iemand ervaring met "minilite" velgen?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen iemand ervaring met "minilite" velgen?

• Maker
    Discussie
  • hallo, heeft er iemand ervaring met “minilite” velgen? deze zijn oorspronkelijk gemaakt voor mini coopers, maar ook in maten verkrijgbaar voor porsche, zo blijkt op bijgevoegde foto (wielen achter uiteraard), verkoopsadres in de benelux?? alle info welkom 😆 😆

thx, janneman…………

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • ok! beloofd!

Heb ze idd altijd al mooi gevonden op een oude porsche… als je ze koopt… fotokes hé

hallokes, heb de prijzen net binnen van de minilites: de maat 15×5.5 kost 142.50 euro excl BTW, de maat 15×6 150.00 euro excl BTW, beide verkrijgbaar in verschillende kleuren zoals zwart, zilver, goud enz.. zonder meerprijs, je kan ze ook bestellen met gepolierde rand 8)

tis onderweg.
            misschien nog een leuke link betreffende die minilites:
            http://www.early911.co.uk/historic/html/1971_st.html

hallo nine-eleven, ge zijt een porschist naar mijn hart!! 😀 hermans.jan1@pandora.be , bedank op voorhand, janus

wel, ik heb nog een a4-tje liggen van beuckelaere met wat info over de minilites, inclusief foto van een porsche op minilites.
                een mag-style (je hebt ook sport-style) van 15 duim (in alu) kost ongeveer 172 euro + btw.
                ik kan het eens inscannen en u doormailen

thx voor de hulp porschisten! fax is onderweg naar autosport Beuckelaere, ben benieuwd naar de prijs, de jan

Ook Smoor verkoopt al een eeuwigheid dit model velgen in vershillende groottes

Ik heb ze bvb op een Corsa in 7 en 8x 13

Hier in 8×17 duim

mijn waren idd magnesiums…

die op marktplaats trouwens ook.. waren wel 15 duimers

Beuckelaere
                        Provinciebaan 76
                        B-8680 Koekelare
                        tel: 051/589918
                        fax 051/589511

oa invoerder van minilite en safety devices

graag gedaan!

en inderdaad: op 14 duim is de keuze van banden(maten) eerder beperkt

hallokes, persoonlijk vind ik het een leuk alternatief op de fuchs velgen, heb op de mijne porsche 14 duimers liggen en het is moelijk een sportiefe band te vinden voor de wat “snellere” ritten, ga verder op zoektocht! thx……… janneman 😀

ps: @ nine-eleven: heb je iets meer details over de beuckelaer autosport?? thx ……jan

Ik denk dat Porsche zelfs minilite’s monteerde achteraan op hun fabriekswagens toen Fuchs nog niet beschikte over bepaalde breedtes in hun velgengamma.
                            Verdeler in West-vlaanderen is Beuckelaere autosport in Koekelare.
                            Er zijn ook vele merken die minilite-replica’s op de markt brengen, want oorspronkelijk kon je in de jaren 70 enkel (dure) magnesium-minilite’s krijgen.

Hoi Jan , ik heb zo ooit een setje gehad op mijn 911 van 1969, helaas heb ik ze mee verkocht met de wagen toen (had beter moeten weten) onlangs stond er zo een set nog te koop op marktplaats voor 500 euro.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.