Iemand met dezelfde Immobiliser / Wegfahrsperre voor een 993 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Iemand met dezelfde Immobiliser / Wegfahrsperre voor een 993 ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een onderwerp gestart over het verwijderen van een aftermarket alarm:

Vragen Alarm Immobiliser

Met hulp van Daxmanian en FirstP zijn we er ondertussen in geslaagd het aftermarket te verwijderen (doorlussen etc) maar toch start de wagen nog niet :bounce:

Blijkbaar reageert de Immobiliser niet meer op de Porsche afstandsbedieningen (we hebben er 2 geprobeerd) en daardoor kan die het signaal niet doorgeven aan de Porsche alarm unit om het alarm te deactiveren etc. We hebben zelfs getracht de afstandsbedieningen te herprogrammeren, maar daar reageert de Immobiliser ook niet op.

We hebben dus een sterk vermoeden dat er iets mis is met de Immobiliser zelf. Om helemaal zeker te zijn zouden we eens willen testen met een andere Immobiliser unit. Dit moet dan wel exact hetzelfde type zijn uiteraard.

Onderaan een fotootje van mijn Immobiliser unit. Is er iemand met hetzelfde type die bereid is om even te wisselen van Immobiliser unit om te zien of het probleem inderdaad daar ligt? Ik wil nml 100% zeker zijn dat het daaraan ligt, vooraleer ik een nieuwe koop (zijn dure dingen, ook tweedehands…).

Alvast bedankt!!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • mss kan een MOD in de topic titel nog “993” toevoegen om de doelgroep nog beter/sneller te bereiken?

S2

[quote=”Carcentric” post=175656]Helaas, helaas… De Immobiliser van Snoer964 is niet dezelfde…. :bounce:

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iemand die dezelfde immobiliser heeft !

Het gaat dus om het kastje onder de bestuurderszetel met Porsche nummer 993 618 159 01
        (voor een foto zie de eerste post).
        [/quote]

Hoe kan dat? Het nummer dat Snoer964 post is identiek! En toch is het niet dezelfde? Dat kan in principe toch niet?

Is hier echt niemand met een 993 die daar voor kan zorgen :wtf: Dit forum bestaat grotendeels om elkaar te helpen dacht ik , + het is geen werk om dit onderdeel eens te demonteren . 😥

Bedankt deepee. Voor zover ik heb kunnen nagaan werden deze PA1000 alarmsystemen om 1 of andere reden alleen in de UK geinstalleerd.

De Immobilizer in de andere 993’s wordt heel goed beschreven in 1 vd technical bulletins die je onlangs op het forum zette: ‘Introduction of Immobilizer System’.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iemand die zijn Immobilizer unit even wil wisselen… :respect2:

Helaas, helaas… De Immobiliser van Snoer964 is niet dezelfde…. :bounce:

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iemand die dezelfde immobiliser heeft !

Het gaat dus om het kastje onder de bestuurderszetel met Porsche nummer 993 618 159 01
                (voor een foto zie de eerste post).

Het wisselen van de kastjes kost niet veel tijd en is eenvoudig: gewoon 1 stekker uittrekken en inpluggen.

Alvast bedankt aan de eigenaars van een 993 (bouwjaar 1995 en later) om te overwegen te helpen! :hail:

[quote=”Carcentric” post=174997]:happydance:

@snoer 964: goed nieuws, bedankt !!! Ik zal je een PM sturen om eens af te spreken![/quote]

:salut: :salut: :up:

:happydance:

@snoer 964: goed nieuws, bedankt !!! Ik zal je een PM sturen om eens af te spreken!

bingo we have a winner :first:

[quote=”snoer 964″ post=174942]@Carcentric Ik heb mijn wagen terug en heb gekeken op mijn immobiliser staat het nr 993 618 159 01 …[/quote]

[quote=”Carcentric” post=174607]…Onderaan een fotootje van mijn Immobiliser unit. Is er iemand met hetzelfde type die bereid is om even te wisselen van Immobiliser unit om te zien of het probleem inderdaad daar ligt? Ik wil nml 100% zeker zijn dat het daaraan ligt, vooraleer ik een nieuwe koop (zijn dure dingen, ook tweedehands…).

@Carcentric Ik heb mijn wagen terug en heb gekeken op mijn immobiliser staat het
                        nr 993 618 159 01 dus die achterste nr scheelt 1 nr (ik denk niet dat dit veel verschil maakt maar ik ben zeker geen kenner van deze onderdelen ) Ik ben van Wetteren ,ik weet niet uit welke regio u bent . In alle geval als ik je kan helpen laat maar weten .

@FirstP : ja, heb zeker al overwogen er een ander aftermarket alarm in te zetten. Als het echt niet lukt om de Porsche afstandsbedieningen /Wegfahrsperre aan de praat te krijgen is dit waarschijnlijk ook de enige optie die overblijft…

Ivm de Porsche afstandsbedieningen: heb eens gechecked en die zijn nog te verkrijgen. Ze kosten ongeveer 140 Euro per stuk.

F

Jammer om te lezen dat het probleem nog steeds niet van de baan is.
                            Ondertussen al overwogen om voor een ander alarmsysteem te gaan? De puls die je nodig hebt kan dan door het nieuwe alarmsysteem naar je immobiliser gestuurd worden.
                            Voordeel is dat je niet verder moet zoeken naar de fout (en een 2de hands immobiliser).
                            P.S. Zijn de afstandsbedieningen voor zo’n oud Porsche-alarm nog leverbaar moest je daar problemen mee krijgen?

:up:

@snoer 964 : nee, nog geen oplossing, dus alvast bedankt om eens te kijken!

[quote=”Carcentric” post=174667]@snoer 964 : dit kastje zit onder de bestuurderszetel, naast de DME.[/quote]

Ik zou je willen helpen maar ik kan niet kijken momenteel , mijn 993 is binnen in de garage tot en met vrijdag .
                                  Wat die fiche uittrekken betreft weet ik dat ze het bij de mijne zo gedaan hebben in Frankrijk binst dat ik er op stond te kijken .(was wel onder de passagiers zetel ) Mijn 993 is van 1994 en ik ben van Wetteren O VL .Mocht je nog geen oplossing hebben zal ik vrijdag eens kijken voor het gezochte stuknr onder de zetel .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.