ietsje meer geluid please

Home Forum Porsche Talk ietsje meer geluid please

• Maker
    Discussie

• graulus cristof
    Deelnemer

jongens ik heb al speedart uitlaat potten zitten ,toch valt het geluid wat tegen hoe zou ik dit wat kunnen verbeteren?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • Het was toch een topic van Stoffel 997 4S ? Of mis ik iets ? 😕

[quote=”RODONDO” post=167954]Je kan de helmholtz resonator van je luchtfilter uitschakelen zodat je permanent met de klep open rijdt. Niet duur en zeer hoorbaar verschil.

Hier wat extra beeldmateriaal. Hier monteren ze een Evoms luchtfilter maar in het begin van het filmpje kan je zien wat te doen met de helmholz en de sturing (vacuum) ervan.[/quote]

Hoi Rodondo….ik heb maar een 993 hé

https://porscheforum.be/New/forum/14-996/120469-sportuitlaat-doe-het-zelf
            zie
            hier effen, gebruik bypass diameter 40 zoals op tweede foto en je krijgt last met de ganse straat.

Je kan de helmholtz resonator van je luchtfilter uitschakelen zodat je permanent met de klep open rijdt. Niet duur en zeer hoorbaar verschil.

Hier wat extra beeldmateriaal. Hier monteren ze een Evoms luchtfilter maar in het begin van het filmpje kan je zien wat te doen met de helmholz en de sturing (vacuum) ervan.

Ik heb die potten van carnewal gehad en die maken zeker niet teveel lawaai
                Een iets duurdere oplossing is een uitlaat systeem van cargraphic, super sound en zeker niet te luid, dan heb je wel een nieuw systeem waar carnewal oude potten gebruikt en dan betaal je ook een 400 euro, het blijven dan wel oude aangepaste potten he
                Ik heb beide gehad en van alle twee tevreden

PDS

Waar kan je die bestellen ?

De mijne maakt wat weinig geluid vind ik….alléén op lange ritten moet het echt niet luider.
                    Daar ik echter voornamelijk korte ritjes doe, mag het een maatje meer zijn.
                    Ik zou wel graag bij Carnewal de potten laten aanpassen, maar vrees dat ik het dan wat te luid ga vinden.
                    Nu heb ik hier al met Daxmanian z’n 993 meegereden met een aangepaste pot en is echt niet teveel.
                    Hoe weet ik nu dat de potten van carnewal naar mijn zin gaan zijn?

Mijne maakt al redelijk wa kabaal, zou dit nog veel veranderen met ne BMC luchtfilter :think: :think: :think:

Hier ook een BMC luchtfilter op een 996 4s met originele sportuitlaat : ZALIG (net dat beetje meer!)

Krok
                          Luchtfilter of cone ?
                          Luchtfilter geen probleem op de gt3 :-))

[quote=”pvdw” post=167478]Heb zelf net een BMC filter gestoken, net iets betere pasvorm dan k&n maar er zijn er nog andere natuurlijk.

Iets grovere grom in lagere toeren als resultaat.[/quote]

Ik overweeg ook een BMC filter te steken op de cayman R.
                            Krijg je dan geen foutcode of engine chek. Daar het bij de cayman wat moeilijker berijkbaar is ben ik graag zeker.
                            Alvast bedankt.

Dat zou al genoeg zijn he ietsje ietsje meer

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Heb zelf net een BMC filter gestoken, net iets betere pasvorm dan k&n maar er zijn er nog andere natuurlijk.

Iets grovere grom in lagere toeren als resultaat.

Luchtfilter is nog doenbaar denk ik , heeft hier al iemand ervaring mee

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Luchtfilter veranderen ? Kan meer aan uitlaatpijpen teweegbrengen dan je zou verwachten.
                                    Zitten er kleppen in uitlaat op 4s ? If so, permanent open of bediening ervoor maken.
                                    Sportcats?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.