Iemand met dezelfde Immobiliser / Wegfahrsperre voor een 993 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Iemand met dezelfde Immobiliser / Wegfahrsperre voor een 993 ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een onderwerp gestart over het verwijderen van een aftermarket alarm:

Vragen Alarm Immobiliser

Met hulp van Daxmanian en FirstP zijn we er ondertussen in geslaagd het aftermarket te verwijderen (doorlussen etc) maar toch start de wagen nog niet :bounce:

Blijkbaar reageert de Immobiliser niet meer op de Porsche afstandsbedieningen (we hebben er 2 geprobeerd) en daardoor kan die het signaal niet doorgeven aan de Porsche alarm unit om het alarm te deactiveren etc. We hebben zelfs getracht de afstandsbedieningen te herprogrammeren, maar daar reageert de Immobiliser ook niet op.

We hebben dus een sterk vermoeden dat er iets mis is met de Immobiliser zelf. Om helemaal zeker te zijn zouden we eens willen testen met een andere Immobiliser unit. Dit moet dan wel exact hetzelfde type zijn uiteraard.

Onderaan een fotootje van mijn Immobiliser unit. Is er iemand met hetzelfde type die bereid is om even te wisselen van Immobiliser unit om te zien of het probleem inderdaad daar ligt? Ik wil nml 100% zeker zijn dat het daaraan ligt, vooraleer ik een nieuwe koop (zijn dure dingen, ook tweedehands…).

Alvast bedankt!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • Eind goed al goed zou ik zeggen

F

Al goed dat we gezegend zijn met een deftig forum waar we her en der elkaar uit de nood kunnen helpen hé :drink:

Proficiat voor het knappe speurwerk :up:
          Geeft een fijn gevoel hé :happydance:

:drink:
            Victory! 😉

Proficiat en hopelijk voor lange tijd zonder problemen . :up:

oef wat een opluchting. nu maar hopen dat het euvel ook weg blijft tijdens de komende kilometers.

Goed nieuws !!! :up:

Ik heb dit weekend eindelijk nog eens wat tijd gevonden om aan dit probleem te werken, en ik heb ontdekt dat er ergens in een kabelboom nog meer ‘geklooi’ zat dan ik eerst dacht (het was goed verstopt onder tape die niet te onderscheiden is van de canvas-achtige dikke tape die Porsche zelf gebruikt, daar kan je dus lang naar zoeken… 😕 ).

Toen ik dit terug in z’n oorspronkelijke staat bracht bleek de Immobilizer plots wel te werken!!
                  Eind goed, al goed! :happydance:

Ik zou iedereen hier willen bedanken die me heeft geholpen, en in het bijzonder Daxmanian en FirstP, want zonder hen was dit nooit gelukt, maar ook iedereen die tips heeft gegeven zoals Deepee of die hulp aangeboden heeft, zoals Snoer964 en ‘993’ !!

Hoe kan dat? Het nummer dat Snoer964 post is identiek! En toch is het niet dezelfde? Dat kan in principe toch niet?[/quote]

@S2
                    Toch niet er zat 1 nr verschil op mijn imobiliser en ook verschil op de bosch nr uiteraard . Is moeilijk te zien onder de stoel en daar zat de vergissing (waarvoor ik dadelijk terug gebeld heb met Carcentric ) zodat hij hier niet voor niks zou staan .

[quote=”S2″ post=175838][quote=”Carcentric” post=175656]Helaas, helaas… De Immobiliser van Snoer964 is niet dezelfde…. :bounce:

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iemand die dezelfde immobiliser heeft !

Het gaat dus om het kastje onder de bestuurderszetel met Porsche nummer 993 618 159 01
                      (voor een foto zie de eerste post).
                      [/quote]

Hoe kan dat? Het nummer dat Snoer964 post is identiek! En toch is het niet dezelfde? Dat kan in principe toch niet?[/quote]

😕 ❓
                      Care to elaborate? 😕

Bedankt 993, ik stuur je een PM!

Het waarschuwingslichtje is aan wanneer de Immobilizer actief is. Normaal zul je dat niet veel zien omdat je met de afstandsbediening de Immobilizer de-activeert vooraleer je in de auto stapt.
                        Je kan het wel zien branden als je na een rit de sleutel uit het contact neemt en niet op de afstandsbediening drukt. Na 3 minuten wordt de immobilizer dan automatisch actief, ook al staat het alarm niet aan. Dit is voor onvoorzichtige chauffeurs die vergeten hun alarm op te zetten 😉 Je kan dan de auto niet starten omdat de Immobilizer het Starter Relay (R61) aanstuurt. Als je toch probeert zal je het waarschuwingslichtje zien branden.

Je hebt dit waarschuwingslichtje ook nodig om de afstandsbedieningen te programmeren, bvb om een bijkomende afstandsbediening te activeren.

En waar dient dat waarschuwingslampje dan voor.
                          Mijn 993 is van 97 en wil wel helpen, maar wil ook later geen miserie hebben daarmee hé

Hi 993.

Met de sleutel zelf ben ik weinig (ik heb er zelf zo’n 2) maar als je een 993 van ’97 hebt dan heb je ongetwijfeld dezelfde immobiliser, dus met Porsche code 993 618 159 01.
                            Je zou me dus kunnen helpen met die test die ik wil doen 😀

Iedereen met een 993 vanaf ’95 met afstandsbediening heeft trouwens dezelfde Immobilizer. Je kan die 993’s ook herkennen aan het waarschuwingslichtje in het dashboard: op het klokje tussen 3 en 4 uur.

Ik blijf hoopvol! 😆

IK heb deze sleutel…kan je daar iets mee?

Snoer ik heb hem een pb gestuurd maar kan hem ook niet helpen met de mijne, het is niet van niet te willen hoor 🙁

:salut:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.