I’m BAAAAAACK

Home Forum Porsche Talk I’m BAAAAAACK

• Maker
    Discussie

• 123

in 2009 mijn 944S van de hand gedaan bij kopen van mijn huis en krijgen van een BMW1 firmawagen.
      dat is lange tijd goed gegaan want de 1 is best wel een leuke auto, goed chassis, laat zich gewillig rondjagen..

Maar bij nieuwe job eind 2015 kreeg ik een handmedown van een voormalige werkgever, een MercA, Automaat, FWD..
      De frustratie bouwde langzaam maar zeker op. :bounce:

Het duurde niet al te lang voor ik online naar Porsches zat te kijken. Maar de prijs evolutie van bv de 944 kon me niet bekoren.
      Meer dan 10K voor een redelijke 44, om maar te zwijgen van een echt mint conditie, of een S of Turbo.. ‘t zijn leuke auto’s maar zo leuk dat ze een Cayman overtreffen qua prijs/kwaliteit, bang for your buck.. I don’t think so.

Dus heb ik Caymans beginnen test rijden, en na niet al te lang zoeken deze gevonden bij onze Franssprekende landgenoten :

132000, geen krasje te vinden op de lak,praktisch geen vuiltje te zien.
      Enkel onder het glas achteraan bij het 3e remlicht zat wat stof.

Interieur even net.
      2 sleutels , volledige documentatie en onderhoud, geen gescheurde stoel, daar kon ik maar 1 iets op zeggen : SOLD

Sinds gisteren verzekerd, platen zijn binnen, She’s mine! :driver:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Welkom en proficiat, duidelijk oog voor kleine details die het grOOOOte verschil maken, mee eens.
        Veel rijplezier gewenst :driver:

Welkom!

Welkom met de mooie bolide :driver:

Wim

Bedankt voor de tips!
              Ik heb wel al wat ervaring met tweedehands auto’s, dat is het probleem niet.
              Die boxster was in goede staat, maar achteraf dacht ik, dommerik, ipv het stuur te verzetten had je beter de zetel lager proberen zetten…. :bounce: :bounce: :bounce:

Die verkoper heeft er ook niet aan gedacht eerlijk gezegd, alleen zei m dat het geen wagen is voor grote mensen (hij was zelf 1m85)… En hij zei dat hij er ook niet zo super goed in zat… Man man!

Er woont iemand in de buurt met een boxster, ik ga daar eens horen of de zetel wat naar beneden kan…

Ietsverder woont iemand met een Cayman die ik nog ken van vroeger, ik ga daar eens heen binnenkort om eens in te zitten…
              Belgie is een klein land tot je iets wil kopen, dan is t direct de andere kant van t land 🙁

XXX

Welkom terug, mooie krokodil :up:

Welkom terug … ik ben hier sinds april 2014 maar ik kan me jouw niet herinneren.

Je vorige post gelezen te hebben … we hebben er eentje bij die “van wanten weet”!! :first: :first:

Welkom en proficiat, mooie wagen :up:

123

Ze gaat bangelijk hard, doet me echt denken aan mijn 73S vroeger.
                      Veel meer auto dan pakweg mijn 44S.. Moet er terug een beetje inkomen.

@Hondafreak , Ik antwoord liever in forum dan in pb dan heeft iemand anders er ook iets aan.
                      2007
                      iets boven de 20 van particulier.

ga er veel test rijden en laat slordige auto’s gewoon meteen staan.
                      Vol onderhouds boekje, accepteer niets minder
                      Lang stil staan of snel na slechts een jaar of zo terug verkopen : laten staan.

Als je niet meteen Porsches gewend bent, of al high end okkazies gekocht hebt neem iemand mee die Desnoods de rem op je impuls kan zetten. de Voice of Reason.
                      Aan de andere kant, je moet geluk hebben.
                      Dit is van particulier, dus nul garantie.. Als er morgen iets breekt is het voor mij.
                      Via dealer is ook niet altijd garantie, sommigen geven 12 m (meter) garantie.

Als het een auto handelaar is kijk na hoe lang hij in de kamer van koophandel staat. Sommige veranderen van btw nummer zoals een ander van ondergoed verandert.
                      Let dus ook goed op dat je bestel bon en factuur hetzelfde btw nummer hebben.

Tijdens de test rit kijk ik ook naar wat de verkoper zegt en hoe hij het zegt.
                      teveel praatjes willen maken, te joviaal zijn kan een teken zijn.
                      Zo had ik er een die hem na 8 maand wou verkopen
                      ‘Tis 1e eigenaar want ik heb hem maar 1200 km gehad, dus ik heb dat gelaten”
                      Was voor mijn vrouw maar ze wou hem niet.
                      maar nu met test ritten begin ik te twijfelen of ik hem wel wil verkopen zoeen fijne auto
                      heb al bod van 22 maar tis te weinig”

die auto stond voor 26
                      was van binnen en van buiten slordig
                      bleek interieur, veel zwarte spikkels in kofferruimte , beschadigt plastic van dingen erin te gooien..(vorige eigenaar was oud koppeltje uhuh)
                      roest op remschijven..

na test rit die wel ok was eens geprobeerd af te bieden, als test
                      Zei hem nog, 26 is de prijs voor auto die in orde staat, bij dealer met garantie

zegt ie, ja die garantie , er staat nog 4 maand op van mij ik laat die wel overzetten.

Yeah right. geloof ik voor geen meter. Zo werkt dat niet in de echte wereld.

Onderhouds boekje klopte ook al niet.
                      30000 Porsche klein
                      90000 Porsche groot

Waar zit die van 60000?
                      zegt ie, oei das raar, ik laat dat uitzoeken en rechtzetten.

YEAH RIGHT

Deze heb ik van iemand in Wallonie gekocht, die liet me rustig kijken
                      leek zelf ook een echte merk fan te zijn.
                      Had nog 2e uitlaat in zijn garagebox staan (die netjes was).. had zelfs een doekje over die uitlaat gehangen tegen het stof.. Iemand die dus op zijn spullen let.. En dat zie je dan ook in de conditie van die auto.. Die kleine details, daar let ik op in het kopen.. Soms zie je iets dat niet meteen over de auto gaat, maar waarvan je kan afleiden wat de verkoper gedaan heeft met die auto.

welkom Baaaaack :up:

welkom back , das een Batje zeg :first:

Wim

Welkom terug, en is inderdaad een tijdje geleden.
                            veel plezier met de nieuwe aanwinst. :up:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.