ik snap jullie nu volledig.

Home Forum Zeverhoekje ik snap jullie nu volledig.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • [quote=”Mushroom” post=223518]”We” hebben wel 100% gelijk hoor, toch over de hierboven geponeerde stelling nl. dat ik persoonlijk niet verantwoordelijk ben voor de politici die uiteindelijk zetelen, hoe hard ook ze het ons anders proberen wijs te maken.
      Dat de 52% uit jouw voorbeeld dan ook een (versnipperde) meerderheid is klopt ook als een bus, maar dat zou niet mogen kunnen. Da’s hetzelfde als Hamilton zijn wereldbeker afpakken omdat Vettel en Rosberg tesamen meer punten hebben dan hem 💡

‘t Ergste is trouwens dat, als ik de meeste programmapunten zie, ik me meestal in geen enkele partij kan vinden, doch, je *moet* gaan stemmen.
      Stel, er zijn 3 partijen. Partij 1 wil de oldtimers belasten aan het normale tarief ipv aan verminderd. Partij 2 wil de oldtimers extra belasten want die ouwe hokken roken als een schoorsteen. Partij 3 wil de oldtimers gewoon weg. Na 25 jaar de pres in of verkopen aan ‘t buitenland (want eens in ‘t buitenland mogen ze dan weer wel uitstoten, maar da’s een andere discussie).
      Op welke partij ga jij stemmen?
      Partij 1 waarschijnlijk? Het minste kwaad? Stel, je hebt chance en partij 1 wint met 40%, en dan komen partij 2 & 3 bij elkaar en die zeggen: alle oldtimers de pres in …. en dan ga jij een pint drinken en dan krijg je te horen “je moet niet klagen hé? Je hebt er zelf voor gestemd” :bounce:
      We kunnen dus niet anders dan er met beide voeten intrappen.

Deze blijft een goeie:

Dit gezegd zijnde: ja, ‘t is hier goed. ‘t Is hier hééééééééééééééél goed, maar met een beetje goodwill zou ‘t net allemaal nog ietsje beter kunnen.[/quote]

Het gaat zelfs nog verder. Om tot dat gezamenlijk standpunt te komen hebben partij 2 en 3 een paar van hun beloftes moeten inslikken waardoor hun eigen “achterban” en kiezers zich in de steek gelaten voelen. Vervolgens staan die zich in de haren te krabben dat “de kiezer afhaakt” of de mensen niet meer in de politiek geloven, tja, wat verwacht je nu eigenlijk.
      Ik moet misschien zwijgen want ik ben sinds 2003 niet meer gaan kiezen. De belangrijkste reden: Guy Verhofstadt en regering Verhofstadt2,om aan de macht te blijven krijgen we mss.wel de ergste vorm van voornoemd probleem te zien, de principes uit “de burgermanifesten” worden simpelweg aan de kant geschoven. Zolang Politiek “de kunst van het meest haalbare” blijft, dixit Jean Luc Dehaene, blijf ik wel in mijn bed liggen op verkiezingszondag. Ze doen toch wat ze willen. Heb ik daar problemen mee? Nee want het is hier inderdaad niet slecht en gezien we allen een luxe-voiture hebben moeten we beseffen dat er zijn die het erger hebben maar dat betekend niet dat mijn belastingen niet nuttig aangewend moeten worden,sterker nog ik ben bereid n extra inspanning te leveren als dat zou gebeuren, maar ja…

Wim

Baarle Nassau zeker. 💡

[quote=”cabrio wim” post=223496]

Maar voor te wonen en lasten kopen de Belgen nu net over de grens bij ons alle huizen op en komen er wonen.
          [/quote]

Een vroegere kennis van me is zo een paar jaar geleden zonder fysiek te verhuizen letterlijk verhuisd van Belgie naar Nederland (voor fiscale redenen) : hij heeft z’n voordeur verplaatst, zijn huis staat nl knal op de grens 🙂

En de voordeur bepaalt in welke straat/provincie/land je woont 🙂

“We” hebben wel 100% gelijk hoor, toch over de hierboven geponeerde stelling nl. dat ik persoonlijk niet verantwoordelijk ben voor de politici die uiteindelijk zetelen, hoe hard ook ze het ons anders proberen wijs te maken.
            Dat de 52% uit jouw voorbeeld dan ook een (versnipperde) meerderheid is klopt ook als een bus, maar dat zou niet mogen kunnen. Da’s hetzelfde als Hamilton zijn wereldbeker afpakken omdat Vettel en Rosberg tesamen meer punten hebben dan hem 💡

‘t Ergste is trouwens dat, als ik de meeste programmapunten zie, ik me meestal in geen enkele partij kan vinden, doch, je *moet* gaan stemmen.
            Stel, er zijn 3 partijen. Partij 1 wil de oldtimers belasten aan het normale tarief ipv aan verminderd. Partij 2 wil de oldtimers extra belasten want die ouwe hokken roken als een schoorsteen. Partij 3 wil de oldtimers gewoon weg. Na 25 jaar de pres in of verkopen aan ‘t buitenland (want eens in ‘t buitenland mogen ze dan weer wel uitstoten, maar da’s een andere discussie).
            Op welke partij ga jij stemmen?
            Partij 1 waarschijnlijk? Het minste kwaad? Stel, je hebt chance en partij 1 wint met 40%, en dan komen partij 2 & 3 bij elkaar en die zeggen: alle oldtimers de pres in …. en dan ga jij een pint drinken en dan krijg je te horen “je moet niet klagen hé? Je hebt er zelf voor gestemd” :bounce:
            We kunnen dus niet anders dan er met beide voeten intrappen.

Deze blijft een goeie:

Dit gezegd zijnde: ja, ‘t is hier goed. ‘t Is hier hééééééééééééééél goed, maar met een beetje goodwill zou ‘t net allemaal nog ietsje beter kunnen.

[quote=”Igordiver” post=223473][quote=”Mushroom” post=223427]

de Politici die wij allemaal zelf gekozen hebben … :up:

Nee, nee, nee, en nog eens nee.
              Als partij x de punten heeft die mij aanspreken maar die haalt maar 1% van de stemmen dan laat *ik* me niet aanwrijven dat *ik* de politici gekozen heb.
              Als partij a met een grote meerderheid wint (en het dus duidelijk is waar de meeste mensen heen willen qua bestuur) en partij b, c, d, en e zeggen: “Wette? Wij verenigen onze krachten en partij a mag niet meedoen”, dan vind ik dat plain boerenbedrog.

Dus nee. Ik ben niet verantwoordelijk voor wie “gekozen” is.[/quote]

Dat is in 4 eenvoudige zinnen de essentie van het probleem in dit land even blootleggen.
              Volledig mee eens Mush.[/quote]

Let op, ook ik moet kotsen van de politieke spelletjes en zou jullie graag honderd procent gelijk geven maar het is ietsje anders. 😳 Namelijk, als partij A wint met een grote meerderheid (laat ons zeggen 48% van de stemmen) en partijen B,C,D en E samen 52% dan zeggen deze partijen samen tegen partij A, “Het kan wel zijn dat er veel mensen voor jullie kiezen om te regeren maar er zijn er meer die NIET op jullie gestemd hebben en daarom hebben wij B,C,D en E samen, het voor het zeggen en moogt gij met uw hoop stemmen naar de oppositie.
              Ik zou de gemeentes niet de kost willen geven waar het zo gegaan is, met zijn allen samen tegen één, alhoewel zij vroeger onderling kat en hond waren, maar als er postjes te verdelen vallen zijn we terug de beste vrienden. :puke:

Een meerderheid van 51% geeft pas echt zekerheid aan een partij maar dat is onhaalbaar en dit is wat wij noemen democratie, het zal dus nooit zijn wat wij willen, het zal altijd zijn zoals de traditionele partijen het willen en telkens trappen wij er met beide voeten in. :bounce:

+1 mush dat is één van de kotsopwekkende gevolgen van een partij-cratie en koehandel taktiek

Neen we hebben het niet zo slecht maar ik vertik het om onszelf te vergelijken met anderen die het slechter hebben, of met andere systemen.
                Kdenk dat het belgische systeem de vuile gewoonte heeft om ons te pluimen waar t gemakkelijk is te halen, en dit onder druk van veel te veel compromissen – heb je ergens de groene jongens aan de macht dan mag je je zeker verwachten aan auto-onvriendelijke bull shit maatregelen en dat H E K E L ik !!!!!!!!!!!!!!!!! Heb je de socialo’s in t zadel dat mag je je verwachten aan “ramen en deuren openzetten” terwijl je de verwarming maar laat draaien…Een maatschappelijk probleem vraagt om n oplossingsgerichte aanpak en niet om een compromis gebaseerd op kleurtjes. Zo n gewoontes bieden gewoon een lekstok voor zij die hun goesting niet gekregen hebben in de regering maar mee “moeten”. De brave kiezer wordt vriendelijk gevraagd om de geldbuidel open te houden. Ik hoor bijna 30jaar dat t staatsbudget in de problemen zit. Probeer dat maar ns met de boekhouding van een bedrijf.
                Kga een lekker pakske friet eten zi !

Wim

[quote=”kleinekastenteufel” post=223468]

Waarom komen die Hollanders allemaal zo graag naar ons Belgenland en benijden ze dan steeds onze zogenaamde “Bourgondische” levenswijze.[/quote]

Dat is vanwege de lekker biertjes en eten, want dat kent de echte Hollander daar niet in zijn eigen land, dus op naar België.
                  Maar voor te wonen en lasten kopen de Belgen nu net over de grens bij ons alle huizen op en komen er wonen.
                  30 jaar gelden was dit andersom, maar nu niet meer.
                  Begin al in de minderheid te geraken bij ons in de straat, het zijn net Belgische politieke vluchtelingen. 😈 😉

ik moet de eerste politieker in België nog tegenkomen die zijn moeder niet zou verkopen om aan de macht te kunnen komen en nadien blijven, t’is ene pot nat. Graaicultuur ten top. En dat wij hoe langer hoe meer uitgemolken worden zal hun een zorg wezen, ze stemmen hun eigen wetten om zeker te zijn van hun centjes ook wanneer ze niet meer verkozen zijn…

[quote=”Mushroom” post=223427]

Als partij x de punten heeft die mij aanspreken maar die haalt maar 1% van de stemmen dan laat *ik* me niet aanwrijven dat *ik* de politici gekozen heb.
                      Als partij a met een grote meerderheid wint (en het dus duidelijk is waar de meeste mensen heen willen qua bestuur) en partij b, c, d, en e zeggen: “Wette? Wij verenigen onze krachten en partij a mag niet meedoen”, dan vind ik dat plain boerenbedrog.

Dus nee. Ik ben niet verantwoordelijk voor wie “gekozen” is.[/quote]

Dat is in 4 eenvoudige zinnen de essentie van het probleem in dit land even blootleggen.
                      Volledig mee eens Mush.

Dat heet een stok in het hoenderpark gooien.

Waarom komen die Hollanders allemaal zo graag naar ons Belgenland en benijden ze dan steeds onze zogenaamde “Bourgondische” levenswijze?

😈 :driver: 😈

Ik ben gelukkig met Belgie en fier op Belgie (ik heb er de laatste weken een bijna voltijdse dagtaak aan om uit te leggen) en toch heb ik van deze onderstaande website gebruik gemaakt … en maak ik er nog altijd gebruik van.

‘t is maar een tip voor als je jezelf echt ongelukkig voelt in Belgie : http://www.viw.be/nl/emigratiebegeleiding

Maar ernstig nu … maak eens een lijstje op van 5 punten die je echt gelukkig maken en van 5 punten die je echt ongelukkig maken en vooral … beslis voor je zelf om aan die laatste punten te werken en die eerste punten te behouden.

Nu ga ik stoppen of de Bond zonder Naam gaat mij nog aanwerven als tekstschrijver en daar heb ik geen tijd voor want (af en toe) wil ik volop genieten van het leven! :drink:

Nog een prettig weekend allemaal en vooral : nog een lang en een gelukkig leven, je hebt het veelal zelf in de hand.

Wim

[quote=”Harley G” post=223431]
                            En eerlijk gezegd heeft niemand die hier op het forum zit en een Porsche heeft staan (of meer dan 1) te klagen!
                            [/quote]

Kijk, dat is iets wat ik hier ook al eens neer geschreven heb. :up:
                            We hebben het helemaal niet zo slecht, en als je bepaalde luxe zaken wilt zijn daar meestal de kosten naar, en is niet alleen voor auto’s. 💡

[quote=”Sensa911″ post=223391] … door de Politici die wij allemaal zelf gekozen hebben … :up:[/quote]

+1 Mush, EN
                              dan hebben we allemaal een héeeel kort geheugen!? weet iemand nog wat de regering Michel als één van de eerste maatregelen heeft doorgevoerd in 2014, en in welk partijprogramma stond dat vóór de verkiezingen ? ‘k zal FF jullie geheugen opfrissen en schrijnende voorbeelden geven:

“De dag van de verkiezingen was het dan ook duidelijk dat 98,6 % van de Belgen (iedereen, behalve de kiezers van het FDF) gestemd had voor een partij die zich verzette tegen een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd.

bron

en vinden we de Turteltaks en z’n herkomst dan allemaal zo geweldig?! maar goed dat de Raad van State deze schurkentaks ongrondwettelijk verklaard heeft omdat we federaal hiervoor al een soortgelijke belasting betalen. ik kan jullie al voorspellen uit welke zakken dat de alternatieve taks zal geklopt worden om dat gat te vullen. hint: het zullen niet deze van electrabel zijn als je ziet welke cadeau die gekregen hebben met hun verlaagde nucleaire bijdrage voor de volgende 10 jaren.

@ Wim: en weet dan wat we in belgie idd 7 regeringen hebben samengesteld uit windh(a/en)nen van het zuiverste ras.

Belgen zijn zagers en klagers! Mezelf inbegrepen.
                                Heb ondertussen toch wel een aantal landen bezocht via de niet -toeristische route en als ik echt erlijk ben….klopt dit wel.
                                Ben nu ook weer op een internationale meeting sinds 3 dagen en we zijn echt niet zo slecht. Nieuw-Zeeland lijkt me wel wat maar die zijn vrouw zou dan weer eender waar in Europa willen wonen…. :bounce:
                                En eerlijk gezegd heeft niemand die hier op het forum zit en een Porsche heeft staan (of meer dan 1) te klagen!
                                Anyway, vroeger kenden sommige collega’s België niet maar nu kennen ze wel allemaal Molenbeek! We zojn dus goed bezig! …. :mrgreen:

Dus nee. Ik ben niet verantwoordelijk voor wie “gekozen” is.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.