I’m back… in a 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! I’m back… in a 964

  • Maker
    Discussie

  • GEOFFROY
    Deelnemer

      Na enkele maanden met de R8 gereden te hebben betrapte ik mezelf erop dat ik hier terug aan het meelezen was.
      Het was duidelijk dat ik vroeg of laat de R8 zou verkopen en dat er terug een P in de garage wou.
      2 weken geleden een goed bod gehad op de R8 en verkocht :up:
      Het grote dilemma was nu wat er in de plaats zou komen.
      Een GT3 MK1 en een 993 heb ik gehad dus dat kwam niet meer in aanmerking.
      Tot over een week zitten twijfelen tussen een 964 en een GT3 MK2 en… eergisteren een 964 gekocht.
      De bedoeling is om er een soort van outlaw van te maken die de GT3’s op circuit kan lastig maken.

      Dit zijn de specs:

      Carrera 2 1990 met 99.000km
      Marine blauw
      Zonder schuifdak
      Optie M220 (sperdifferentieel)

      Deze stukken zullen er de komende weken/maanden op gemonteerd worden:

      Bilstein PSS-10 Coil Over Kit
      Rennsport Adjustable Stabilizers
      Camber Plate (Set front + rear) only PSS9/PSS10
      BBS E88 8J x 9.5J
      RS interior carpet set
      Full stripped interior
      Alu Gauge Trim Rings
      P93 RennSport Shifter
      Recaro Pole Position Seats in Black Leather
      Steering wheel GT2 with hub
      RS Door Cards
      Rennsport Ventilation Bypass Tube
      Cup Strut Tower Brace
      Rennsport Motor Mounts
      Cup pipe
      Bypass pipe long
      Powerflow kit
      Hot film
      Chiptuning
      Short shift kit
      A PILLAR GUTTER SPOILER SET
      BRAKE AIR INLETS
      Front splitter set
      RS rear bumper center
      Xenon Conversion Kit

      Intussen zijn de wielen en de stoelen reeds besteld ( tot 12 weken wachttijd)

      Grtz

      Attachments:
      • TK75595-Porsche-964C2.jpg
      • bbs.jpg
      • recaro.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 121)
      • De torsiebaren = Anti sway bar front24mm + rear26mm?

        Voor de anti sway bar kit merk ik dat er toch een verschil is tussen de anti sway (roll) bar kit voor een RS of een C2.

          @ BLUGT3 Muchas gracias!! :relaxman:

            Ok, “gij kieken” 😉 here we go

            Camber plates:

            Camber Plates/Strut Mounts – Under extreme conditions, such as road racing and autocross, negative camber is required to keep as much of the tire’s contact patch on the road as possible. Stock suspension mounts will not allow you to achieve the necessary amount of negative camber required for this type of performance driving.

            Torsiebaren:

            De RS torsiebaren zorgen ervoor dat je wagen vlakker blijft in de bochten + dat je banden meer grip hebben.
            Deze zijn bijna even belangrijk dan je dempers voor de wegligging

            Strutbrace:

            One of the easiest and most cost-effective ways to improve your car’s handling is the installation of a Rennline strut tower brace. These braces bridge both shock towers, eliminating virtually all camber change that occurs during hard cornering

            RS engine mounts:

            Replacing your compliant factory mounts will decrease engine movement resulting in better acceleration, handling and significantly increased shifter feel. This is the ultimate solution for almost any car, and allows you to tune our mounts for the way you drive

            Het komt er eigenlijk op neer dat de wagen veel directer en steviger gaat aanvoelen.

            grtz

              [quote=”BLUGT3″ post=196027]Kleine update: Ik heb uitvoerig met Vanbeurden gesproken om de ideale straat / circuit 964 te bouwen en we zijn op het volgende uitgekomen:

              Ophanging:

              Bilstein PSS10
              originele 964 RS torsiebaren + droplinks
              Rennline front + rear camber links
              Rennline low strutbrace
              RS engine mounts[/quote]

              Ok, met het risico als “gij kieken” :bounce: bestempeld te worden moet ik het toch vragen.
              De bilstein PSS10 kit zit reeds op mijn wagen. Maar wat betekenen de overige aanpassingen aan de ophanging juist en wat zijn de grote pluspunten per aanpassing!? :coolness:

                Ziet er een knap project uit, ben benieuwd naar de foto’s als hij af is! :respekt:
                Keep us posted!!!! :happydance: :happydance:

                Veel plezier ermee!

                  Hmmm, deze ga ik volgen! :relaxman: :happydance:

                  ken

                    amaai wat een lijst :up: :up:
                    zeker foto’s posten!!!
                    ik ben benieuwd!!!

                      Kleine update: Ik heb uitvoerig met Vanbeurden gesproken om de ideale straat / circuit 964 te bouwen en we zijn op het volgende uitgekomen:

                      Ophanging:

                      Bilstein PSS10
                      originele 964 RS torsiebaren + droplinks
                      Rennline front + rear camber links
                      Rennline low strutbrace
                      RS engine mounts

                      Interieur:

                      Lakewell RS deurpanelen
                      Lakewell RS carpet kit
                      Porsche GT2 stuur
                      Recaro lederen PP
                      Carbon middenconsole + nog wat kleine details
                      Alles overtrekken in leder met zilver contra stitching
                      Rennline zwarte pedalen set
                      Pioneer 9600BT
                      Focal 160KR

                      Exterieur:

                      Rs achter bumper
                      Ruitenwisser delete
                      Rs front spoiler
                      FVD air ducts
                      BBS E88 8×9.5J met yokohama AD08R banden

                      extra’s:

                      Rennsport short shift kit
                      Big red front brake kit
                      RS rear brake kit
                      LBII kit ( nog aan het overwegen)
                      Cat bypass + swan G pipe

                      Intussen is alles besteld dus we kunnen in gang schieten :happydance:

                        Proficiat! Goede keuze… de juiste 😉

                          😀 :applaus: :lekker: :applaus:

                            :up:

                              Proficiat!
                              Deze ga ik volgen :popcorn:

                                :respect2:

                                  altijd interessant om andermans project te zien evolueren, dus deze ga ik vol spanning mee volgen :lekker: .
                                  veel plezier straks met je ‘nieuwe’ track toy.

                                    Nice!!
                                    Way to go!! :respekt:

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 121)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.