Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?

• Maker
    Discussie

• Duffy
    Deelnemer

Hoi daar porsche liefhebbers, daar ik een leek ben en een porsche 911 wil aankopen heb ik de volgende vraagjes?
      1) Welk model is het beste in aankoop kwestie waardebehouding bijv. Carrera2-4,Targa,Turbo,enz…?
      2) Welk model rijdt het best i.v.m. een sportieve en comfortabele balans?
      Dit omdat ik eens gehoord heb dat iemand zijn 911 Turbo weg deed voor een Carrera tiptronic (de Turbo reed te stroef en was te hard)
      3) Waar vind ik de typische roestplekken waar ik moet op letten?
      4) Wat is het verschil tussen de standaardboîte en de G50 boîte?
      5) Ik weet een 911 Targa Bj86 staan voor 14.000euro. afgekeurd ten gevolge van :
      a) Te veel verlaagd
      b) Olieverlies motor
      Is dit een schappelijke prijs?
      Groetjes Duffy

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
    • Anoniem

Ik weet niet of je op het goede adres bent voor een compromis tussen comfort en sportiviteit bij een 911 van de jaren 80. Misschien beter eens rondneuzen in de 944 series van die jaren, die zijn (volgens mijn bescheiden mening) toch wat comfortabeler en hebben toch ook (afh. van het model) de nodige power.

hallo, als het je eerste porsche 911 is ga voor een 3.2 met g50 boite, deze zijn ijzersterk en bijna onverwoestbaar, bovendien hebben ze weinig of geen last van roest, ook een 993 is van het zelfde kaliber! ik persoonlijk zou eveneens voor een coupé gaan zonder opendak, targa daken en cabrio daken durven al eens water binnenlaten. een g50 boite heeft een hydraulische koppeling en kan een pak meer vermogen aan dan de 231pk van de 3.2, vandaar de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak (je herkent ze aan de achteruit links boven op je schakelpatroon van je pook), een 1986 911 heeft normaal gezien een 3.2 in het kontje, let wel! met de 915 boite en NIET de g50! jij spreekt van olieverlies, zeer ongewoon bij dit blok, afblijven is de boodschap, succes jeansprint

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.