- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren geleden door .
-
Discussie
-
2 oktober 2006 om 13:08
Ik hoop dat deze beelden niet van de Porsche van iemand van het forum zijn ?
Het verhaal van een getuige:
Een porsche was aan het planen gegaan en in de bomen van de berm geslingerd. Lag in de berm. Bestuurder uit het voertuig geslingerd, ernstige hoofdwonde en verschillende snijwonden aan armen en gezicht. Bleef de hele tijd bewust. We hebben hem in een betere positie gelegd en toegedekt voor de regen. De eerste getuige “had gebeld”, maar was nogal in paniek. Na enige tijd hebben wij zelf de 100 gebeld, bleek nog niets binnengekregen te hebben. Eerste persoon had de 101 gebeld en “in de buurt van Mechelen” opgeven als lokatie blijkbaar. Hebben de 100 de juiste info gegeven maar ondertussen was brandweer Mechelen al vertrokken richting Brussel, volgens een brandweerman.
Enfin na 22 minuten arriveerden de delta 10, ziekenwagen en 3 wagens van brandweer Mechelen.Voor zover ik het inschat heeft SO enorm veel geluk gehad, uit de wagen geslingerd, niet op de snelweg geland, niet onder het voertuig. Ik schat voornamelijk diepe snijwonden. Bewustzijn was “redelijk” ok, pols en ademhaling prima, goed gevoel in handen en voeten… Wel klagen over veel rugpijn… SO lag op zijn zij en ongemakkelijk toen we hem aantroffen, we hebben zijn hoofd op zijn arm gelegd voor meer comfort… Hier hadden we enige twijfel over de goede aanpak, op zijn rug zou hij misschien comfortabeler gelegen hebben, maar we wilden hem niet bewegen.
Voortaan hebben we trouwens het voornemen om latex handschoenen in de auto meet te nemen, je kunt anders moeilijk iemand helpen die hevig bloedt… Zou moeten standaard onderdeel van de ehbo kistjes zijn!
Dus we denken lichtgewond, maar da’s natuurlijk slechts een inschatting…Bron: interventie forum vlaanderen
foto’s : 777
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.