Ik zoek een 3.2

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Ik zoek een 3.2

• Maker
    Discussie
  • Ik heb na 3 jaar eindelijk licht op groen om een porsche te kopen :happydance: Ik zoek een 3.2 targa of coupé MET schuifdak. Ik ben alleen tot de vaststelling gekomen dat de prijzen serieus de lucht in gegaan zijn, zeker voor één met G50 bak. Ik zag bvb een op foto mooie targa ’87, maar de vraagprijs is 32000 euro. Er was nochtans niets speciaals aan deze auto, integendeel, hij stond afgebeeld met voorspoiler doch zonder achterspoiler op. toen ik er via mail naar vroeg reageerde de aanbieder boos dat de meeste liefhebbers de achterspoiler niet graag zien, maar daar ging het mij niet om. Als de foto al niet klopt, zonder verdere vermeldingen, hoe is de realiteit dan? Zijn die prijzen realistisch? Wel vond ik enkele amerikaanse in belgie maar ik zou toch liefst een europese kopen. Weet iemand iets interessants te koop staan die in aanmerking komt? Mijn budget is +- 22000 euro. Kan ik daar iets voor kopen? Ps, de rijkswacht porsche heb ik nog niet gevonden. Groetjes, peter

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
    • @python: heb jammer genoeg nog niet het genoegen gehad om eens met beiden te rijden. Zal er misschien nog van komen 🙂

Zal idd schrikken geweest zijn. Ben blij dat ik de andere kant nog eens hoor. Blijf zo realistisch en alert. Mag idd zeker niet met hart kopen, maar met hoofd. Heb trouwens eens een 964 gekocht met mijn hart en is niet goed afgelopen. Bedankt voor de reactie, zoals iedereen trouwens.

Aah, de hydraulische spanners 😕

Voor 300 euro per stuk heb je deze met volledige inbouwkit. Toen ik 2 jaar geleden de linker (mechanische) in de prak had liggen werd er mij aangeraden de upgrade naar hydraulische niet te doen. Ook op NL Porsche forum zijn een aantal mensen niet overtuigd van de hydraulische spanners.

Zou voor mij geen argument zijn om een wagen te kopen of te laten staan !
          Trouwens, mijn SC heeft ook een voorspoiler en die bestond in 1978 enkel in klei in de windtunnel 😛

[quote=”peter993″ post=140448]Heb beetje schrik voor een sc gezien deze meestal geen hydraulische kettingspanner heeft. Soms vind je er waar ze achteraf geplaatst werden.[/quote]
            Je kan het ook even goed eens andersom bekijken .
            Heb je al met beiden eens gereden ?
            Wat is er dan zoveel anders aan een 3.2 dan een 3.0 SC buiten cil.inhoud ❓
            Die kettingspanners zijn een vrij simpele upgrade als je er tenminste nog een zou tegen komen waar het al niet bij zou gebeurd zijn .
            Voor het geld van een doorsnee 3.2cc (laat staan G50) koop je een heel mooie SC 💡

Wim

[quote=”peter993″ post=140449]Jouw ex mag wel gezien worden! Nog geen spijt gehad dat je haar weg deed?
              Misschien toch belangrijk, ik zou graag een porsche vinden om een jaar of 2 mee te rijden en daarna restaureren. Mag dus werk aan zijn, graag zelfs. Die 22000 is dus niet voor een auto in de staat van jouw ex, dat is idd niet mogelijk.[/quote]

Op deze reactie hoopte ik. 😉

Want deze Porsche was serieus rot, en kocht ik voor 15750,00 euro, zou je niet zeggen h`h dat die zo rot was.
              En dat is het genen waar ik je voor wilde waarschuwen, want kijk maar eens naar die zelfde auto toen ik aan de restauratie begon. :happy:

Kijk en huiver.

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV

Die thread vind je hier: KLIK

Veel succes met de zoektocht! 😉 :up:

@ cabrio wim: waar vind ik die thread van jou?

Jouw ex mag wel gezien worden! Nog geen spijt gehad dat je haar weg deed?
                    Misschien toch belangrijk, ik zou graag een porsche vinden om een jaar of 2 mee te rijden en daarna restaureren. Mag dus werk aan zijn, graag zelfs. Die 22000 is dus niet voor een auto in de staat van jouw ex, dat is idd niet mogelijk.

Heb beetje schrik voor een sc gezien deze meestal geen hydraulische kettingspanner heeft. Soms vind je er waar ze achteraf geplaatst werden. In de states vind je er wel voor die prijs maar je kan ze niet zomaar eens bekijken . Ik heb anders wel de contacten ervoor maar wil toch wachten.

Wim

Voor en achterspoilers waren optie, en naar het verhaal loopt zou je zonder achterspoiler geen voorspoiler mogen hebben, en die hebben de meeste nu net wel en geen achterspoiler.
                        Dus foto zal wel kloppen hoor, niet te vlug oordelen. 💡

Mijn ex, origineel en matching numbers, voorspoiler en geen achterspoiler. 😳

2,5 jaar geleden verkocht voor €32500,00 en staat nu te koop voor €55000.00

En nu ik toch bezig ben moet ik Rsporsche13 gelijk geven, voor dat bedrag ga je geen goede/perfecte 3.2 vinden, maar eerder een waar nog dingen aan moeten gebeuren, en voor een 3.0 zal het ook al nipt worden.

Ik weet niet of je mijn thread al gelezen hebt in naslagwerken, maar daar kun je als leek veel info uithalen, en ook de reserves die je moet hebben als je een Porsche koopt. 💡

Maar succes met de zoektocht, en hoop dat je de perfecte Porsche voor jou zal vinden.

22.000 voor een 3.2? Veel succes maar ik vrees ervoor.

Dan zou ik voor een sc gaan.

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.