Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?

  • Maker
    Discussie

  • Duffy
    Deelnemer

      Hoi daar porsche liefhebbers, daar ik een leek ben en een porsche 911 wil aankopen heb ik de volgende vraagjes?
      1) Welk model is het beste in aankoop kwestie waardebehouding bijv. Carrera2-4,Targa,Turbo,enz…?
      2) Welk model rijdt het best i.v.m. een sportieve en comfortabele balans?
      Dit omdat ik eens gehoord heb dat iemand zijn 911 Turbo weg deed voor een Carrera tiptronic (de Turbo reed te stroef en was te hard)
      3) Waar vind ik de typische roestplekken waar ik moet op letten?
      4) Wat is het verschil tussen de standaardboîte en de G50 boîte?
      5) Ik weet een 911 Targa Bj86 staan voor 14.000euro. afgekeurd ten gevolge van :
      a) Te veel verlaagd
      b) Olieverlies motor
      Is dit een schappelijke prijs?
      Groetjes Duffy

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
      • Beste,

        Kan iemand mij vertellen hoe ik die afstelling op het voorste en achterste koppelstukje moet doen aub. Waar kan ik best deze onderdelen kopen? en wat kosten deze?

        Alvast bedankt voor de hulp.
        Willy

          [quote=”willy_911″:any7p16x][quote=”RSR”:any7p16x]Ik zie dat alles al verteld is dus als je nog een vraag moest hebben mag je gerust naar mij bellen 052/202117[/quote]

          Hallo jongens,

          Ik zie hier het verhaal van de 915 bak, ik heb namelijk een 911 cabrio van 1983 met een 915 bak. Het probleem is dat de 2° versnelling zeer moeilijk ingaat als ik van 3° afschakel en moet stilstaan alvorens naar mijn 1° te kunnen gaan.
          Is dit normaal?
          Op de shakelstang zit een kruiskoppeling die een beetje speeling heeft, kan dit de oorzaak zijn en waar kan ik de nieuwe ronde plastiek geleiders of andere onderdelen hiervoor vinden?
          Wat raadt u mij aan?

          Bedankt,
          Willy[/quote]

          Deze onderdelen kan je zeker vervangen maar je moet ze wel afstellen en dan zal deze zeker heel lekker schakelen. Vooraan zit trouwens ooknog een afstellen die je best een goed smeert en dan bijsteld.

            Ook de afstelling van dit koppelstukje is zeer belangrijk. teveel speling is uiteraard niet goed.

            Ga er eens mee tot bij Luc voor een professionele mening

              RSRn

              Ik zie dat alles al verteld is dus als je nog een vraag moest hebben mag je gerust naar mij bellen 052/202117

              Hallo jongens,

              Ik zie hier het verhaal van de 915 bak, ik heb namelijk een 911 cabrio van 1983 met een 915 bak. Het probleem is dat de 2° versnelling zeer moeilijk ingaat als ik van 3° afschakel en moet stilstaan alvorens naar mijn 1° te kunnen gaan.
              Is dit normaal?
              Op de shakelstang zit een kruiskoppeling die een beetje speeling heeft, kan dit de oorzaak zijn en waar kan ik de nieuwe ronde plastiek geleiders of andere onderdelen hiervoor vinden?
              Wat raadt u mij aan?

              Bedankt,
              Willy

                Ik zie dat alles al verteld is dus als je nog een vraag moest hebben mag je gerust naar mij bellen 052/202117

                  ik rij met een 911sc ’83 met 915 boite zeer tevreden over , het stroef schakelen moet je erbij nemen ,m’n mag niet vergeten dat porsches beter rijden dan andere wagens van minder respectabele leeftijden. 😕

                    ga uit van de prijs die je wil of kan uitgeven , elk jaar/model heeft zijn voor voor/nadelen ;(persoonlijk rij ik het liefst spartaans met een 911)
                    Ik ga dan ook echt voor rijplezier ,niet voor “kijk eens hier ik rij met de mooiste” ieder zijn keuze!
                    Veel geluk bij je aankoop ,want zelfs de mooiste of beste koop kan tegenslagen.

                    PS; je kan momenteel de beste 911 kopen prijs/plezier/kwaliteit in een 3.2 vanaf 1987,volgens mijn nederige mening!

                      Ik heb ook een 3.2 met 915 gehad en was er zeer tevreden over.

                        Koop alvast bij een PORSCHE specialist en niet zomaar bij iedereen.

                        Die geven je een garantie en zullen je niets verkopen waar zij niet achterstaan. Je hebt dus een stok achter de deur !!

                        Bij een “particulier” of verdoken “dealer” heb je een garantie “tot aan de deur “. Porsches zijn zeer geliefd en alles kan worden opgelapt, je zal bijna nooit een Porsche bij een gewone sloper zien.

                        Laat je niet door de prijs meeslepen, neem je tijd en kijk goed rond.

                        Je moet ook weten dat een wagen van 1981 en daarvoor zeer voordelig is in rijtaks en verzekering.

                        Allez, veel succes !!

                        Is dat niet braaf, De Lont

                          Een goede 915 bak is zeker niet slecht, dus laat je daar niet door afschrikken als je een goede 911 tegenkomt, zoals MichM3 reeds schreef.
                          Moest de 915 een slechte boite zijn, zou Porsche die dan zo lang geproduceerd hebben ?
                          Ik heb beide: een 915 en een G64 (opvolger G50) Om eerlijk te zijn is de koppeling van mijn 915 zelfs veel soepeler dan die van de 964!
                          Een 915 boite is met liefde gebouwd en moet ook met liefde behandeld worden.

                          En zoals reeds eerder gezegd: een 3.2 is ideaal als eerste Porsche.
                          Zeer betrouwbaar en lots of fun 😉

                          Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte hé

                            Ik kan je nog niet veel advies geven maar kijk eerst eens goed rond, denk 5 keer, nee 10 keer, na over wat je zelf wil. Ik moest en zou een 911 coupé hebben en ben nu in bezit van mijn eerste Porsche, een Targa 3,2 uit 1987.
                            BOENK verliefd op geworden, enkele minpunten maar die heb ik erbij genomen.

                            Ga eens langs bij een aantal specialisten en stel hier op het Forum zoveel vragen als je kan, elke tip kan je helpen, maar JIJ beslist uiteindelijk toch zelf.

                            Veel succes,
                            Thor

                              ikzelf heb dit jaar een 3.2 uit 86 gekocht bij vankessel in nederland;
                              was een nederlands voertuig en dus moest ik een paar aanpassingen doen om deze gekeurd te krijgen hier in belgie;
                              het beste wat je kan doen is eens op de site van “vankesselporsche”
                              kijken; en dan met een kenner ter plaatse de auto gaan nazien.
                              let er wel op dat motor, boite origineel zijn en de chassisnummer op
                              de 2 plaatsen er duidelijk instaan; anders grote problemen bij invoer.

                              groetjes tommi

                                [quote=”Duffy”:2p7igw8p]5) Ik weet een 911 Targa Bj86 staan voor 14.000euro. afgekeurd ten gevolge van :
                                a) Te veel verlaagd
                                b) Olieverlies motor
                                Is dit een schappelijke prijs?
                                Groetjes Duffy[/quote]

                                De prijs is niet slecht, kijk wel naar de km stand, boite, koppeling enz… Dat olieverlies kan ook simpel op te lossen zijn: lekken aan de retourpijpjes, geen grote kost.
                                Dat te veel verlaagd zijn. Is te regelen op de auto.

                                Oppassen met targa’s: lekken…

                                  ..tja, hangt van zoveel dingen af hé…

                                  Wat wil je? welk budget heb je?

                                  Ik sluit me wel aan bij jeansprint dat een 3.2 geen slechte keuze is als eerste Porsche. Een 3.0 SC van begin jaren ’80 is ook ni slecht. Deze 2 modellen van 911’s zijn vrij betrouwbaar en voor +-15000 euro heb je wel iets (zeker de SC).

                                  Het G50 verhaal is er een met 2 kanten…enfin, het begint met 1 kant en dat luidt: “alles wat 915-bak is, is slecht en het MOET een G50 worden”. Ik dacht er vroeger ook zo over. En er zit waarheid in want de G50 rijdt makkelijker en heeft meer overschot voor het koppel van de 3.2 motor.
                                  Maar owee owee, laat aub geen mooie 3.2 staan omwille van het feit dat ze geen G50 bak heeft!! Beter een goede 3.2 met 915 bak die in orde staat dan een middelmatige 3.2 vanaf ’87 met g50!!! Trouwens, echte leifhebbers gaan terug meer naar de 915 bak. Hij zou ietsje “sneller” zijn dan de G50 (als je hem goed de baas kunt) en er is een pak meer “challenge” aan om mee te rijden. Bijvoorbeeld het remmen met tussengas brengt dubbel zoveel plezier bij de moeilijke 915 bak tegenover de makkelijke g50…het hangt ervanaf wat je zoekt hé 😉

                                  Moest je keuze vallen op een 3.2, dan mag je me gerust contacteren voor advies…heb mijne een paar maand terug gekocht

                                    foto?

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.