weg 2 jaar … ???

dat is ok dan,

P is bijna 4 weken geleden gespoten , juist voor zijn jaarlijks verlof.

Is er iemand die flon 4000 heeft gebruikt op zijn eigen wagen?

costa

Klopt, altijd minimum 3 weken wachten alvorens de lak te gaan beschermen.

Zoals hierboven reeds geschreven is beloftes doen aan de hand van jaren relatief. De intensiviteit van het gebruik van de wagen bepaalt alles. Mijn weekendwagens gaan gewoon in een “ordinaire” wax, en ik kan je verzekeren dat die mits een goede voorbereiding er wel 2 of 3 jaar gaat opzitten. Ga je de wagen intensief gebruiken, dan is het iets anders. Een wax houdt het dan max. 3 tot 4 maanden uit. Dan kan je nog naar sealants gaan en kan je misschien het dubbele halen van de standtijd. En dan zijn er nog de keramische producten. Het aanbrengen is iets omslachtiger, en dan is een standtijd van 12mnd vaak haalbaar.

Voor mij is het dus zeer belangrijk hoe je de wagen gaat gebruiken. Aan de hand daarvan bepaal je hoe je hem gaat beschermen.

Ps: vaak raadt men niet aan om op versie lak een verzegeling aan te brengen, de lak moet tijd hebben om uit te harden.

Ik zet hem buiten als het regent. Was hem en laat de regen er alles afspoelen, zet hem binnen en droog hem met een stoffen doek. Als hij te vuil is en het regent niet….gewoon water zonder zeep, enkel een beetje witte petroleum om de teervlekken aan te pakken maar goed spoelen erna 😆

Olivier ik moet je gelijk geven .
                  Na 1 jaar ,zeker geen intensief gebruiken en zeker niet onder extreme condities heeft de wagen een extra laagje nodig !

[quote=”WES-RS” post=138697][quote=”OlivierV” post=138686]Wil je een goede/gezonde laklaag op lange termijn, dan hangt dit af van
                    – je eigen onderhoud (correcte wastechniek)
                    – een jaarlijkse onderhoudsbeurt (kleien/voeden/beschermen) [/quote]

En wat is een “correcte wastechniek” volgens u? :)[/quote]

Ten eerste, de carwash altijd vermijden! Ook hand-carwash.

Zelf wassen met:
                    – 2 emmers
                    – washandschoen gebruiken (geen spons)
                    – goede droogdoek (geen zeemvel) maar microvezel
                    – goede (ph-neutrale) shampoo (zal de wax niet aantasten)

Op deze manier hou je uw lak in topconditie 😉

M’n vader z’n auto (zwarte lak, 5j oud en 200 000 km ondertussen) wordt enkel door mij gewassen.
                    Onlangs kreeg hij een compliment van iemand die zelf onderhoudsproducten voor auto’s verkocht. 🙂

Ps. Dit is een meer uitgebreide uitleg van wat ik kort zei:
                    http://www.auto55.be/dossiers/4066-auto-wassen-materiaal

[quote=”OlivierV” post=138686]Wil je een goede/gezonde laklaag op lange termijn, dan hangt dit af van
                      – een jaarlijkse onderhoudsbeurt (kleien/voeden/beschermen) [/quote]

En wat is een “correcte wastechniek” volgens u? 🙂

Wim

Sluit mij er compleet bij aan. :up:

[quote=”icebox997″ post=138680]je kan ook eens kijken op protech geven 5 jaar waarborg[/quote]

Sorry maar dat wordt mijn inziens altijd een beetje opgehemeld 😆

En ik vraag me altijd af, 5 jaar waarborg, op wat slaat dat dan precies? Op de bescherming? Dit is in ieder geval onmogelijk, met eender welk product!
                          De beste producten bieden misschien een goede bescherming van hoogstens 1 jaar (tenzij de wagen weinig gebruikt wordt).

Wil je een goede/gezonde laklaag op lange termijn, dan hangt dit af van
                          – een jaarlijkse onderhoudsbeurt (kleien/voeden/beschermen)

Mijn mening 😉

Hallo icebox,

Thx voor de info.

Heb jij dit toegepast op uw wagen? en zoja wat was het resultaat ?
                            Is het effectief zoals ze op hun site schrijven?
                            Iedere fabrikant prijst zijn eigen produkt de hemel in maar ik ben geintereseerd in het resultaat
                            of ervaringen van personen bij wie de wagen hiermee behandelt is.
                            Zo krijg ik een realistisch beeld van het product en geen verkoops artikel van de producent.

Costa

je kan ook eens kijken op protech geven 5 jaar waarborg

Dag WIm,

Ik ben verkeerd, het product heet eigenlijk FLON4000 gloss protection.

http://eenzet.nl/pages/gallery/flon-4000—lakverzegeling379.php

Zie bijbevoede link hierboven.

Costa

Wim

Nog nooit van het product gehoord.

Is dat het merk, of een benaming van een bepaald merk.

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.