ik koop een 993 automaat

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 ik koop een 993 automaat

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik ben gisteren als een blok gevallen voor een 1994 993, zwart/zwart, sportonderstel, 18 inch velgen, en….tiptronic.

Over de automaat was ik sceptisch, maar na een proefrit moet ik zeggen dat het niet tegenviel: met de + en – kun je indien gewenst “manueel” schakelen en de kickdown is beestig.

Ik heb behoorlijk getwijfeld over het al dan niet nemen van een automaat – je hoort er veel verschillende meningen over. Toch denk ik de goede keuze te maken. Morgen een aankoopkeuring en dan ga ik de deal sluiten.

Om ook de allerlaatste twijfel weg te nemen lees ik graag jullie instemmende berichten op dit forum 😉

Groeten,

Mathijs

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Voor mijn DD (Nieuwe Merch A klasse) beschik ik nu ook over een automaat, sorry, gerobotiseerde versnellingsbak. Is mijn eerste ooit, en voor dagdagelijks rijden zou ik niks anders meer willen.

In mijn klassiek elfje (SC va 1983)schakel ik met alle plezier met de befaamde 915 bak. Dat maakt de beleving van een classic P allen maar groter, zou hier ook niks anders willen.

Maar mocht ik nu een nieuwe 991 kopen, zou ik voor de PDK bak gaan. Die techniek staat nu zo op punt dat een handgeschakelde daar echt “ouderwets” aanvoelt. Tevens, Porsche brengt zijn nieuwe 991 GT3 enkel nog met PDK op de markt. Binnen max 5 jaar kan je hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe handgeschakelde meer krijgen. Techniek staat gelukkig niet stil, waarom zou je er dan niet van genieten… ?

Ok op een recente wagen is automaat heel leuk. Onlangs met aston martin db9 cabrio gereden van een klant… 😀 :happydance:
        Zalige wagen echt de max…
        Maar ik blijf erbij op mijn elfjes liefst manuele bak… :first:

[quote=”TRIUMPH1″ post=147104]en zeker met dat schakelen op het stuur ideaal.Ik denk dat in de verdere toekomst de handgeschakelde niet meer gemaakt zullen worden.[/quote]

Mee eens. Sportwagens met MT zijn een uitstervend ras !

Onze beide Porschen zijn automaat,en onze daily is ook automaat,maar ik ben wat ouder he waarschijnlijk de oudste op dit forum;Mijn eerste 5 Porschen allen handschakelen kzou nooit een automaat willen toendertijd was voor vrouwen (dacht ik)maar ben nadien wel van gedachten veranderd,en zeker met dat schakelen op het stuur ideaal.Ik denk dat in de verdere toekomst de handgeschakelde niet meer gemaakt zullen worden.

Wim

Ik heb er ooit met gereden met de klant erbij, en moet zeggen dat het niet tegen viel, vooral niet als je de flippers gebruikt. :up:

Dus gewoon doen waar jij je lekker bij voelt, en waarschijnlijk eerder weg bij de stoplichten als de schakelbak. :popcorn:

Jean, de discussie ging over automaat en *porsche 911 ❗
                Ikzelf, en blijkbaar ben ik niet alleen, vind dit geen gelukkige combinatie.
                Een PDK gaat nog , maar een koppelomvormer aan een sportwagenmotor koppelen :what:

Ik rij ook dagelijks tot grote tevredenheid met een automaat, maar dat is een Audi sedan en geen sportwagen.

Wat zeg je afdingen voor een automaat!!!!!!er zou bij mij geen euro afgaan bij verkoop;ideaal om mee te rijden,en dan nog aan het stuur schakelen fantastisch,maar ja wie ben ik om dat te verkondigen,ik rij nog maar 10 jaar met automaat.

[quote=”porsche 1988″ post=147018]Je moet doen wat jezelf wilt.
                    Ik rij zelf voor de daily driver met automaat maar voor de porschekes wil ik zelf in de pot kunnen roeren. :driver:

Ieder zijjn gedacht maar ik zou zeker afdingen bij een automaat :think:

Veel succes en foto’s niet vergeten posten[/quote]

+1 Idem hier

S2

Rij zelf met een Tiptronic, weliswaar een Tiptronic S in een 996, maar toch … ik zou niets anders meer willen.

Maar uiteindelijk moet jij er mee rijden, dus wat wij denken doet er eigenlijk niet toe 🙂

Je moet doen wat jezelf wilt.
                        Ik rij zelf voor de daily driver met automaat maar voor de porschekes wil ik zelf in de pot kunnen roeren. :driver:

Ieder zijjn gedacht maar ik zou zeker afdingen bij een automaat :think:

Veel succes en foto’s niet vergeten posten

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.