Home › Forum › Porsche Talk › Import
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door stefx911.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Thx. Een bijkomend probleem is dat het een US porsche is die in 1999 naar Japan gegaan is.
Op de japanse papieren staat dat de eerste inschrijving in 1999 was…
Bouwjaar staat vermeld op de originele sticker in deurstijl met chassisnummer, maar daar willen ze op de keuring niet naar kijken…Misschien eens je licht opsteken bij bv Johan Dekens? Mijn 3.2 heb ik destijds bij hem gekocht. Het was ook een Japanner. Ik heb hem toen zelf ingeschreven in Alken op een dag dat de douane aanwezig was en dat was op vijf minuten geklonken. Ik denk wel dat Johan er mee naar D’Ieteren geweest is, maar zeker ben ik daarvan niet.
Voor de Alpina van mi vrouw heb ik indertijd homologatie alleenstaand geval ook moeten doorlopen. Heeft drie maand geduurd
Dacht dat het voor oldtimer wel simpeler was, heb tenslotte geen gelijkvormigheidsattest nodig voor een O-plaat.
Nog geen jaar terug mee een 912 van een kameraad mee gaan inschrijven: gekocht in NL maar import uit de VS. In NL nooit inschreven dus de douane gedaan met de US Title.
Mer et roos papier en het amerikaans inschrijvingsbewijs naar de keuring: geen enkel probleem. Daar was het geen probleem en was er geen homologatie nodig?!
Zelfde keuringsstation.
Bij mijn weten is de wet daarop toch niet gewijzigd het laatste jaar?Betreft hier invoer van buiten de EEG . Ik vrees dat dan à priori een validatieprocedure (homologatie alleenstaand geval)verplicht is, ook al is het voertuig > 25 jaar en ga je hem direkt als oldtimer inschrijven.
klopt, voor oldtimerkeuring is geen gelijkvormigheidsattest nodig. wel een inschrijvingsbewijs en als daar met een beetje goede wil het chassisnummer en datum eerst inschrijving van af te lezen zijn, dan zie ik geen probleem.
eens op O-plaat kan je alsnog de procedure “alleenstaand geval” opstarten. maar ondertussen kan je wel al rijden want zo’n procedure kan gemakkelijk een half jaar duren en de auto hoeft intussen niet stil te staan bij autoveiligheid NV.Ook en import uit Japan aangeschaft; 3.2 van 87
Douane al gepasseerd en vandaag naar de keuring: willen hem niet keuren: je moet een homologatie laten doen alleen staand geval, je moet de papieren laten vertalen door beëdigd vertaler en probeer dan nog eens….Als oldtimer heb ik toch geen gelijkvormigheidsattest nodig?
Iemand ervaring mee?
Goed opletten bij jappen, kmstand is meestal niet correct meer als die daar toekomt zetten ze hem op 0 of steken ze een andere tellerunit.
Onlangs een Rs2 uit japan met 35 000km mijn zetels zien er na 200 000 nog veel beter uit hoor.Klopt inderdaad. Zal hem direct nog eens bekijken. Weet niet meer wat de vp was.
Heb je al contact gehad met Rodondo hier op het forum? Hij heeft een heel mooie 996 Cabrio te koop.
Misschien in een iets hogere prijsklasse, maar wel perfect in orde.
Dan nog een doordenker er achteraan:
Iemand die een mooie 996 koopt voor 29K Euro kan een koopje doen, iemand die een 996 koopt voor 16K kan veel te veel betaald hebben 🙂
[
Maar ik moet zeggen PhilippeM weet er de “specialekes” wel uit te kiezen :)[/quote]
Klopt! 😀 Voor ik wil vissen wil ik weten welke vis er allemaal in de zee zit… Doordenkertje… 😀
Dat is net het leuke aan het zoeken. Je komt vele zaken tegen die ik niet kende bv die import jap. Daar kunnen we uit leren. Ook leuk is de vraagprijs van sommige 996’s. Er zijn er echt nog die denken dat het een model uit de jaren 80 is en er massa’s voor kunnen vragen, nu ja, om veel te vragen moet je niet zot zijn, om veel te geven echter…. :salut:LOL, inderdaad een gele en een zwarte veiligheidsgordel 🙂 Was me ook onmiddellijk opgevallen.
En een plaatje dat mist aan de middentunnel. (En de veiligheidsgordel die onder de leuning van de achterbank “geplet” zit).
Persoonlijk vind ik hem aan de dure kant voor een 3.4, zeker omdat het een Japanner is met Duitse papieren. (Geen historie en wie weet wat er nog uit de kast valt als je hem gaat invoeren).
bvb. Xenon zonder “wasinstallatie”. Dus voor de invoer een probleem. Andere koplampen gaan zoeken (reken maar op min. 1000 Euro als je “witte” wil) of als het originele OEM Xenons zijn, de wasinstallatie opnieuw installeren (maar waarom werd die dan ooit verwijderd?).Maar ik moet zeggen PhilippeM weet er de “specialekes” wel uit te kiezen 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.